Gå til innhold

Hjelp til fjerning av partisjoner i vista

Anbefalte innlegg

heisann..:) jeg har en dell xps med 4 partisjoner som jeg vil ha slått sammen til 1 partisjon. (fabrikkinstallerte) noen som har peiling på hvordan man fjerner dem i vista? har vært inne i admin verktøy-->datamaskinbehandling--->lagrigsplass--->diskbehandling og slettet de sånn at de ikke kommer opp som hdd, men de står bare som utildelt. hvordan får man slått det sammen til en disk?:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Tar opp denne tråden igjen jeg. (Burde sikkert ha opprettet en ny tråd om dette.)

Har gjort det samme som foxtrott og fjernet alle partisjonene på disken på min XPS fordi jeg fikk diverse feilmeldinger om overlappende partisjoner etter en windows update(vista32).

Problemet nå er at jeg ikke får lagt inn vista igjen. Har prøvd å formatert disken, slettet alle partisjonene for å opprette en "ren" partisjon, men uten å lykkes.

Etter å ha kjørt installeringen fra vista-platen og restart kommer det opp diverse feilmeldinger om at noen viktige system- og oppstartsfiler mangler. Forsøk på å starte vista eller finne feil i oppstarten fører ikke frem. Har kjørt alt av diagnoseverktøy uten å finne hw-feil.

Møter på samme problem når jeg prøver en annen vista-plate enn den som kom med fra Dell.

Håper egentlig på at jeg har oversett noe grunnleggende en plass, men finner ikke ut hvor. Supporten til Dell finner heller ikke ute noe.

(Etter en halvtime i telefonen der jeg forklarte 4-5 ganger at jeg ikke kommer inn i vista fikk jeg beskjed om å avistallere brannmuren min. WTF? Hehe, ikke mye hjelp å hente der med andre ord!)

Så, derfor håper jeg noen av dere kan ha løsningen til meg

Lenke til kommentar

Kun en disk.

Ingen USB enheter tilkoblet.

Filer som mangler (kommer opp en ny for hver gang):

\Windows\System32\ntkrulpa.exe (har kommet to av gangene)

\Windows\System32\drivers\ql2300.sys

CI.dll

Alle disse med Status: 0xc0000221

Trodde ikke det skulle bli problemer når jeg installerer på en nyopprettet partisjon..

Lenke til kommentar

Er dette feilmeldinger som kommer mens du installerer? Installasjonen er ikke ferdig?

Det er i så fall noe som forekommer ikke så sjelden. Kan være forskjellige grunner, men det er nærliggende å mistenke CD/DVD drev, kabel, eller minneproblem.

Lenke til kommentar

Feilmeldingen kommer etter restart etter å ha installert vista. Virker som om installasjonen glemmer av et par filer. Etter installasjonen skal jeg boote på hd, men så fort splash(?)-screen er ferdig kommer denne feilmeldingen.

Har kjørt alle diagnose-tester, og ifølge Dell er det da umulig(!) hw-feil. Tar denne med en klype salt jeg, men de påstår at den grundige hw-testen avslører feil hvis det finnes noen.

Noen tips til løsning?

Er kanskje mulig å få Dell til å sende en ny disk som er ferdiginstallert, men jeg tviler egentlig på at det skal løse problemet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...