expo Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Må kjøpe nytt skjermkort, men er veldig usikkert på hvilket. Hat fått tips om å kjøpe Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR eller Sapphire Radeon 9700PRO AIW 128MB DDR. Må ha det kortet som egnser seg best til klokking osv... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Er vel stort sett det samme hvilken av disse. Hercules har kjøler på rammen, men BGA minne utvikler som kjent veldig lite varme, og kjølerene har liten verdi. Om det lønner seg å kjøpe AIW versjonene er jeg usikker på. Personlig hadde jeg kjøpt den vanlige 9700pro, og spart de 600kronene. Selv synnes jeg sapphire9700pro"ultimate Ed" ser fristende ut, men den kan vel ikke kjøres så ekstremt, da den har en passiv kjøleløsning(men stille er den). Men som sagt, selv hadde jeg gått for vanlig 9700pro, og da av merke Sapphire, da den er billigst. Det er liten forskjell på hvordan de kan overklokkes, da de begge bruker samme minnehastighet og tilnærmet like kjølere. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Sapphire kortet egner seg best til klokking... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvilket er det nå som er så godt som bbA? Er ikke dette bedre? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 :o Skal du ha det beste av det beste er nok dette et utmerket valg! :o Lenke til kommentar
corcky Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Tror nok Radeon 9700 banker det kortet nokså kraftig i spill. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 :o Skal du ha det beste av det beste er nok dette et utmerket valg! :o Hehe fyr opp en runde Unreal2 og la oss se hvem av det og radeon 9700pro som vinner. Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 :o Skal du ha det beste av det beste er nok dette et utmerket valg! :o Hva er det som er så fantastisk med dette skjermkortet?? Noe må det jo være siden det koster over 24000!!! Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 3d labs matrox osv er suverene på antall utganger, og på 2D. Så du ikke at det er 2x dvi og 2x d-sub + tv-utinn og noe som ser ut som co-ax? Det prosseserer 2D ekstremt fort, grunnet 2x gpu, men er ikke bra på 3D, som jeg regner med de fleste her har mest bruk for. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 :o Skal du ha det beste av det beste er nok dette et utmerket valg! :o Hehe fyr opp en runde Unreal2 og la oss se hvem av det og radeon 9700pro som vinner. Det høres ut som du er 100% sikker på det, har du testet det kortet mot radeon 9700 pro? Nei fra spøk til revolver 8) Du har nok rett, det kortet er ikke laget for å være best til spill, eller? Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 3D Labs Wildcat kortene er foerst og fremst laget for proffesjonell 3d modellering og animering, samt rendering. Ta en titt her: http://www.3dlabs.com/ Ville nok ikke anbefalt det til spilling. Men det er heftig i bruk med 3dsmax over tre 21" skjermer.. Beste kortet naa for tida vil nok vaeere Radeon 9700Pro.. Men har ikke Hercules kortet raskere minne? Rett paa meg om jeg tar feil! :wink: Joachim Lenke til kommentar
Hansemann Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Sats på Sapphire Radeon 9700PRO HELT KLART, 8) du sparer mye penger på å ikke kjøpe hercules kortet Sapphire kortet er klokke-venlig Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg ville ventet på r350.. da får du et kort som varer lenger.. og det er ikke lenge til det kommer heller.. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå