Konradsen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Hei! Jeg har nettopp arvet noen år gamle høytalere. Men jeg kan jo ingenting om dette med audio osv. . Så om noen kunne hjelpe meg med hvordan jeg får koblet disse til PC-en min hadde jeg vært evig taknemelig! Noen bilder: Lydkortet jeg har er et Creative SB X-fi, tror jeg.. http://www.icct.ca/images/X-FI%20Xtreme%20Gamer.jpg Håper noen kan hjelpe meg.. Hilsen Espen Endret 1. april 2008 av Konradsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du trenger vel en forsterker. Denne kobler du da PC-en og høytalerene til og velger rett inngang, voila!. Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Du trenger vel en forsterker. Denne kobler du da PC-en og høytalerene til og velger rett inngang, voila!. okei! Takk. Men hvor får jeg tak i en forsterker, og trenger den være dyr, osv? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Forsterkere får du kjøpt i en hvilken som helst hifi-butikk. En brukt NAD, en Argon AMP3245 eller en Cambridge Azur 340A SE er en grei plass å begynne Lenke til kommentar
larswey Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har en pent brukt NAD 302 liggende Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det du må gjøre er enten å kjøpe en forsterker med de tilkboblingene. eller bare lage en overgang til mini jack. dette er ikke vanskelig. dersom du bruker att gammelt headsett kan du bare ta de to ledningene som går til øreproppene og koble til ver av høyttalerne. Tar deg kanskje 5 min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 eller bare lage en overgang til mini jack. dette er ikke vanskelig.dersom du bruker att gammelt headsett kan du bare ta de to ledningene som går til øreproppene og koble til ver av høyttalerne. Nah. Det spørs om lydkortets headphone forsterker er i stand til å levere nok strøm til å drive de monitorene. I værste fall tar du knekken på lydkortet. Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 ser ut som jeg må ha meg en forsterker, da! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 "Det du må gjøre er enten å kjøpe en forsterker med de tilkboblingene. eller bare lage en overgang til mini jack. dette er ikke vanskelig. dersom du bruker att gammelt headsett kan du bare ta de to ledningene som går til øreproppene og koble til ver av høyttalerne. Tar deg kanskje 5 min." OT, men du får 3,5mm jack på clas ohlson. Koster 30 kroner eller noe, og da slipper man å fikle med enda flere ledninger og drit. Men forsterker er nok veien å gå. Brukt1.no, finn.no eller bruktmarked.no har sikkert noe å tilby=) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Greier aldri i verden å drive de der med et lydkort. Enten ryker kortet, eller så ryker høyttalerne. Kjøp en forsterker du. Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Greier aldri i verden å drive de der med et lydkort. Enten ryker kortet, eller så ryker høyttalerne. Kjøp en forsterker du. Ja, blir vell til det! Men trenger ikke være en forsterker i "toppklassen" for å drive di høytalerene der? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nei, det trenger ikke væren en dyr forsterker for å drive store høytalere. Prisen på en forsterker har som regel mer med lydkvaliteten og ekstra funksjoner enn det har med hvor store høytalerene er. Jeg har aldri sett en standarlone forsterker som ikke har klart å spille stuehøytalere mer enn høyt nok for å si det sånn. -Stigma Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det du må gjøre er enten å kjøpe en forsterker med de tilkboblingene.eller bare lage en overgang til mini jack. dette er ikke vanskelig. dersom du bruker att gammelt headsett kan du bare ta de to ledningene som går til øreproppene og koble til ver av høyttalerne. Tar deg kanskje 5 min. Kobler han høyttalerne rett på lydkortet, så får han bare veldig lav skurring, i beste fall, så han MÅ ha forsterker. De to forsterkerene som har blitt nevnt over i tråden skulle funke greit. Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 okei. takker så mye for alle svar! Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå