Gå til innhold

Forsterker med 1080p og HD lyd

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny forsterker som kan kjøre 1080p og kjøre "ekte" lyd i HD. Mest ønskelig er å kjøre lyd og bilde gjennom HDMI inngangene i forsterkeren. Forsterkeren må være god på at lyden ikke blir "forsinket" og til en grei pris rundt 8000 kroner.

Noen som vet hva jeg bør gå for, evt som kan andbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvordan er det å bestille denne fra USA? Har det noe å si på strøm forsyning?

Eller er det andre forsterkere som kan være like bra men rimeligere?

Hva med denne: Hifi-klubben

Prestasjonene fra AVR-2308 ligger svært tett opp til de fra den overdådige storebroren AVR-2808. Du får en overflod av tilkoblinger og muligheter, og utgangseffekten er nesten den samme. Du må riktignok unnvære dekoding av de nye HD-lydformatene, men hvis Blu-ray- eller HD-DVD-spilleren din har innebygd dekoder, kan du likevel motta lyden i digitalt PCM-format. Det betyr en filmlydkvalitet på høyde med det audiofile 24-bit lydformatet DVD-Audio. Med andre ord: vesentlig bedre enn CD og langt bedre enn DTS, som er det beste lydformatet på tradisjonelle DVD-skiver. Du får samtidig tilgang på full digital signalbehandling, romkorreksjon osv. på det høyoppløste signalet. En stor fordel, som gir deg langt større utbytte av HD-skivene dine.

På videosiden får du også full støtte for de nye 1080p HD-formatene, og funksjonaliteten er også på topp. AVR-2308 samler elegant videosignalene fra alle apparatene dine, og sender dem digitalt videre til flatskjermen på veggen gjennom én enkelt HDMI-kabel. Og listen over finesser fortsetter nesten i det uendelige: solid utgangseffekt på 7x100 watt i 8 ohm, innebygd Faroudja videoscaler med oppskalering av analoge videokilder til HDMI, mulighet for interaktiv, radiostyrt fjernkontroll overalt i huset, multisone-funksjon, platespillerinngang og mye mer. AVR-2308 har naturligvis også Dock Control Connector, slik at du kan koble til en av Denons smarte dockingstasjoner for iPod (ekstrautstyr). Gjennom denne muligheten har du også muligheten til å få nettverksfunksjonalitet – eventuelt trådløs – på receiveren din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Den støtter jeg 100%. Denon har fått et godt grep rundt dette markedet og jeg ville uten tvil valgt Denon ovenfor Pioneer.

Lenke til kommentar
Forsterkeren støtter jo LPCM! Det betyr at avspilleren tar seg av dekodingen. Dermed får du HD-lyd.

OK. PS3 kjører vel med dette? Og da vil det ikke bli noe problem...

Beklager. Sikkert ett dumt spørsmål, men har ikke så god peiling på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Denon og pioneer er samme røklet.. effektfattig asiamekk. Men de har jo de tekniske speksene på plass om ikke annet.

Asiamekk? De fleste receivere har vel godt av drahjelp fra en eller flere effektforsterker uansett.

Endret av .vision
Lenke til kommentar

Har bare vært positivt med min Yamaha RX-V1800 forsterker (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91035)

Den har spist alle kilder jeg har hivd på den, spiller 24p glatt og aldri noe problem så langt.

Har bestilt noen Blu-ray filmer med DTS-HD Master, så får vi se hvordan det går... PS3 som avspiller :p

Beste av alt: 4 HDMI inn og 1 HDMI ut til tven. Alle andre innganger du har blir omgjort til HDMI-signal, dermed ender man med kun 1 kabel til tv/prosjektor. Nice som fy

Endret av Largie
Lenke til kommentar
Hva med Onkyo? Feks SR705

Selv har jeg Onkyo TX-SR705 og er mektig fornøyd.Full støtte for HD lydformater og 3/1 HDMI vs 2/1 på Denon 2308 er grunnen til at mitt valg falt på Onkyo (passer også inn i 40cm dyp TV benk, men det tenker jeg er mindre viktig for de fleste her ;) ).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Har bare vært positivt med min Yamaha RX-V1800 forsterker (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91035)

Den har spist alle kilder jeg har hivd på den, spiller 24p glatt og aldri noe problem så langt.

Har bestilt noen Blu-ray filmer med DTS-HD Master, så får vi se hvordan det går... PS3 som avspiller :p

Beste av alt: 4 HDMI inn og 1 HDMI ut til tven. Alle andre innganger du har blir omgjort til HDMI-signal, dermed ender man med kun 1 kabel til tv/prosjektor. Nice som fy

Skal kjøpe meg denne snart, venter bare på pengene, så det var godt å lese!
Lenke til kommentar

fLeRek:

Hvis du mener RX-V1800 har den følgende PSU

GENERAL

• Power Supply

[u.S.A. and Canada models] .............................. AC 120 V, 60 Hz

[General and Asia models]

....................................... AC 110/120/220/230–240 V, 50/60 Hz

[China model] .................................................... AC 220 V, 50 Hz

[Korea model] .................................................... AC 220 V, 60 Hz

[Australia model] ............................................... AC 240 V, 50 Hz

[u.K. and Europe models] ................................. AC 230 V, 50 Hz

• Power Consumption

[u.S.A. and Canada models] ................................. 500 W/630 VA

[Other models] ................................................................... 500 W

• Standby Power Consumption

[u.S.A. and Canada models] .................................... 0.1 W or less

[General model] (AC 240 V, 50 Hz) ...................... 0.33 W or less

[Other models] ......................................................... 0.1 W or less

• Maximum Power Consumption [General model only]

6ch, 10% THD ................................................................. 1100 W

• AC Outlets

[u.S.A. and Canada models] .... 2 (Total 100 W/0.8 A maximum)

[Asia, General and China models] ....... 2 (Total 50 W maximum)

[Australia model] ......................................... 1 (100 W maximum)

[u.K. model] ...................................... 1 (100 W/0.4 A maximum)

[Europe model] ......................... 2 (Total 100 W/0.4 A maximum)

• Dimensions (W x H x D) ............................. 435 x 171 x 438.5 mm

(17-1/8 x 6-3/4 x 17-1/4 in)

• Weight ........................................................... 17.0 kg (37 lbs. 8 oz.)

Edit:

Hentet fra http://www.yamaha-service.de/downloadyo.ph...amp;idprod=1414

Last ned "Owners manual" gå til side 133 og 134 :)

Endret av Largie
Lenke til kommentar
Jeg trenger en ny forsterker som kan kjøre 1080p og kjøre "ekte" lyd i HD. Mest ønskelig er å kjøre lyd og bilde gjennom HDMI inngangene i forsterkeren. Forsterkeren må være god på at lyden ikke blir "forsinket" og til en grei pris rundt 8000 kroner.

Noen som vet hva jeg bør gå for, evt som kan andbefale.

Jeg ville gått for pioneer hadde det vært mellom LX50 og 2308. Denne koster til vanlig mellom 10-11 000, så her sparer du penger!

Endret av Sjokoladekake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...