JohndoeMAKT Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det var ingenting på siden jeg mente å se på, bare API-et omtalt der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 kan si ifra til VG om denne ideen, så vinner dere 3mill til oppstart Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Hehe, det hadde vært noe! Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Skaff deg socom, så får du flerspillerfølelsen du er ute etter =) Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Hva med alle de andre spillene jeg vil spille flerspiller på da? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg skrev forresten litt forige helg. Jeg brukte tiden på å lage et MVC-system i bakgrunnen uten å bry meg om utseende eller slikt i views. Jeg fant en plass jeg kunne hente Xbox gamertag informasjon i form av XML og skal parse det for å hente ut diverse informasjon. Logg inn med test/test og trykk på "root" for å se informasjonen som er tilgjengelig. Nå i morgen eller fredag planlegger jeg å begynne på event/calendar funksjonen, men trenger informasjon om hva jeg må vite om et game på de forskjellige konsollenes spill. http://unnamed.spackfish.com Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Testa siden din, JohndoeMAKT. (Selv om jeg ikke skjønner en pøkk av kodingen.) Det med å hente gamertags må jo være genialt. Rop ut om du trenger ideer eller annen hjelp! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Det jeg trenger er å vite hvilken informasjon du trenger om spillene på de forskjellige konsollene. Til f.eks CS på PC trenger du server hostname/IP og port samt f.eks antall maksspillere, men jeg har ingen aning hva du trenger på en konsoll. EDIT: Og f.eks i Battle.net trenger du kanalnavn og spillnavn. Endret 12. april 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 På konsoller blir det litt annerledes da det er totalt forskjellig fra spill til spill. Noen har dedikerte servere med navn, andre har bare en knapp som det står "søk" på og man blir kastet inn i et hvilket som helst spill. Det man kunne hatt er rett og slett bare opsjonelle bokser hvor man skriver inn hvor, hva og hvilket spill man skal spille på et gitt tidspunkt. La oss si at jeg vil sette opp noen kamper i Call of Duty 4 (privat sådan) på PS3. Da må jeg skrive opp når jeg setter opp server og PSN-navnet mitt slik at evt. folk kan legge meg til som venn. Og kanskje også info om hva slags moduser jeg setter opp, og hvor lenge jeg kommer til å spille. Jeg har ikke spilt online på X360 på en god stund, så der husker jeg ikke hvordan det er, men der burde det vel være enklere å finne hverandre og slikt. Siden det er så forskjellig fra spill til spill, kanskje det letteste hadde vært å bare hatt en stor tekstboks hvor man kunne skrive inn all info man vil om spillet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 man trenger egentlig ikke så mye info. funker egentlig bare med. f.eks Live Gamertag (legg til som venn knapp) COD4 kl 18:00 til 21:00 så kan man egentlig ta det sammen derfra i lobby. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ok, litt synd at de ikke har et bedre system for dette. Det blir ikke mye søkbarhet/statistikkmuligheter av en tekstboks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hvis noen gidder kan man ta alle spillene som er populære. og liste opp alle forskjellige games. Halo 3 death match free for all, team death match osv samme med COD4 osv. også legge dette som en søke funskjon på siden. f.eks. Hvilket spill?: COD4 hvordan match: Team death match så har vi et sted det står hvor mange som kan bli med så folk kan reservere en slot. 12 av 16 igjen og når den er full 16 av 16 så er den matchen booket til en tid og alle som vill bli med alle legger til GT til han som har startet dette gamet og han kan se på listen og invite disse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 hvordan går det med denne ideen? er veldig gira på en slik side Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Hadde vært knall om Gamer kunne satt opp en slik side. Ikke bare hadde det vært et kjent navn og logo i toppen, men potensiell brukerbase hadde vært så stor som den kan få blitt i Norge. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Nå har jeg satt opp noe i nærheten av det jeg kunne tenkt meg. Jeg er ingen programmerer, så jeg har brukt et CMS (Xoops). Det er temmelig basic saker, bare så det er sagt med en gang. Men jeg kunne tenkt meg et par-tre stykker til å gå gjennom siden og fortelle meg hva som evt. mangler. Noen frivillige? (Igjen, jeg er ingen programmerer, så det er god sjanse for at jeg ikke får stappet inn noen av ideene som måtte komme. ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 send link på PM så kan jeg se på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) mye bra der altså, en veldig god start.. må bare få inn GT/PSN Endret 25. april 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå