:Francis: Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Var en tur på vestlandet i påsken, og hadde kameraet oppe på bussen i håp om å få tatt noen fine bilder på turen. Fikk tatt et bilde innerst i Åkrafjorden, der det er noen fine loddrette fjellsider som jeg har hatt lyst til å fotografere lenge. Det var ikke så lett å fotografere med vinduet på bussen imellom meg og motivet. Det var mange refleksjoner i glasset, men på dette bildet var jeg heldig og unngikk refleksjonene. Jeg har tatt til meg kritikk som jeg har fått på rammene mine tidligere, og har prøvd å gjøre den så diskret som mulig denne gangen. Har jeg lykkes med innrammingen? Kamera: Nikon D80 Objektiv: Nikkor 18-70mm Blender: f/8 Lukkertid: 1/125s ISO: 200 Jeg blir glad for alle tilbakemeldinger Francis Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Syns rammen var fin, ikke noe å si på den. Bildet syns jeg ble alt for grått og trist, jeg har sett slike fjellsider og de er så utrolig mye vakrere i farge en det som blir presentert på bildet ditt. Er det mulig å få sett orginalbildet (kan godt være resized) for å sammenligne? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Synest at du har bommet på svart/kvit-konverteringen her, bildet mangler dybde, noko eg synest er svært viktig i eit bilete som dette. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hehe, der inne har jeg hytte! Men uten noe som helst fotokompetanse, dette var ikke noen særlig bra fremstilling. Altfor ensidig mørkt Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes det var en god konvertering, og et veldig bra utsnitt/komposisjon. Noen synes kanskje at det blir så spennende, men det er en smakssak, jeg like denne typen bilder. dessverre forsvinner detaljene litt i en skjermvisning, det hadde sikkert kommet til sin rett i en stor utgave på veggen, hvis oppløsningen tåler det. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Takk for kommentarer! Personlig liker jeg veldig godt slike bilder i B/W, med mange ulike gråtoner i fjellet, men jeg kan godt forstå at ikke alle synes det er like spennende. abraxa er nok inne på noe når han sier at detaljene forsvinner litt i skjermvisning. Bildet er opprinnelig 10Mpix, og jeg har beholdt hele bredden på bildet, så det skulle være høy nok oppløsning til at det kan skrives ut i nokså stort format. Jeg skal prøve å legge ut en farge versjon senere idag Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå