Ven2 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei! Jeg har kjøpt meg en 2001 Passat 1.9 TDI som var økt i effekt før jeg fikk bilen. Jeg opplever at den fusker ved litt gasspådrag ved 18-1900 omd. Virker også som motoren går litt "tungt" og nervøs. Jeg har snakket med verksted som har programert, og de mener det ikke er program, og at de ikke får ut noen feilmeldinger... Da blir det vel et skifte-show av komponenter før vi ev. finner delen som er dårlig... Men JEG mener det kan være program. Spørsmålet jeg lurer på: Hva / Hvordan skal jeg klare å hente ut "trimprogram" og lagre dette. Spørre om jeg kan få orginalprogram av bilverksted på en minneplugg. Legge selv inn orginal. Teste bil og vurdere om det ble bedre. Hvis ikke, legge tilbake "trimprogram" DA kan vi heller begynne feilsøking på komponenter. Han på verksted skulle ha en høvding for å legge inn orginal, og jeg spurte ikke engang hva han skulle ha for å legge inn trim igjen hvis ikke det ble bedre... Finnes det bra utstyr som gjør at jeg kan gjøre dette selv? Skulle gjerne ha hatt utstyr som kan lese diagniose / kjøre test. OG kunne programere motorstyring. Håper at noen kan gi meg noen tips! -For om fuskingen ikke er stor...blir man bare mer og mer irritert jo mere man kjører.. :-) Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 FÅ sjekket luftmassemåleren (MAF), disse har en tendens til å ryke på disse TDiene til VAG. Lenke til kommentar
Ven2 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 FÅ sjekket luftmassemåleren (MAF), disse har en tendens til å ryke på disse TDiene til VAG. Kan den sjekkes på noen måte, eller må den skiftes og se om det hjelper? Det ligger som sakt ikke inne feilmeldinger på noe galt. Men også, finnes det bra hardware/software til å programere med, for privatfolk? Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 meg bekjent (Jobber på møller) så har vi ikke "programvaren" tilgjengelig.. Denne ligger på server i Tyskland, hvor vi kun får logget oss inn og godkjent overføring til bilen.. Vi er ikke borti softwaren i det hele tatt... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hør med disse: www.obd2.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå