WeeR Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Heisann! Har en maskin som fryser ganske ofte.. dette skjer kun når maskinen ikke er i bruk.. den fryser aldri hvis noen bruker den.. Virker nesten som om den klikker når hardisken går i hvilemodus, men har skrudd av dette og det skjer fremdeles. Tar gjerne imot synspunkter på hva det kan være! Hovedkort: MSI K7T-266 PRO2B CPU: AMD XP 1700 RAM: 256 Noname Takk for alle svar Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Det er ikke enkelt å svare deg på, men du kan prøve med å oppdatere bios, brikkesette drivere, windows osv. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Har allerede prøvd chipsett og windows.. bios har jeg ikke tatt fordi jeg fant ikke dette hovedkortet i det hele tatt på msi siden.. men takk for svar Jeg tror nok selv det er enten HK eller RAM, men ville høre flere meninger Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg vil nok absolutt tro at du finner BIOS og hovedkortet ditt på denne siden hos MSI: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...7&NAME=Archives og det kan jo faktisk være noe så banalt at det er power- saving funksjonen din som bugger opp hele greia - it's known to have happened...Prøv å slå den helt av. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hovedkort: MSI K7T-266 PRO2B Er du sikker på at dette er kortet ditt? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg finner ikke dette kortet hos msi.. derfor jeg sa at jeg ikke fant det.. fant bare A versjonen, men dette støtter jo bare opp til 1.2ghz... Er sikker på at det er det kortet ja.. værtfall det det står på fakturaen fra komplett.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hva heter det MSI- språket da; ms xxxx et eller annet........? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 WeeR: Prøv dette programmet, det finner ut neste alt om din pc? http://www.aida32.hu/aida32.php Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Heisann!Har en maskin som fryser ganske ofte.. dette skjer kun når maskinen ikke er i bruk.. den fryser aldri hvis noen bruker den.. Virker nesten som om den klikker når hardisken går i hvilemodus, men har skrudd av dette og det skjer fremdeles. Tar gjerne imot synspunkter på hva det kan være! Hovedkort: MSI K7T-266 PRO2B CPU: AMD XP 1700 RAM: 256 Noname hmm? du har ikke tilfeldigvis en targa pc? Takk for alle svar Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Neida Er bygd med pc skredderen på komplett.. ikke det at det er så veldig mye bedre enn targa msi sux På MSI språk heter det vel 6380, noe som alle korta som ligner på dette også gjør... gjør ikke jobben så lett.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Noen som vet om noen bra feilsøkingsprogrammer? Som klarer å finne ut hvilke komponenter som er ustabile.. ? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg er nærmest 99% sikker på at kortet ditt er på denne linken: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...8&MODEL=MS-6380 Er du sikker på at det IKKE er dette? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg er nærmest 99% sikker på at kortet ditt er på denne linken: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...8&MODEL=MS-6380 Er du sikker på at det IKKE er dette? Du har så rett. Jeg har det pro2b kortet selv og jeg har flasha BIOS med 6380 versjon 2. Jeg hadde kjøpt meg en annen minnebrikke. har ofte opplevd at noname brikkene er ustabile. Er jo en grunn til at dem er billigere. Hovedkortet mitt er dønn stabilt. Ditt kan selvfølgelig ha en feil alikevel. Men som nevnt....rammen er ennå ganske billig selv om prisene er på vei opp igjen. Kjøp deg en 256 brikke til av bedre kvalitet. Selv er jeg fornøyd med Apacer. Skader jo ikke meg 512 MB ram om det ikke skulle være problemet. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Har allerede prøvd chipsett og windows.. bios har jeg ikke tatt fordi jeg fant ikke dette hovedkortet i det hele tatt på msi siden.. men takk for svar Jeg tror nok selv det er enten HK eller RAM, men ville høre flere meninger Legg inn MSI sin Live Update2 på maskina, ta et søk med den, den finner Bios, drivere til hovedkort / skjermkort, utilities ++. Denne funksjonen forteller hva som er på maskinen i øyeblikket og hvilke oppdateringer som er tilgjengelige (fra MSI). Denne funksjonen har hjulpet meg mye med mine MSI maskiner, ASUS sin UPDATE har ikkje fungert så bra til min A7N8X maskin - etter "studering" på et forum fant eg hjelp til å oppdatere Bios med UPDATE fra fil - skulle pakkes ut først! Direkte fra Web har ikkje fungert de 3 mnd. eg har hatt maskina. MSI har nødvendig "hjelp" pakket inn i oppdateringene, bare klikk og resten går av seg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå