flonge Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg er litt usikker på om dette kommer til å gå, og dermed må jeg nesten dele denne planen med noen entusiaster her på hardware.no . Målet er å komme godt over 4ghz. Helst over 4,5 egentlig. Jeg har et Asus Striker II Extreme 790 og en qx6700 prosessoren Hovedkortet skal selfølgelig vannkjøles, og jeg kommer til å bruke vapochill lightspeed til å kjøle prosessoren. Vannkjølingsutstyret består av 2 stk. Swiftech MCP655 2 stk. ThermoChill HE120.3 og 6 gode vifter i hver radiator Det ene løpet vil gå til hovedkortet, og det andre vil gå til mine 2stk 8800 gtx. Slik jeg gjore det før; for å oppnå 3,73 helt stabilt, og 4ghz ganske stabilt... dvs prime95 24 timer med 3,73 og små feil med 4ghz. Da hadde jeg et evga 780i og vannkjøling på cpuen. Jeg satte opp volten på cpuen og kjørte rett å slett multiplieren til 14x eller 15x(qx6700). Ettersom hovedkortet hadde stock kjøling. Denne gangen blir det annerledes, siden hovedkortet blir vannkjølt og vapochillen vil kjøle prosessoren ytterligere. Vil jeg klare mer enn 4,5ghz? Er det noen som har erfaring med vapochill lightspeed? Blir det for "dårlig" med en qx6700 B3 stepping her? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Spørsmålet er vel egentlign hvor mange watt qx gir fra seg da den kryper opp mot 4.5 ghz. Vapo LS er vel laget for 180-200w? Så det spørs hvor langt LS'n vil være med, men det er det jo bare en måte å finne ut på. Regner med at dette vil være et 24/7 oppsett. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 en QX6700 er ikke spesielt klokkevillig, og den er enda varmere enn alt annet. 4Ghz burde gå stabilt. Lenke til kommentar
flonge Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 en QX6700 er ikke spesielt klokkevillig, og den er enda varmere enn alt annet. 4Ghz burde gå stabilt. Sant det, men jeg klarte jo 4ghz tildigere, og nå får jeg bedre kjøling... Det at den ikke er så klokkevennlig er bare at den blir veldig varm, samtidig så føler jeg at man kan ta opp volten en god del på den. Spørsmålet er vel egentlign hvor mange watt qx gir fra seg da den kryper opp mot 4.5 ghz. Vapo LS er vel laget for 180-200w? Så det spørs hvor langt LS'n vil være med, men det er det jo bare en måte å finne ut på. Regner med at dette vil være et 24/7 oppsett. ja tenkte på det... hvor mange watt bruker cpu'en iforhold til vanlig når man klokker. vet du hvordan du regner på det? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 ja tenkte på det... hvor mange watt bruker cpu'en iforhold til vanlig når man klokker. vet du hvordan du regner på det? Dette er et nyttig side. Det blir ikke nøyaktig, men det fungerer for sammenligning. Skal gå an å skrive hvor mye prosessoren er klokket til med hvilken spenning. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) hvis du har klart 4Ghz tidligere så henter du sikkert 300-400Mhz ekstra på fase , hvis du er heldig henter du enda mer også! Endret 7. april 2008 av **dp** Lenke til kommentar
flonge Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Jeg klarer å få Q6600 på 4,2GHZ stabilt med vapochill lightspeed; (prime95 torture test). Vannkjølt chipsett og EVGA680i ble brukt. Jeg prøver QX6700 og QX6850 senere denne uken. Endret 10. april 2008 av flonge Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg klarer å få Q6600 på 4,2GHZ stabilt med vapochill lightspeed; (prime95 torture test).Vannkjølt chipsett og EVGA680i ble brukt. Jeg prøver QX6700 og QX6850 senere denne uken. Ikke dårlige. Spenning og temperatur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå