Gå til innhold

Tele2 SIM-kort inkompatible med SE telefoner?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig byttet 2 abn fra djuice til tele2. Samtidig kjøpte jeg en SE k850i telefon hos tele2.

Etter skiftet har jeg altså en SE w810 og en SE k850i med tele2 abn.

Begge fungerer fryktelig dårlig - telefånerne restarter og mister bestandig kontakten til SIM kortet.

Jeg har testet begge SIM kort i en gammel Nokia - og der fungerer de perfekt.

Tele2 benekter feil på SIM kortene. Er der andre der har opplevet ligendes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med OneCall. En Sony Ericsson K750i mistet kontakt med simkortet og restartet hele tiden. Etter at vi byttet simkort (fikk nytt grunnet bytte til NN) ,så er problemet helt borte.

EDIT: dette simkortet som var feil på var ikke gammelt eller slitt på noen måte. Det var helt nytt da det skjedde.

Hjelper ikke deg så mye, men viser at en del simkort har feil. Litt kjedelig hvis Tele2 benekter at det er feil med simkortene. Du bør ringe dem igjen og få tilsendt et nytt.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Har hatt samme problem med K850 og One Call. Problemet forsvant da jeg fikk nytt kort med NWN-dekning. Kanskje det er kortene med NetCom-dekning som er problemet både for Tele2 og One Call?

Hvis både du og jeg har hatt dette problemet, så er sannsynligheten stor for at det har vært mye problemer med dette. Jeg trodde først det var noe galt med telefonen min og fullflashet den, til ingen nytte. Lurer på hvor mange som har sendt inn telefonene til service, og fått beskjed at det er "ingen feil funnet". hehe. Som regel beholder du vel simkortet når den sendes inn.

Lenke til kommentar

Eg meiner at det stod "inaktivt sim-kort" på min W810i kvar gong dette skjedde. Så min fyrste tanke var at det var sim-kortet som var problemet, ikkje at det var noko gale med telefonen. Håpte i alle fall på at det ikkje var telefonen som hadde dårleg kontakt til simkortet. Har forresten aldri hatt problem med andre simkort. Og som dei andre seier: Problemet vart vekke med dei nye simkorta til nwn.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...