sgaah Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei, har jobbet litt på hobbybasis med å lage e-læring i powerpoint en stund og er på jakt etter en ny å bedre måte å få dette gjort på. Så mitt spørsmål er hvilken løsning jeg skal gå få, er jo en jungel av programmer å velge i. Til vanlig tegner jeg en del utstyr i Visio som jeg så importerer direkte i powerpoint. Blir ofte noen linker til eksterne nettsider, samt bilder,video og lyd filer. Mitt spørsmål er om dette lar seg gjøre i flash på en enkel måte. Eller finnes det en bedre løsning? Ett par stikkord som jeg kommer på i farten. Filen lagres som en .exe fil slik at "kildenkoden" er litt beskyttet. Lagres som autorun på cd,dvd eller usb. Åpner ett hovedbilde med link til undersider med mer informasjon. En slags webside funksjon. Vist noen kunne hjulpet meg på rett spor blir jeg evig takknemlig. Gjerne noen linker slik at jeg kommer igang. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det finnes en lang rekke programmer som gjør dette. Selv har jeg brukt Adobe Captivate og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Camtasia er muligens noe av det beste for den typen bruk. Mange instruksjons- og opplæringsvideoer jeg har gjennomgått, ble laget ved hjelp av Camtasia. Du kan ekspoertere til bl.a. .EXE, SWF og en rekke andre format. Den eneste ulempen jeg kan komme på angående dette programmet, er prisen ($299), men med dagens dollarkurs er det slettes ikke så mye uansett: i overkant av NOK 1500,-. Det er også oversikt over diverse presentasjonsverktøy ved bl.a. Download.com og Freeware-Guide.com, men jeg vil tro at slike program er best når de kommer med en prislapp uansett. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Gratisprogrammet Wink er topp! Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Mangen gode forslag her, men er ikke helt det jeg er på jakt etter. Trenger noe litt mer en screencapture. Kom over ett eksempel som ligner på det jeg er på jakt etter. Link til Snøhvit. Her er det menyer både oppe og ned i "programmet". Samt når jeg klikker på en bestemt del i tegningen får jeg opp detaljer etc. Hvordan kan jeg lage noe tilsvarende. Rekner med at jeg bør lære meg CS3 eller tilsvarende. Er det noen av dere som har noen tips om hvor jeg bør begynne? Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kom over ett eksempel som ligner på det jeg er på jakt etter. Link til Snøhvit. Ser ut for at det er en Flash. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Flash kan dekompileres med flare Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Takk skal dere ha. Så da er det barre for meg å få lastet ned den .swf filen og kjøre flare på den og jeg vil kunne se hvordan eksempelet er bygget opp? Noen som har en formening om hvordan siden er designet? Link til guider etc? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Nja, det er nok ikke så enkelt. En kompilert swf-fil lar seg ikke uten videre de-kompilere tilbake til fla-filen som var utgangspunktet. Det blir omtrent som å ha et ferdigstekt brød og så forsøke å regne seg tilbake til grunnoppskriften og metoden som ble brukt når man bakte og stekte brødet. Du vil kunne finne frem til en del av bestanddelene og kanskje noen av metodene som er brukt men min erfaring er at det er lettere å starte fra scratch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå