Gå til innhold

BK: Vestlandsfjell gjennom bussvindu

Anbefalte innlegg

Var en tur på vestlandet i påsken, og hadde kameraet oppe på bussen i håp om å få tatt noen fine bilder på turen.

Fikk tatt et bilde innerst i Åkrafjorden, der det er noen fine loddrette fjellsider som jeg har hatt lyst til å fotografere lenge.

Det var ikke så lett å fotografere med vinduet på bussen imellom meg og motivet. Det var mange refleksjoner i glasset, men på dette bildet var jeg heldig og unngikk refleksjonene.

Jeg har tatt til meg kritikk som jeg har fått på rammene mine tidligere, og har prøvd å gjøre den så diskret som mulig denne gangen. Har jeg lykkes med innrammingen?

Fjell.jpg

Kamera: Nikon D80

Objektiv: Nikkor 18-70mm

Blender: f/8

Lukkertid: 1/125s

ISO: 200

Jeg blir glad for alle tilbakemeldinger :)

Francis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns rammen var fin, ikke noe å si på den.

Bildet syns jeg ble alt for grått og trist, jeg har sett slike fjellsider og de er så utrolig mye vakrere i farge en det som blir presentert på bildet ditt.

Er det mulig å få sett orginalbildet (kan godt være resized) for å sammenligne? :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det var en god konvertering, og et veldig bra utsnitt/komposisjon. Noen synes kanskje at det blir så spennende, men det er en smakssak, jeg like denne typen bilder. dessverre forsvinner detaljene litt i en skjermvisning, det hadde sikkert kommet til sin rett i en stor utgave på veggen, hvis oppløsningen tåler det.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer!

Personlig liker jeg veldig godt slike bilder i B/W, med mange ulike gråtoner i fjellet, men jeg kan godt forstå at ikke alle synes det er like spennende.

abraxa er nok inne på noe når han sier at detaljene forsvinner litt i skjermvisning. Bildet er opprinnelig 10Mpix, og jeg har beholdt hele bredden på bildet, så det skulle være høy nok oppløsning til at det kan skrives ut i nokså stort format.

Jeg skal prøve å legge ut en farge versjon senere idag :)

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...