Gå til innhold

Open Skies, billigturer til USA kommer

Anbefalte innlegg

Ok Sardinia så ut til å stort sett være utsolgt hele April og Mai. Fant ikke noe billigere enn 1300,- ved en rask og overfladisk gjennomgang.

For Brussel fant jeg dog en billett til 358(dette var jo tom. billigere en avertert pris!) med avg. 16/17/18 Apr. og tilbakereise 438 29/30 Apr. Disse billettene traff jeg på med nesten en gang.

Nå skal jeg inrømme at systemet ikke er designet for å finne den absolutt billigste billetten uansett dato, men man er avhengig av å ha en viss peiling på når man vil reise. Om man vet at man feks. skal ha ferie i løpet av Mai en gang skal det ikke ta noe særlig lang tid å finne laveste pris i Mai.

Edit:Bruker forresten Firefox.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke glemme at SAS har lært av Ryanair og legger på 50 kr i gebyr per bestilling, så å fly for 358,- til Bryssel er ikke mulig via den siten.

Skjønner at SAS ønsker å lokke med lave priser, men gir ingen hjelp til å finne disse billettene.

Problemet er at de i tillegg fortsetter å annonsere om de lave prisene lenge etter at billettene er borte. Har opplevd at SAS har annonsert med en tilgjengelig pris over 3 uker etter at alle billettene til den prisen var tatt og det er helt uholdbart. Idag burde et såpass stort firma ha mulighet i sin webløsning til automatisk å oppdatere pristilbudene.

Kan ikke skjønne annet enn at de bryter markedsføringsloven når de holder på som idag.

Edit: Usj, måtte bare få det ut. Blir så frustrert hver gang jeg er inne på siten til SAS.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
SAS er pålagt dette servicegebyret av konkurransemyndighetene.

At SAS skal være nødt til å legge på et gebyr som andre ikke må ta høres veldig lite sannsynlig ut.

Hvorfor det? Det er helt vanlig praksis ovenfor dominerende aktører at de blir "bøtelagt" av myndighetene for å "stimulere markedet". Nå kjenner jeg ikke til SAS sin situasjon ang. dette, men det låter hvertfall ikke helt usannsynlig.

Lenke til kommentar
Tja, 4k vil si 2k en vei, som er relativt ok pris i mine øyne for å komme seg til et kontinent nærmest på andre siden av jorda.

For de som allerede reiser slike turer er prisen sikkert grei, men med en lavere pris vil man kunne henvende seg til helt nye kundegrupper som idag ikke foretar slike reiser. Å gjøre non-consumers til consumers og drastisk øke volumet er det som har gjort at så mange lavprisselskaper kan tjene penger.

Man finner jo regelmessig flyturer til Goa og Gambia hel nede i 1000 kr. Hvorfor skal det koste 4 ganger så mye å fly til USA?

Lenke til kommentar
For de som allerede reiser slike turer er prisen sikkert grei, men med en lavere pris vil man kunne henvende seg til helt nye kundegrupper som idag ikke foretar slike reiser. Å gjøre non-consumers til consumers og drastisk øke volumet er det som har gjort at så mange lavprisselskaper kan tjene penger.

Man finner jo regelmessig flyturer til Goa og Gambia hel nede i 1000 kr. Hvorfor skal det koste 4 ganger så mye å fly til USA?

Billigere priser vil alltid være bra og dersom man feks. fikk tur/retur til NewYork for under tusenlappen hadde nok det åpnet opp for "svippturer" og vanlige turer for veldig mange.

Om det er riktig som du sier at man får en tur til Gambia for 500kr så er jeg enig i at det er rart, sammenlignet med andre priser, selv om det sikkert er forbundet mindre kostnader med en flyplass i Gambia i forhold til feks. JFK/NewYork.

Lenke til kommentar
Robert: Siden du er i gang - sjekk hva DY skal tur/retur til Dubai f.eks. :)

Fra 2600 for ukurante dato og fra rett under 4000 for kurrant. Det er fremdeles billigere enn andre (i periodene jeg sjekket) og de eneste som flyr direkte. De annonserer heller ikke andre priser på sidene sine.

SAS annonserer fortsatt Sardinia til 460,-.

Lenke til kommentar
2600 for tur/retur? Husk dessuten at det er en god del kortere enn New York.

Den billigste jeg finner nå koster 2626,- tur/retur, men det er veldig dårlige datoer. Da billettene ble lagt ut var det mulig å finne enda billigere turer og til bedre datoer.

Om Norwegian får konkurranse på denne strekningen vil det sikkert også hjelpe på prisen.

Lenke til kommentar

Noe de antagelig ikke får av noe norsk selskap. Denne ruten er svært spesiell, da flyet egentlig ikke er laget for å fly så langt. Det betyr at de må ha noe sånt som seksti av 189 seter tomme for å kunne ta av. Derfor blir nødvendigvis også de billigste billettene ganske dyre.

Det er jo forøvrig samme flytype som Ryanair(FR) flyr. FR skulle vel riktignok få nye fly for å fly intercont. Det jeg prøvde å vise med eksempelet var at lange ruter vanskelig kan gjøres billige... Selvom en tusenlapp til Dubai bør passere. Tror ikke det er blitt solgt billetter til under 1000 Oslo-Dubai..

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke akkurat ikke å klage over det her, er vel bedre å ta kontakt med de som har ansvaret for annonsene/innholdet på SAS sine sider.

Har kontaktet dem før om både villedende markedsføring og tekniske feil på websiten, men de gir fullstending beng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...