Gå til innhold

Spørsmål om ccinstaller.exe

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette stedet, men siden det virker som det er noen med en viss peiling her, velger jeg å spørre: Har en relativt ny lenovo maskin med vista. Ved oppstart de siste dagene får jeg beskjed om at ccinstaller.exe ber om tilgang til maskinen, men jeg aner ikke hva det er og har derved valgt å nekte tilgang. Noen som vet hva det er og hva det gjør og hvorfor det har begynt å dukke opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ups, leste litt dårlig. Du sier fila prøver å få TILGANG til PC-en. Det betyr vel at den kommer utenfra.

Et raskt søk viser at ccinstaller.exe brukes i ulike program - ingen jeg har sett har vært knyttet til malware. Telenor sin programvare bruker det bla. Du skulle ikke tilfeldigvis ha bredbånd e.l fra Telenor?

Lenke til kommentar

Det har jeg, og det var telenor sitt modem som sluttet å virke slik at jeg fikk hjelp av support. Han ba meg sette inn innstallasjons cd`en og det var etter det at dette skjedde. Bør jeg la det installere seg da kanskje? Support konkluderte med at modemet var gåent, men en stund etterpå begynte det å funke igjen. Imidlertid har jeg nå fått et nytt i posten som jeg skal innstallere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...