Jaeger Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Ble tipset av en kollega at dette var stedet å få hjelp. Har ett vindu som popper opp på skjermen, samt en gul trekant med utropstegn på oppgavelinjen. Legger ved et screenshot av vinduet og linken. I tillegg er der et vindu som ber om å installere noe virusprog-greier. Legger ved HJTlogg. Takker for framtidig hjelp.. hijackthis.txt Endret 7. juni 2008 av Jaeger Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Ja for ta en titt på dette,sent Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programet kjører. post logg C:\combofix.txt Endret 30. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Her er combofix.loggen. ComboFix.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt. Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte igjen. File:: C:\WINDOWS\system32\mjojgdyt.exe C:\WINDOWS\system32\juhkdors.exe Folder:: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\hyrwxkpi Registry:: [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "fitlpype"=- "conllesq"=- Deretter kjører du en full scan med gratisversjonen til SAS. Post ny HJT-logg + loggen fra SAS (hvis den fant noe annet enn bare cookies) Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 For å få combofix til å kjøre igjen, måtte jeg laste ned og installere på nytt. Dro CFScript over og da startet det. SAS fant etterpå 17 tracking cookies (Adware). Disse er fjernet og quarantined. HJT logg under. hijackthis2.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Lag en nytt CFScript-fil med følgende innhold: File:: C:\WINDOWS\system32\dilchuha.exe Registry:: [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "fitlpype"=- "conllesq"=- Dra det på nytt combofix slik at det får kjørt. Post combofix-loggen for en siste sjekk. Fortell også hvordan PC-en kjører. Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Lag en nytt CFScript-fil med følgende innhold:File:: C:\WINDOWS\system32\dilchuha.exe Registry:: [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "fitlpype"=- "conllesq"=- Dra det på nytt combofix slik at det får kjørt. Post combofix-loggen for en siste sjekk. Fortell også hvordan PC-en kjører. Combofix loggen oppdaterer seg selv, sant, så den fila som ligger på c:/ er alltid den siste? Det er r den eneste jeg finner i allefall. Combofix kommer heller ikke opp med noe vindu når jeg drar fila over. Kommer bare grønne streker med "combofix" over. Gjør jeg det riktig da? Har fortsatt et vindu som maser om å installere PC Cleaner. Ellers har jeg ikke sett noe til de andre "i det siste". Ellers har iconene på skrivebordet forsvunnet for andre gang. Når jeg logger av og på igjen er de tilbake. ComboFix.txt Endret 30. mars 2008 av Jaeger Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Combofix skal starte når du drar fila over. Vi kan forsøke å løse det på en annen måte: Start HJT og velg Open the Misc Tool section Under System Tools, velger du Open Process Manager Finn prosessen som inneholder filnavnet: C:\WINDOWS\system32\dilchuha.exe Merk prosessen og klikk på Kill process og bekreft at du vil lukke prosessen. Velg så Main Menu Velg "Do a system scan only", sett merke framfor følgende to linjer og klikk Fix checked: O4 - HKCU\..\Run: [fitlpype] C:\WINDOWS\system32\dilchuha.exe O4 - HKCU\..\Run: [conllesq] C:\WINDOWS\system32\juhkdors.exe Bruk utforsker til å finne og slett fila: C:\WINDOWS\system32\dilchuha.exe Restart PC-en og post ny hjt-logg. Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Ok. Har gjort som du sa. Mangler fortsatt halvparten av Iconene, men det gir jeg glatt pokker i, om jeg blir kvitt intrengerne. hijackthis3.txt Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Nå fungerte combofixen. Legger ved logg. combofixlog.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det lille som ligger igjen kan du prøve å slette via utforskeren: Fil: C:\WINDOWS\system32\mjojgdyt.exe Mappe: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\hyrwxkpi Fjern disse og restart PC-en. Fortell så hvordan det går med problemet. Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Det lille som ligger igjen kan du prøve å slette via utforskeren: Fil: C:\WINDOWS\system32\mjojgdyt.exe Mappe: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\hyrwxkpi Fjern disse og restart PC-en. Fortell så hvordan det går med problemet. Nå har jeg ikke sett noen av problemene på en stund, og det virker som om jeg er blitt kvitt alt. Iconene er også tilbake. Tusen hjertlig takk. Du har spart meg for en irriterende og kjedelig reinstallasjonsprosess. En fiktiv flaske konjakk til deg! Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Hei. Jeg plages litt her. Noen som gidder ta en titt? hijackthis030608.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvis du ikke nylig har kjørt en scan med SAS, oppdaterer du og kjører en quick scan Post deretter ny hjt-logg og loggen fra SAS (preferences->statistics/logs) Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Her. hijackthis.txt SUPERAntiSpyware_Scan_Log___06_03_2008___19_51_06.txt Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Fix følgende oppføringer med HijackThis: (Klikk på linken nedenfor for å få mer info om hvordan du sletter en oppføring) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kjør hijackthis.exe. Velg "Do a system scan only" 1. Kryss av for de oppførningene (markert med fet skrift) som du blir bedt om nedenfor. Avslutt alle programmer (utenom HijackThis), nettlesere, vinduer og evt. antispywareprogram. 2. Trykk på knappen "Fix checked". 3. Trykk Ja/yes for å fjerne oppførningene. 4. Restart maskinen, og post en ny HijackThis-log. O2 - BHO: SVC plugin - {C12FC24B-A7B9-487F-9603-5481EBF00C6F} - C:\WINDOWS\apsagy.dll Gi også en raport på hvordan det går med problemet. Mens du venter på respons for din neste logg, kan du gjøre følgende: Oppdater Java: Trykk på følgende link, og last ned nyeste verson av Java (Ikke beta):http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp Gå til Start > Kontroll Panel > Legg til/fjern programmer. Søk i listen over alle tidligere versoner av Java (JRE, J2SE Runtime osv.... ) Alle disse versonene bør ha dette bildet foran: Velg alle du finner, og fjern dem. Installer deretter den Java-versonen som du lastet ned i starten. Bruk pc-en litt, og gi tilbakemelding om hvordan maskinen fungerer. Si også ifra hvis det er noe du ikke forstår. IKKE gjør noe dersom du er usikker, da er det bedre at du spør her først Endret 3. juni 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Takker og bukker igjen, folkens. Utrolig bra. Lenke til kommentar
Jaeger Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Ja. Jeg fjernet apsagy.dll. Var en popup som kom opp hver gang jeg byttet side med browseren. Farlige greier på datan osv. Samme gamle. Nå er alt i orden. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå