Gå til innhold

DVD (DL) +/- brenner annbefaling

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser etter en ny dual-layer +/- DVD brenner som er spesiellt god på brenne-kvalitet, i forbindelse med konsoll backups.

Trenger ingen spesielle funksjoner utover dette (ting som lightscribe osv.)

Jeg har prøvd å lese litt opp på temaet, men det har skjedd så mye på brenner-fronten at jeg har fullstendig mistet oversikten. Finnes det noen eksperter her som kan gi en eller to gode modeller som man ikke kan gå feil med? :)

Jeg hører Lite-on DH-20A4P skal være bra greier?

MVH

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Stigma!

LiteOn DH20A4P er en meget god brenner om du holder deg til kvalitets media, den støtter også bitsetting og kvalitetstesting med f.eks Kprobe,DVDInfoPro eller den mest brukte Nero CD-DVD Speed.

Gir meget gode resultater på kvalitetsmedia, men sliter med billige lavkvalitetsplater.

Det finnes også masse modifiserte firmwares og programmer til denne brenneren.

Pioneer DVR-115 og DVR-215(sata) er skikkelige rundbrennere! De brenner det meste(alle kvaliteter og merker), resultatene blir nesten alltid lesbare.

De støtter kun bitsetting av double layer plater(kan modifiseres, men man mister garantien), kvalitetstesting er ikke mulig med disse.

Kanskje den beste double layer brenneren, men hold deg til Verbatim eller MBI double layer plater.

Sony/Nec Optiarc AD-5200/7200/7201/7203(A/S) er gode allround brennere, de utmerker seg ikke nevneverdig på noen måte.

De støtter kun bitsetting av double layer plater(kan modifiseres, men man mister garantien), kvalitetstesting er mulig med disse brennerne(DVDInfoPro/Nero CD-DVD Speed) men den er ikke helt til å stole på.

Uansett valg tror jeg du vil bli fornøyd...

Jeg har selv LiteOn DH20A4H(lightscribe versjonen) og Optiarc AD-7203S og er fornøyd med begge.

En Pioneer DVR-215D skal bestilles.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvor bestiller dere disse brennerene? Jeg finner nesten ingen dual layer-brennere på det norske markedet. komplett.no og mpx.no har ingen av de variantene du nevner.

- OG - hvis du måtte anbefale kun èn brenner til å lage backup av XBox 360-spill. Hvilken hadde valget falt på, og hvor kan man kjøpe den? På forhånd takk ;)

Endret av eXilAz
Lenke til kommentar
Hvor bestiller dere disse brennerene? Jeg finner nesten ingen dual layer-brennere på det norske markedet. komplett.no og mpx.no har ingen av de variantene du nevner.
Alle Dvd-brennerne på det Norske markedet er dual/double layer brennere...

Komplett og Mpx har Sony/Nec Optiarc variantene jeg har nevnt, de fleste webshops har disse.

- OG - hvis du måtte anbefale kun èn brenner til å lage backup av XBox 360-spill. Hvilken hadde valget falt på, og hvor kan man kjøpe den? På forhånd takk ;)
Pioneer DVR-115D(IDE) eller DVR-215D(SATA), disse kan kjøpes her.

Eller er det den her du snakket om?

Brenner

Det er IDE utgaven jeg snakket om ja.

Edit: Husk å kjøp double Layer plater av høy kvalitet ved brenning av XBox 360-spill, Verbatim 2,4x/8x og MBI 8x er bra plater.

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...