Gå til innhold

P4 vs. AMD

bjornar83

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere vil anbefale meg av disse to alternativene:

Abit BH7 + P4 2,4 PC533. Pris 2611,-

eller

Asus A7N8X(ikke deluxe) + Athlon XP 2400. Pris 2438,-

Trodde AMD skulle være så mye rimeligere løsninger enn P4. Eller tar jeg feil? Jeg havner vel på ca samme prisen siden AMD løsningen ikke har vifte inkl.

P4 har jo mye høyere bus hastighet, noe som vel svinger litt i favør av det alternativet??

Prisene er hentet fra komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NOOO ikke endå en Intel vs AMD debatt :(

Amd og intel er gode på forskjellige punkter. AMD er fortsatt billigere på de lavere modellene, mens på de høyere hastighetene er intel/AMD blitt mye likere i pris. Hva du velger avhengier av hva du liker. Selv valgte jeg AMD, og kommer nokk til å fortsette med det ettersom det er det markedet jeg kan mest om, men jeg har ingen problemer med å forstå de som liker Intel, og har selv bygd en slik en til en kammerat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg ble irritert nok når jeg så det er en amd vs intel topic,de burde legge noe til i retningslinjene - IKKE LAG AMD VS INTEL TOPICS PÅ VÅRT FORUM!...

over til et mer seriøst svar :

hvis valget står mellom et intel system på et abit hk eller amd på asus hk så faller valget på amd med asus med en eneste gang.

hvis valget hadde stått mellom asus p4pe og p4 2,4 så hadde saken kanskje vært annerledes...

skal du først gå for p4 så går du for et bra hk samtidig ellers blir det liksom meningsløst, la oss sette skjule en aston martin db7 vanquish i karosseriet til en lada...

jeg gikk for intel, jeg angrer, gå for amd :woot:

og til dere som kommenterte posten med hovedkortet som "bare" støtter 4x agp så sikter han til abit kortet og ikke asus kortet, skulle det være så vanskelig å forstå når han tilogmed nevner det i posten ?

og hvem fanden bryr seg uansett om det er 4x eller 8x, innen den tiden 8x agp støtte i det hele tatt betyr en ytelsesøkning så har vi byttet ut maskinvaren uansett...

:lol::lol:

8xagp er foreløpig et pent klistremerke som gir ekstra cash på kontoen til skjermkort produsenter.

Lenke til kommentar
og hvem fanden bryr seg uansett om det er 4x eller 8x, innen den tiden 8x agp støtte i det hele tatt betyr en ytelsesøkning så har vi byttet ut maskinvaren uansett...

:lol:  :lol:  

8xagp er foreløpig et pent klistremerke som gir ekstra cash på kontoen til skjermkort produsenter.

Nettopp det jeg også mente. Er sinnsykt mange som betaler i dyre dommer for "papir-ytelse". :)

Lenke til kommentar
og til dere som kommenterte posten med hovedkortet som "bare" støtter 4x agp så sikter han til abit kortet og ikke asus kortet, skulle det være så vanskelig å forstå når han tilogmed nevner det i posten ?

TAKK!

Er ikke alle som følger med på notene her :lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...