RamGuy Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg vurderer å anskaffe meg nytt lydkort nå, tenkte da på dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=86142 Og nei, jeg velger ikke CREATIVE fordi jeg liker det, men det er de eneste med EAX5.0 og det er ikke til å komme bort ifra at jeg fortrekker dette til spilling. Men nå har jo denne X-Fi serien til CRETAIVE vært på markedet i 3år? 3år er jo ganske lenge i dataverdenen, så jeg lurte på om det kanskje kommer noe nytt snart? Når jeg siste skaffet Audigy2 ZS så kom X-Fi noen måneder senere, det var litt kjipt og ønsker ikke å begå den tabben igjen. Må si at det å kjøpe et lydkort som har vært på markedet i 3år føles litt rart, og de må da komme med noe nytt snart? EAX6.0 og nye kort? Noen som vet noe? Tenkte også på Logitech Z-5500, da CREATIVE Gigaworks S750 rett og slett blir for dyrt. Men Z-5500 har jo også vært på markedet uhorvelig lenge nå, vurderer kanskje Logitech eller CREATIVE og komme med noen nye topp høyttalersett snart? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg har brukt Creative lydkort siden SoundBlaster Pro kom ut. Aldri igjen. Ta feks. en titt på denne tråden på Creatives forum og denne Slashdot artikkelen. Creative bryr seg absolutt ikke om kundene sine i det hele tatt. Det eneste de er interessert i, er å selge neste generasjons lydkort. Support på forrige generasjons (og eldre)lydkort gir de fullstendig blaffen i. Sitter feks. selv på et Audigy SE kort. Vistadriverne til dette kortet er så dårlige at Microsoft ikke tillater installasjon av SP1 dersom man har de installert. Sjansene for at Creative gjør noe med dette er nær null. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Er fullstendig klar over dette, har selv Audigy2 ZS og må ty til hackede drivere for å få de funksjonene jeg har krav på, og ja jeg har "ulovlig" lastet ned CREATIVE Alchemy til Audigy2 da jeg ikke gidder å betale for noe slikt da jeg burde ha krav på det gratis i utgangspunktet. Men siden jeg er litt "avhengig" av EAX så har jeg ikke stort andre valg enn CREATIVE. Og er jo også på grunn av dette jeg lurer på om det kommer en ny generasjon snart, slik at jeg ikke sitter med X-Fi, også kommer det noe nytt og jeg ikke får noen oppdateringer eller noe lengre. Endret 30. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 http://consumerist.com/373901/creative-spa...arty-programmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå