numbnut Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 kjøpte en hp pavilion dv2510 for en liten uke siden. den kom med en 1,5ghz c2d cpu. det er litt svakt for mitt bruk.. så jeg vil bytte cpu med en litt kraftigere variant i samme serie (merom med 667mhz fsb). noen som har gjort denne operasjonen? jeg trenger å vite hvor mye jeg må demontere maskinen for å komme til cpusokkelen.. snakket med HP men de ville ikke gi meg servicemanualen til maskinen... Lenke til kommentar
eNeo Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 kjøpte en hp pavilion dv2510 for en liten uke siden. den kom med en 1,5ghz c2d cpu. det er litt svakt for mitt bruk.. så jeg vil bytte cpu med en litt kraftigere variant i samme serie (merom med 667mhz fsb). noen som har gjort denne operasjonen? jeg trenger å vite hvor mye jeg må demontere maskinen for å komme til cpusokkelen.. snakket med HP men de ville ikke gi meg servicemanualen til maskinen... Jeg har ikke skrudd på en dv2510 selv, men jeg regner med at CPU'en er å finne under tastaturet slik som de fleste andre bærbare. Et par skruer på undersiden av PC-en, slik at du får vippet opp tastaturet. Så må du nok av med kjølevifta/ribbene. Da får du tilgang til CPU'en, og det anbefales å bytte thermalpaste på CPU'en. Du får bare håpe at HK'et ikke er snudd, som de er på andre Pavilion, bla. dv6000 og dv9000 Da må du opp og av med hele driten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå