Pettern91 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei Jeg sitter på et Asus P5B-Plus vista Edition hovedkort og klarer ikke å oppgradere BIOS. Jeg har prøvd å bruke asus sitt oppdateringsprogram, men når jeg kommer til det punktet, der biosen skal flashes får jeg feilmeldingen: "Find flash driver service registery key. Please reboot Os and run again". Jeg har selvfølgelig prøvd å restarte et par ganger, men det har heller ikke fått det til å bli noe bedre. Så spørsmålet er: er det noen som vet hvordan jeg skal få oppdatert BIOS-en min? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Er visst ingen som har svart deg.. Kjør det i DOS, flash først ( Bruk disketter eller cd'er ) Endret 22. april 2008 av Vizla Lenke til kommentar
oysteinsor Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Hei Jeg sitter på et Asus P5B-Plus vista Edition hovedkort og klarer ikke å oppgradere BIOS. Jeg har prøvd å bruke asus sitt oppdateringsprogram, men når jeg kommer til det punktet, der biosen skal flashes får jeg feilmeldingen: "Find flash driver service registery key. Please reboot Os and run again". Jeg har selvfølgelig prøvd å restarte et par ganger, men det har heller ikke fått det til å bli noe bedre. Så spørsmålet er: er det noen som vet hvordan jeg skal få oppdatert BIOS-en min? Finnes det en mulighet for å flashe bios i bios-oppsett programmet i oppstarten? Da er det den beste måten å gjøre det på. Jeg har en Asus P5NT deluxe og der er det mulighet for å bruke en USB-penn med bios på og få den oppdatert på den måten. Sjekk med dokumentasjonen på hovedkortet ditt for info. Generelt er det ikke anbefalt å oppdatere bios innenfra OS, spesielt hvis det er litt utstabilt. Endret 22. april 2008 av oysteinsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå