Gå til innhold

Hvorfor er de raske rammene trege?

HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en Dell XPS M1530 med 4 GB på 667MHz. Disse gir meg et resultat på minnet til 4.8 i Vista opplevelsesindex. Ellers er CPU en Intel C2D T7700 og Intel P965 Express brikkesett.

En kompis av meg har en rimelig HP-laptop med AMD CPU, tror den hette T-56. Han har også bare 1,5 GB eller 2 GB ram. Han får 5,9 i opplevelsesindexen på minnet. Vet ikke hvilken frekvens han har, men helt 100% sikkert ikke kjappere.

Vi har begge nylig formatert med clean Vista DVD, ingen av oss har SP1, men det som er vanelig av oppdateringer. Ellers er jeg vildig opptatt av å ha siste drivere av alt, i motsetning til han som lar winupdate ordne det, og det den ikke fikser lar han bare være. Kan det være dårlige brikkesettdrivere fra Intel? Har også lest på XPS M1530 tråden, og resultatene som blir postet der er som mine eller dårligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 ganger på min egen ja, vet ikke om han kompisen har det, tviler jeg egentlig på..

Er det unormalt dårlig resultat?

EDIT: Det er utvilsomt flaskehalsen, sett utifra opplevelsesindexen til vista, og det høres ikke helt unaturlig ut heller, men så mye?

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er unormalt dårlig nei, vista er jo nytt og det må nok overnaturlig bra hardware til for å få best mulig score. Tror jeg hadde 5.x på minne på min og eg har 800mhz dyr ram(var dyr og bra for 1.5 år sia). Uansett bør du sjekke han kompisen din om han har oppdatert ytelsesindeksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...