robertaas Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Fra og med idag er gjelder avtalen Open Skies som åpner for mere konkurranse og lavere priser på flyturer mellom USA og EU. http://en.wikipedia.org/wiki/Open_Skies_Agreement Ryanair er blandt de som har bestilt mange nye fly som passer til denne distansen. Mellomlanding i Dublin høres mye mer fornuftig ut enn mellomlanding i Stockholm. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg kjenner ganske godt til Open Skies i forbindelse med jobben min. Jeg tror det er svært usannsynlig at Ryanair klarer å fly for 80 kroner. Selvfølgelig blir det jo nærmere tusen kroner per vei, når du har lagt på alle de avgiftene Ryanair har. (Antagelig er vel "drivstoff-gebyr" over 500 kroner). Da blir det plutselig 2000,- tur/retur. Hvis du bare selger fem billetter på et fly til den prisen, så kan det gå opp. Men Ryanair er i såfall avhengige av fulle fly. I tillegg har jo Ryanair gjort det stort på kortere ruter, for å få mest ut av flyene sine. Flyr du intercont rekker jo stort sett et fly bare en rundtur på dagen. I tillegg robert, er jo hele greia med Open Skies at de IKKE må fly fra Dublin, men kan starte intercont. fra f.eks. Norge, UK osv. Fra Dublin kunne de jo ha fløyet intercont hele tiden. Et annet viktig konsept hos Ryanair er jo NO CONNECTIONS. I så fall må du jo ta ansvaret for connectionen selv, og da sitter du jo med skjegget i postkassen hvis Torp er stengt og du ikke kommer deg av gårde som planlagt, f.eks, eller ved andre forsinkelser. Da takker jeg meg heller til KLM via AMS eller SAS via ARN/CPH. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Vi får se når tilbudene kommer, jeg tipper det blir billigere enn idag. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Og jeg tipper det fort går dukken! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Ja, det har SAS og de som støtter dem sagt om alle billigflygninger, men det blir bare flere av dem om de tjener penger. Ryanair hadde nylig ute mange reiser til ett øre inkludert skatt (32 kr i kortavgift tok ti riktignok) og de tjener faktisk penger. Flybe hadde nylig et tilbud hvor de faktisk betalte folk flere hundre kroner for å fly med dem, nei det er ikke en aprilspøk. Helt uforståelig er dette for SAS! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Men det er ikke mange av de billettene... Og med en så lang flytur som det er mellom US og Europe, vil selv Ryanair kun klare en turnaround på flyet om dagen. Det er prekært for inntjeningen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Personlig er jeg også svært tvilsom til Ryanair med alle deres skjulte avgifter, null-service og "no connections" som nevnes. I praksis betyr det at man må legge inn solide pauser(3t+) ved connections, noe som ikke er særlig attraktivt ved lengre turer. Om man flyr direkte Oslo-NY kan det nok fungere greit, men ved særlig lengre turer har jeg mindre tro på Ryanair. Hvis jeg også likevel må betale ekstra for koffert, håndbagasje, drivstoff, mat, toalett etc. slik at prisen nærmer seg andre mer solide selskap er det hvertfall klart hva jeg velger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ryanair, i likhet med alle andre lavpris selskap, baserer nok ikke hele inntjeningen på passasjerer. Regner med de tjener mer på cargo og reklame og slikt. Ellers ville det ikke holdt til bensinen engang.. Men har Ryanair lagt ut noen billetter for salg ? Jeg ser etter en billig tur til statene akkurat nå, men fant ingenting på ryanair's sider ? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Men har Ryanair lagt ut noen billetter for salg ? Jeg ser etter en billig tur til statene akkurat nå, men fant ingenting på ryanair's sider ? Sjekk http://www.continental.com/ de pleier å ha relativt rimelige billetter. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Men har Ryanair lagt ut noen billetter for salg ? Jeg ser etter en billig tur til statene akkurat nå, men fant ingenting på ryanair's sider ? Det tar tid å få nye fly. Ryanair skal visst fly til USA fra 2010. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Sjekk http://www.continental.com/ de pleier å ha relativt rimelige billetter. En helt ubrukelig website som faktisk er enda verre enn siten til SAS. Finnes det en annen site som fungerer som kan brukes til å sjekke tilbudene fra Continental? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hallo hallo! Ryanair og cargo????? Ryanair tar da vel ikke med seg cargo!! Det er i såfall helt nytt og helt i strid med det de ellers står for. Hadde det vært opp til FR hadde det jo ikke vært plass til cargo og innsjekket baggasje. Cargo tar tid -- FR tjener på å bruke liten tid. Continentalsiten ubrukelig? Da tror jeg du har brukt den galt - oppfordrer deg til å prøve igjen. Du kan søke på "billigste fare" i den uken (pluss/minus tre dager), og du får også opp reisealternativer over f.eks. AMS. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Continentalsiten ubrukelig? Da tror jeg du har brukt den galt - oppfordrer deg til å prøve igjen. Du kan søke på "billigste fare" i den uken (pluss/minus tre dager), og du får også opp reisealternativer over f.eks. AMS. Jeg prøvde fra Osl til New York med direkte flight og kom til en side med masse feilmeldinger, hjemland endret til USA og ingen fornuftig vei videre. Minner veldig om hvordan siten til SAS ofte er. Ser heller ikke ut som om man kan være med på mailingliste uten å være med på bonusprogrammet. Klarte heller kke å finne noen tilbud eller priser fra Oslo og jeg prøvde virkelig. Endret 3. april 2008 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg fant det på under ett minutt, skrev inn fra "OSL" til "EWR". Utreise om noen uker, tilbake i mai. Direkteflighten var billigst, og kommer på 4077 NOK. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Jeg fant det på under ett minutt, skrev inn fra "OSL" til "EWR". Men da viste du koden for flyplassen de flyr til rett fra Oslo. Det er veldig lite brukervennlig om man må finne kodene først før man kan bruke siten. Et annet eksempel på en lite brukervennlig site er som sagt SAS. På http://www.sas.no/no/Tilbud-og-priser/Uken...WT.ac=reisetips sier de for eksempel at de har turer til Sardinia til 460,-. Hvor lang tid må du bruke for å finne en billett til den prisen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Jeg skjønner ikke helt problemet ditt? Jeg krysset av "Search Nearby Airports" og "Find Lower Fare +/- 3 Days" og tastet inn feks. Oslo & New York. Jeg fikk da spørsmål om å spesifisere hvilket flyplass i de aktuelle byene man ønsker(naturligvis). Jeg valgte Oslo, Norway (OSL) & New York, NY (NYC - All Airports)(15apr-22apr), og fikk billigste pris 4077,- Fikk da også mulighet til å endre dato & flyplass til samme pris ved å klikke meg videre inn på linker. Det kan jo ikke gjøres særlig enklere enn dette? Har forøvrig heller aldri hatt problemer med SAS sin website da jeg brukte den? Det er altså ikke nødvendig å kunne flyplasskoder for å gjøre effektive søk. Endret 3. april 2008 av Vice Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nå skrev jeg fullt ut "oslo" og "new york", og fikk da opp valgene mellom Oslo Gardermoen og Oslo Torp, samt newyork-flyplassene, hvor jeg valgte "all NYC airports". Så vanskelig var det. Jeg brukte bare kodene i sted fordi det var kjappere, og antok resultatet ble det samme.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Det kan jo ikke gjøres særlig enklere enn dette? Har forøvrig heller aldri hatt problemer med SAS sin website da jeg brukte den?. Fint, da kan vi se hvor lang tid du bruker til å finne en av billettene de reklamerer for. Tar du utfordringen? Det er altså ikke nødvendig å kunne flyplasskoder for å gjøre effektive søk. Det er mulig siten til Continental kun fungerer for MSIE, for meg fungerte den i alle fall ikke med min vanlige nettleser. Endret 3. april 2008 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det er stort sett et større problem og finne de reklamerte fares på Norwegian(DY) enn SAS... Og hva Continental angår gjorde jeg mine søk fra firefox uten problemer. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Det er stort sett et større problem og finne de reklamerte fares på Norwegian(DY) enn SAS... Hos Norwegian kan man finne dato for ledige billetter for annonserte tilbud 2 eller 3 klikk fra forsiden og uten noe tull. Du kan gjerne utfordre meg til å finne en reise til en pris som står på websiten til Norwegian, det skulle gå meget raskt å finne det. Siden du mener SAS er et mindre problem kan vi ta tiden du bruker på å finne dato hvor man kan reise til Sardinia for prisen annonsert på: http://www.sas.no/no/Tilbud-og-priser/Uken...WT.ac=reisetips Endret 3. april 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå