Mazeking Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Har banket inn DD WRT v24 RC2 på en Linksys ruter. Ruteren har blitt utrolig stabil etter denne oppgraderingen. Det eneste jeg nå skulle ha gjort er å reseverte en ipadresse i DHCP til MACadressen til SIPURA iptelefonmodemet mitt(Telio). Er dette mulig å reservere ip i DHCP til en MACdresse med denne firmwaren? Ellers så må jeg si at denne firwaren har et vel av instillinger og kontroller man kan leke seg med. Rart at ikke denne funksjonaliteten finnes outofthebox på hjemmerutere. Lenke til kommentar
maheath Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Står jo noe her: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php?title=Static_DHCP Da kan du sette fast IP for en bestemt MAC adresse - er vel det du vil? ;-) Log into the DD-WRT Web GUI Go to Administration -> Services DHCP Daemon should be enabled Under Static Leases Enter the MAC address of the client interface, the hostname of the machine, and the desired internal IP for this machine. Before clicking the Add button, you need to scroll to the bottom of the page and save your changes. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Øy! Takker! Akkurat det jeg var ute etter. Kjip hvis det skulle bli strømbrudd og iptelefonen kommer opp med en annen ip enn den hadde før. Noen av dere som har erfaring med loggene i DD WRt og bestpractice på hva man bør/ikke bør logge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå