nastoisi Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Dama skal ha ny mobil. Den brukes først og fremst til enkle til som å snakke i og sende sms. Foruten det ønsker hun en mobil som tar ok bilder også i litt dårligere belysning. Trenger ikke være noen kameramobil, men altså fikse ulike lysforhold greit. Mp3 spiller er ikke viktig. Den bør heller ikke være alt for stor. Pris er ikke avgjørende selv om det teller med i vurderingen. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
vong10 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 samsung u700 https://prisguiden.no/product.php?productId=75852 Liten og meget lett. Flott design. Kameraet duger ganske bra. Super 3g, Edge er med. Ikke så dyrt den heller Lenke til kommentar
nastoisi Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 samsung u700https://prisguiden.no/product.php?productId=75852 Liten og meget lett. Flott design. Kameraet duger ganske bra. Super 3g, Edge er med. Ikke så dyrt den heller Takk for forslag. Ser for meg at tastene på denne mobilen fort kan bli et irritasjonsmoment så litt skeeeptisk. Ser også at test av denne mobilen får kamera litt kritikk. Det er ikke så viktig at dette skal være en jentemobil. Det viktigeste er at kamera er ok også i dårlige lysforhold og den ellers ikke er veldig stor. K800i størrelse og mindre for å ta et eksempel. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du har jo SE W810i. Syntes selv dene mobilen var veldig bra å skrive meldinger meg. Kamera som funker i mørket, fikset den bra siden den hadde fotolys. Og kjempe deilig å skrive meldinger med Edland Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Du har jo SE W810i. Syntes selv dene mobilen var veldig bra å skrive meldinger meg. Kamera som funker i mørket, fikset den bra siden den hadde fotolys. Og kjempe deilig å skrive meldinger med Edland Begynner bli gammel da .. og kamera er jo ikke noe kjempe greier på den heller da edit: men god å skriver meldinger på er jeg enig i Endret 31. mars 2008 av jadz Lenke til kommentar
Andy07 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du har jo SE W810i. Syntes selv dene mobilen var veldig bra å skrive meldinger meg. Kamera som funker i mørket, fikset den bra siden den hadde fotolys. Og kjempe deilig å skrive meldinger med Edland Begynner bli gammel da .. og kamera er jo ikke noe kjempe greier på den heller da edit: men god å skriver meldinger på er jeg enig i Her er noen forslag: samsung G600 (kommer snart i ny farge) se W890i se T650i nokia 6220 classic (4.kvatal) http://www.amobil.no/artikler/tar_bilder_i...gapiksler/48415 Lenke til kommentar
nastoisi Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Du har jo SE W810i. Syntes selv dene mobilen var veldig bra å skrive meldinger meg. Kamera som funker i mørket, fikset den bra siden den hadde fotolys. Og kjempe deilig å skrive meldinger med Edland Begynner bli gammel da .. og kamera er jo ikke noe kjempe greier på den heller da edit: men god å skriver meldinger på er jeg enig i Her er noen forslag: samsung G600 (kommer snart i ny farge) se W890i se T650i nokia 6220 classic (4.kvatal) http://www.amobil.no/artikler/tar_bilder_i...gapiksler/48415 Nå har hun vært i butikk og kikket litt selv. Fikk faktisk anbefalt T650i av selger og virker som det kan bli den hun velger, men har ikke bestemt seg enda. N73 kom også opp som en anbefaling fra selger. Samsung G600 sin ser jo ganske ok ut synes jeg, men har kun hatt nokia og SE tidligere så mulig en bøyg og komme over. Takk for fine tips så langt, og tar gjerne mot flere. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nå har hun vært i butikk og kikket litt selv. Fikk faktisk anbefalt T650i av selger og virker som det kan bli den hun velger, men har ikke bestemt seg enda. N73 kom også opp som en anbefaling fra selger. Samsung G600 sin ser jo ganske ok ut synes jeg, men har kun hatt nokia og SE tidligere så mulig en bøyg og komme over. Takk for fine tips så langt, og tar gjerne mot flere. Nokia N73 liker jeg ikke. Den er veldig treg, og det er rene tålodighets prøven hver gang du skal bruke menyen. De fleste funskjoner er den utstyrt med De andre har jeg ingen erfaringer med. Edland Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nokia N73 liker jeg ikke. Den er veldig treg, og det er rene tålodighets prøven hver gang du skal bruke menyen. De fleste funskjoner er den utstyrt med De andre har jeg ingen erfaringer med. Edland En annen kandidat: Nokia N82 -har omtrent samme design/formfaktor som N70 og N73, men er nyere og raskere, har skikkelig blits og bedre kamera, samt en drøss funksjoner hun sikkert ikke trenger, og koster en del.. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hva med Nokia 7373? har jo blitt sett på som en "super" jentemobil. Svarte versjonen har jo speil bakpå også En venninne av meg har den, og er veldig fornøyd med den. Selv har jeg hatt SE w810i, og var veldig glad i den. OK bilder, spesielt grei siden den har lys. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 T650i er jo veldig fin da, og med ganske bra kamera. Selv liker jeg i alle fall designet, og kanskje hun liker den i grønn? Lenke til kommentar
nastoisi Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Nokia N73 liker jeg ikke. Den er veldig treg, og det er rene tålodighets prøven hver gang du skal bruke menyen. De fleste funskjoner er den utstyrt med De andre har jeg ingen erfaringer med. Edland En annen kandidat: Nokia N82 -har omtrent samme design/formfaktor som N70 og N73, men er nyere og raskere, har skikkelig blits og bedre kamera, samt en drøss funksjoner hun sikkert ikke trenger, og koster en del.. Jepp har kikket litt på N82 også, men har mange funksjoner som ikke vil bli brukt. Litt stor også. Den grønne T650i ser fortsatt ut til å stå sterkest, mulig det blir en liten handel av telefon til helga. Synes det er veldig mange telefoner som får dårlig på kamera på tester. i alle fall de mobilene som ikke er så store. Hva med Nokia 7373? har jo blitt sett på som en "super" jentemobil.Svarte versjonen har jo speil bakpå også En venninne av meg har den, og er veldig fornøyd med den. Selv har jeg hatt SE w810i, og var veldig glad i den. OK bilder, spesielt grei siden den har lys. 7373 mobilen begynner vel å bli litt gammel modell. Vet ikke om en skal bruke det som argument så lenge den er ny når en får den. w810i har vi kikket litt på, men ser ut til at T650i står sterkere. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hun må like designet på T650 veldig godt om hun velger den synes jeg, den er ganske overpriset med tanke på funksjoner. Jeg hadde selv N73 veldig lenge og likte den utrolig godt. Hadde deretter T650 og synes egentlig den var dårligere, kjøpte den bare på grunn av det stilige designet (etter min mening stilig i alle fall), men synes den ble alt for kjedelig og hadde for lite funksjoner. Hvis jeg skulle valgt nå hadde jeg nok valgt enten N82 eller W890i. N82 er en utrolig bra telefon og dersom hun ikke liker fargen går det nok om en drøy måned ann å bytte til svarte deksel på et verksted for en 6-700 kroner om det er ønskelig. W890i er etterfølgeren til w880i og er liten, søt og relativt solid, jeg har selv lyst på den egentlig Edit: en annen mulighet er jo Iphone, er ikke sikker på hvor lovlig det er å diskutere inngående hvordan man får tak i denne osv på dette forumet, men det er en ufattelig deilig mobil. Banebrytende på mange måter. Kameraet er "bare" 2mpx men det fungerer helt fint. Uansett lykke til med valget og håper hun blir fornøyd. Endret 2. april 2008 av SkyFish Lenke til kommentar
nastoisi Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Hun må like designet på T650 veldig godt om hun velger den synes jeg, den er ganske overpriset med tanke på funksjoner. Jeg hadde selv N73 veldig lenge og likte den utrolig godt. Hadde deretter T650 og synes egentlig den var dårligere, kjøpte den bare på grunn av det stilige designet (etter min mening stilig i alle fall), men synes den ble alt for kjedelig og hadde for lite funksjoner. Hvis jeg skulle valgt nå hadde jeg nok valgt enten N82 eller W890i. N82 er en utrolig bra telefon og dersom hun ikke liker fargen går det nok om en drøy måned ann å bytte til svarte deksel på et verksted for en 6-700 kroner om det er ønskelig. W890i er etterfølgeren til w880i og er liten, søt og relativt solid, jeg har selv lyst på den egentlig Edit: en annen mulighet er jo Iphone, er ikke sikker på hvor lovlig det er å diskutere inngående hvordan man får tak i denne osv på dette forumet, men det er en ufattelig deilig mobil. Banebrytende på mange måter. Kameraet er "bare" 2mpx men det fungerer helt fint. Uansett lykke til med valget og håper hun blir fornøyd. Takk for interessant svar. T650i er mest favoritten nå pga. den ikke er for stor og skal da ha kommet bra ut på kameradelen også i dårlig lys. Dette er egentlig de to viktigeste kriteriene sammen med at den skal være brukervennlig. Det telefonen kommer til å bli brukt til er å ringe og motta samtaler, sende sms/mms og ta bilder i festlige lag noen av dem bildene vil bli skrevet ut på 10*15 papir så kvaliteten bør derfor være brukbar. Andre funksjoner blir ikke brukt, med unntak av at om den har en mp3 spiller så er det en fin bonus, men ingen krav til det. Har ikke t650i et bedre kamera enn w890i? Hvis ikke kan den fort bli aktuell. Såg bare den ikke hadde verken kameralys eller autofokus. N82 er selfølgelig en fin telefon, men den har også høyere pris uten abonnment og forsvarer kanskje ikke prisforskjellen når en tenker på bruk? iphone vil nok mer være en mobil for meg etterhvert, men jeg må si jeg blir litt forvirret av å lese iphone tråden. Er den en fullverdig telefon? Altså kan sende og motta sms/mms og ringe med? Det virker som det er litt plunder på den fronten for meg Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Takk for interessant svar. T650i er mest favoritten nå pga. den ikke er for stor og skal da ha kommet bra ut på kameradelen også i dårlig lys. Dette er egentlig de to viktigeste kriteriene sammen med at den skal være brukervennlig.Det telefonen kommer til å bli brukt til er å ringe og motta samtaler, sende sms/mms og ta bilder i festlige lag noen av dem bildene vil bli skrevet ut på 10*15 papir så kvaliteten bør derfor være brukbar. Andre funksjoner blir ikke brukt, med unntak av at om den har en mp3 spiller så er det en fin bonus, men ingen krav til det. Har ikke t650i et bedre kamera enn w890i? Hvis ikke kan den fort bli aktuell. Såg bare den ikke hadde verken kameralys eller autofokus. N82 er selfølgelig en fin telefon, men den har også høyere pris uten abonnment og forsvarer kanskje ikke prisforskjellen når en tenker på bruk? iphone vil nok mer være en mobil for meg etterhvert, men jeg må si jeg blir litt forvirret av å lese iphone tråden. Er den en fullverdig telefon? Altså kan sende og motta sms/mms og ringe med? Det virker som det er litt plunder på den fronten for meg Både T650i & W890i har 3,2 megapiksler. Så bilde kvaliteten er nokk noe av det samme. Holder fint til 10*15 papir ja. W890i er jo er Walkman\musikk-telefon, mens T650i er vel mer design. N82 er dyrere og har masse funksjoner det virker som du ikke trenger, men også bedre kamera. Trenger du bedre kamera? Og ja, det finnes et program til iphone som lar deg sende/motta MMS, og SMS er heller ikke noe problem. Ringe? Ja, det kan den også. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Egentlig så høres T650i ut som et bra valg mht hva hun skal bruke telefonen til. Ingen vits å bruke mye penger på en veldig ny og dyr telefon hvis hun ikke kommer til å bruke den til noe spesielt. Lenke til kommentar
nastoisi Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Takk for interessant svar. T650i er mest favoritten nå pga. den ikke er for stor og skal da ha kommet bra ut på kameradelen også i dårlig lys. Dette er egentlig de to viktigeste kriteriene sammen med at den skal være brukervennlig.Det telefonen kommer til å bli brukt til er å ringe og motta samtaler, sende sms/mms og ta bilder i festlige lag noen av dem bildene vil bli skrevet ut på 10*15 papir så kvaliteten bør derfor være brukbar. Andre funksjoner blir ikke brukt, med unntak av at om den har en mp3 spiller så er det en fin bonus, men ingen krav til det. Har ikke t650i et bedre kamera enn w890i? Hvis ikke kan den fort bli aktuell. Såg bare den ikke hadde verken kameralys eller autofokus. N82 er selfølgelig en fin telefon, men den har også høyere pris uten abonnment og forsvarer kanskje ikke prisforskjellen når en tenker på bruk? iphone vil nok mer være en mobil for meg etterhvert, men jeg må si jeg blir litt forvirret av å lese iphone tråden. Er den en fullverdig telefon? Altså kan sende og motta sms/mms og ringe med? Det virker som det er litt plunder på den fronten for meg Både T650i & W890i har 3,2 megapiksler. Så bilde kvaliteten er nokk noe av det samme. Holder fint til 10*15 papir ja. W890i er jo er Walkman\musikk-telefon, mens T650i er vel mer design. N82 er dyrere og har masse funksjoner det virker som du ikke trenger, men også bedre kamera. Trenger du bedre kamera? Og ja, det finnes et program til iphone som lar deg sende/motta MMS, og SMS er heller ikke noe problem. Ringe? Ja, det kan den også. Såg bare av testen at w890i fikk litt kritikk for det som hun i dag klager litt på med sin nåværende telefon. At bildene blir dårlige dårlig opplyste rom. Vil tro t650i kamera vil være tilfredstillende nok. Det skal ikke erstatte vanlig kamera på noe vis, men være et brukbart alternativ. Jeg vet iphone kan gjøre disse tingene, men virket på meg som det var mange som fikk trøbbel med det o.l. Jeg er brukbart oppegående på tekniske ting, men samtidig liker jeg ikke hvis det blir for mye styr for å få ting til å fungere. Ser det ligger veldig mange iphones på finn.no som kun er brukt noen uker og tenker da mitt på hvorfor vil dem kvitte seg så fort med den. Litt skeptisk blir jeg i alle fall, men den ser jo veldig fin ut da av det jeg har sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå