Desi Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei! En kamerat av meg skal skifte ut sin gamle vrak av en pc. Trenger som emnet sier hovedkort, prossesor, minne, grafikkort og strømforsyning. Kabinett, skjerm, harddisk, tastatur og mus han så det er ikke nødvending. Nokså stramt busjett så blir ingen super pc, men helt greit håper jeg. Skal brukes til vanlig surfing, dokumenter, se filmer via prosjektor, høre på musikk og noe spilling, men ikke hardcore gaming da Jeg så at det var et bra tilbud (tror jeg da?) på netshop for grafikkort, minne og strøm. Siden jeg har vært kunde der før så er det egentlig like greit å bestille alt derifra. Kan jo også hente direkte fra butikken, så slipper frakt. Grafikk: EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 kr 995,- eller denne?: Club3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe kr 995,- Minne: Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance kr 675,- Strøm: OCZ StealthXStream strømforsyning 600W kr 525,- =kr 2195,- Så da mangler vi prosseor og hovedkort til en verdi av kr 1800,- eller aller helst mindre. Om det er Intel eller AMD spiller ingen rolle. Noen som har tips som kan hjelpe oss og om det oppsettet er noe verdt å satse på? Er jo superweekend tilbud så bør vel finne ut av det idag... hehe Takker for alle svar på forhånd! Mvh Desi Lenke til kommentar
$ig Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Sjekk ut denne, alt du ber om til litt over de 4000 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=931076 Så kan du heller bytte ut noe på den handlelisten der, hvis 4700kr er for mye Endret 30. mars 2008 av $ig Lenke til kommentar
Desi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Sjekk ut denne, alt du ber om til litt over de 4000 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=931076 Så kan du heller bytte ut noe på den handlelisten der, hvis 4700kr er for mye Takk for svar! 4700 kr blir litt mye, men det var tilsvarende komponenter som jeg så etter. Ser i tråden din at du ønsker å oppgradere til SLI oppsett senere. Det tror jeg ikke skal skje her så er det noen andre hovedkort som er bedre da til omtrent samme pris? Og fins det en CPU som er hakket billigere og yter greit nok? Har du noen kommentarer til de andre kompentente som jeg har nevnt ovenfor? Mvh Desi Lenke til kommentar
$ig Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Som KjeLL sier i posten så anbefalte han p35 x38 HK, hvis man ikke skal kjøre SLI. Jeg har faktisk ikke så mye peiling, så du må nesten vente på at noen andre skal komme med noen gode svar:) Det eneste jeg vet er at det 8800GTS 320MB er gammelt (det er 512MB versjonen som er ny), jeg tror du vil få mere ut av et 8800GT 256 MB (det koster litt over 1000 kr). His jeg finner ut av noe, så skal jeg poste det her Lykke til! Mvh Sigurd Endret 31. mars 2008 av $ig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå