Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lån, bolig + BI. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Sjølvsagt bør ein vurdere alternativa, men det er rimeleg å rekne med at trådstarter har gjort det. Det er ikkje noko som tyder på at trådstarter ynskjer ein diskusjon rundt kva for andre utdanningsstader han kan studere på, difor vert det lite relevant. Personangrep er endå mindre relevant.

Det er like lite relevant som årets tåpeligste sammenligning som du kom med litt lenger opp?

Vedkommende har ikke en gang sjekket hva slags støtte lånekassen gir til skolepenger, så hvorfor er det så selvsagt at han har sjekket ut andre skoler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er like lite relevant som årets tåpeligste sammenligning som du kom med litt lenger opp?

Kva for samenlikning? Viss du har mitt første innlegg i tankane, så siterer eg meg sjølv: «Poenget mitt er at ein ikkje nødvendigvis velger ting berre fordi dei er rimeligare eller gratis.»

Vedkommende har ikke en gang sjekket hva slags støtte lånekassen gir til skolepenger, så hvorfor er det så selvsagt at han har sjekket ut andre skoler?

No legger du igjen ting til utsagna mine. Eg har aldri sagt at det er «selvsagt at han har sjekket ut andre skole», eg har sagt at det er rimeleg å rekne med at han har gjort det. Eg trur du er einig med meg i, at har han avgjort kva utdanningsstad han ynskjer å studere ved, er det rimeleg å rekne med at han har vurdert alternativa.

Eg ber om at vi ikkje fortsetter diskusjonen i tråden, då det ikkje har noko med trådstartaren sitt spørsmål å gjere.

Lenke til kommentar

Angående sjekke hva jeg har gjort. Jeg har sjekket i 2 år nå, alle mulige studier, alle mulige steder... Jeg har reist rundt på åpne dager og nå funnet mitt valg så kom ikke her å påstå at valget mitt er ugjennomtenkt.

Har sjekket litt angående lån, men har ikke mye peiling på lån så derfor spørr jeg om råd. Virker det unaturlig på deg Sol79?

Jeg spør om låneråd av folk som forhåpentligvis har bra peiling på det.

Har funnnet ut at jeg kommer til å trenge 200000 årlig ved å studere på BI. (uten medregning klær, festing, trening, kosttilskudd, mm..)

- Hybel 7000 kr mnd

- Mat 150 kr dagen

Så 85000 i lån/stipend + 50000 i studiepenger så har jeg støtte for 135000.

Så sitter da igjen med litt for mye til å kunne jobbe inn alt.

Lenke til kommentar
Angående sjekke hva jeg har gjort. Jeg har sjekket i 2 år nå, alle mulige studier, alle mulige steder... Jeg har reist rundt på åpne dager og nå funnet mitt valg så kom ikke her å påstå at valget mitt er ugjennomtenkt.

Har sjekket litt angående lån, men har ikke mye peiling på lån så derfor spørr jeg om råd. Virker det unaturlig på deg Sol79?

Det virker unaturlig på meg at du har sjekket i 2 år, men ikke fått med deg hva lånekassen tilbyr av støtte til privatskoler. Det er vanligvis noe som opplyses i studiekatalogene og på stands på messer.

Det er nå uansett bare min mening, og jeg skal ikke bry meg mer.

Lykke til med valget uansett.

Lenke til kommentar

Jeg klarte visst ikke å ikke bry meg litt mer likevel.

Jeg lurer litt på hvorfor du kalkulerer med kr 7000 i husleie per måned.

I likhet med HiO har BI studenthybler som ligger langt under det i pris, med mindre du skal ha en familieleilighet.

http://www.bsn.no/leilighetene?pid=8

Anbefaler deg å lese siden til bi.no

Der finner du info og linker til det mye som burde være både aktuelt og interessant for deg.

Lenke til kommentar
Jeg klarte visst ikke å ikke bry meg litt mer likevel.

Jeg lurer litt på hvorfor du kalkulerer med kr 7000 i husleie per måned.

I likhet med HiO har BI studenthybler som ligger langt under det i pris, med mindre du skal ha en familieleilighet.

http://www.bsn.no/leilighetene?pid=8

Anbefaler deg å lese siden til bi.no

Der finner du info og linker til det mye som burde være både aktuelt og interessant for deg.

Akkurat de leilighetene jeg tenkte på.. bare at det var fra 3700 og ikke 3600 ;)

Men uansett så har ikke det noe å si når man bruker så stor margin som 7000 :)

Lenke til kommentar

Hm, hvorfor nevner alle 85 000?

Som BI/privat-student har man rundt 80 000 + 50 000, hvor sistnevnte er makssummen som dekker skolepenger per år.

Forøvrig er det fint her på BSN, høy standard til en grei pris. Eneste problemet er den andelen studenter som skal feste på besunderlige måter som det har stått om BI-studentene i avisene av og til. 100 meter til Senter, 100 meter til BI, 150 meter til 2 forskjellige t-bane stasjoner, og du har Bunnpris på BSN som er åpent hele uka. :)

Betaler forøvrig ca 7600 på BSN selv, men har samboer, så da blir det jo for 2 personer.

(Ekstra bonuser er GET og 100Mbit nett)

Lenke til kommentar

Det virker unaturlig på meg at du har sjekket i 2 år, men ikke fått med deg hva lånekassen tilbyr av støtte til privatskoler. Det er vanligvis noe som opplyses i studiekatalogene og på stands på messer.

Det er nå uansett bare min mening, og jeg skal ikke bry meg mer.

Lykke til med valget uansett.

Jeg har sjekket ut hvilke skole jeg skal velge i 2 år, ikke lån ;)

Ueland: Er det mulig å henge opp ei hylle i leilighetene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...