Gå til innhold

Islam - Bakgrunn for jødehat?


Anbefalte innlegg

Har ikke både Islam & den Jødiske tro det i seg at de som ikke tilhører deres tro er "trash" og ikke har livets rett da?

 

Bare spør jeg?

 

Har ikke all religion det "i seg" da? Har faktisk ganske ofte kommet ut for dette med mine kristne venner ihvertfall, der det liksom ligger "under" at fordi de er kristne er de liksom mer "verdt" som mennesker enn andre religiøse og ikke kristne....

 

Et sted dette kommer VELDIG godt frem er når du spør en kristen om hva de syntes om at ateister "misjonerer" naturvitenskap på kristne for å omvende de og få de på rett "vei". Ble omtrent slått på ræva av reaksjonen jeg fikk da jeg for ikke lenge siden nevnte dette for ei venninne av meg, som er det jeg vil kalle midt på treet kristen, Det kom da klart og tydelig frem at hun ikke syntes noe om dette da hun anså seg selv "på toppen" og som det fineste fine som kristen.... Der gikk grensen, for de var mer verdt enn som så fikk jeg vite :)

 

Så jeg tror dette er gjennomgripende i omtrent alle religioner jeg da.... det ligger vel egentlig litt i menneskers natur og gruppe mentalitet å tro det vel, gjør det ikke?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som er bakgrunnen for muslimenes jødehat er kanskje umulig å si. Men det er klart at det som skjer i Gaza nå er med på å forsterke dette hatet så til de grader. Det koker blandt muslimer over hele verden som føler at deres religion og standpunkt krenkes. Jeg mener dette er svært skummelt med tanke på nasjoner som f.eks. Iran som ligger skremmende nært og er en skremmende militærmakt.

Lenke til kommentar

Islam og muslimene preker ikke hat mot jødedommen, de preker hat mot ALLE som er annerledes. Kristne, jøder, hinduer, buddister, og overalt det er muslimer er det vold, krig, konflikt, terror og fanteri. De hater kvinner, de hater homser, de hater komikere, de hater politikere, de hater hverandre... ikke bare klarer ikke sjia, sunni, kurder og wahabi osv. å bli enige, men de klarer faen meg ikke å bli enige med seg selv engang, eller landene seg imellom.

 

Dette er islams største svakhet, og er forhåpentligvis også grunnen til at islam aldri vil regjere verden.

Lenke til kommentar
Islam og muslimene preker ikke hat mot jødedommen, de preker hat mot ALLE som er annerledes. Kristne, jøder, hinduer, buddister, og overalt det er muslimer er det vold, krig, konflikt, terror og fanteri. De hater kvinner, de hater homser, de hater komikere, de hater politikere, de hater hverandre... ikke bare klarer ikke sjia, sunni, kurder og wahabi osv. å bli enige, men de klarer faen meg ikke å bli enige med seg selv engang, eller landene seg imellom.

 

Dette er islams største svakhet, og er forhåpentligvis også grunnen til at islam aldri vil regjere verden.

 

Unnskyld meg, men du prater bullshit.

Det høres mer ut som om du hater muslimer enn noe annet.

 

Det er ikke muslimer som hater "alle", det er "alle" som hater muslimer. Det startet med korstogene, og fortsetter idag i blant annet krigen i Iraq, Afganistan og nå Gaza. Nesten all krig og konflikt som finnes i muslimske land, har blitt startet av vesten. Sunni og shia levde i fred i Iraq de, før USA grep inn og lagde trøbbel.

 

Verden er redd for Islam, og faktum er at flere og flere konverterer. Verden er redde for et Islamsk Europa, og gjør alt de kan for å hindre Islam i å entre kontinentet.

Vi kan jo feks. ta i eksemepl måten Tyrkia ble hindret å bli medlem av EU.

Eller krigen i Bosnia. Serberne fikk gjløre hva de ville i fire år. Sarajevo, en stor Europeisk hovedstad, ble bombet daglig i to år. 200 000 muslimer ble drept i denne krigen, for det meste sivile. Folkemordene i Bosnia(feks. Srebrenica masakren hvor 10 000 sivile muslimer ble drept iløpet av et par dager(verdt å nevne at byen var FN-sikret) er en av de værste i nyere historie.

 

Hvis det finnes noe hat i muslimene, så er det vekket av ingen andre enn oss i den vestlige verden. Vi har jo bare påført muslimske land krig og elendighet.

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Hvis det finnes noe hat i muslimene, så er det vekket av ingen andre enn oss i den vestlige verden. Vi har jo bare påført muslimske land krig og elendighet.

 

Ingenting er mer kjærlig enn å høre smellet fra steiner som treffer kroppen til en 13 år gammel jente som har blitt voldtatt og følgelig må steines.

Like liflig er sikkert også smerteskrikene fra jentunger som kjønslemlestes med islamske lederes velsignelse.

For ikke å snakke om det åpne fine samfunnet verdens mest muslimske land - Saudi Arabia - utviser angående kvinner og likestilling, kvinnemishandling og kritisk tankegang.

 

Åjoda, Islam er en fredens religion som respekterer alle og oppfordrer til selvstendig tankegang :ph34r:

Lenke til kommentar
Hvis det finnes noe hat i muslimene, så er det vekket av ingen andre enn oss i den vestlige verden. Vi har jo bare påført muslimske land krig og elendighet.

 

Ingenting er mer kjærlig enn å høre smellet fra steiner som treffer kroppen til en 13 år gammel jente som har blitt voldtatt og følgelig må steines.

Like liflig er sikkert også smerteskrikene fra jentunger som kjønslemlestes med islamske lederes velsignelse.

For ikke å snakke om det åpne fine samfunnet verdens mest muslimske land - Saudi Arabia - utviser angående kvinner og likestilling, kvinnemishandling og kritisk tankegang.

 

Åjoda, Islam er en fredens religion som respekterer alle og oppfordrer til selvstendig tankegang :ph34r:

 

Slike ting kan ikke forsvares. Men dette er heller ikke Islam, det er så langt ifra Islam som man kommer.

Dette er dessverre resultatet av korrupte stater, som bruker Islam som grunnlag for alt de gjør.

(Selv om det de gjør, strider utrolig mye mot religionen)

 

Og når det gjelder Saudi Arabia...Har du noen gang vært der kanskje? Jeg så en reportasje på 60 minutes,

og der var det ganske tydelig at det er langt ifra så forferdelig som vi her hjemme skal ha det til.

Og hvem er vi som kan kritisere andres samfunnsformer? Som om vår er perfekt...

 

Det er selvfølgelig dog lov å være til de grader kritisk mot land som steiner voldektsoffre etc., men dere tar poenget mitt.

Lenke til kommentar
Slike ting kan ikke forsvares. Men dette er heller ikke Islam, det er så langt ifra Islam som man kommer.

Dette er dessverre resultatet av korrupte stater, som bruker Islam som grunnlag for alt de gjør.

(Selv om det de gjør, strider utrolig mye mot religionen)

Sharia-lovene som legitimerer steining og lignende er basert på tolkninger av koranen og er dermed like mye en del av Islam som noe annet.

 

Og hvem er vi som kan kritisere andres samfunnsformer? Som om vår er perfekt...

 

Det er selvfølgelig dog lov å være til de grader kritisk mot land som steiner voldektsoffre etc., men dere tar poenget mitt.

Hva mener du med denne selvmotsigelsen? Enten mener du at alle samfunnsformer er likeverdige og at vi ikke har rett til å kritisere noen, eller så mener du at noen samfunnsformer er bedre enn andre. Du kan ikke få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men du prater bullshit.

 

Det høres mer ut som om du hater muslimer enn noe annet.

 

Klart jeg hater muslimer. Det har jeg aldri lagt skjul på heller. Men det betyr ikke at jeg behandler alle muslimer som dritt. Jeg behandler dem stort sett likt alle andre. Jeg har hatt to kjærester som var muslimer. Men så hører det med til regnestykket at de var ute på ytterste venstre fløy. Jeg har også flere muslimske venner - også de vanlige, tilnærmelige, intelligente mennesker, som hovedsakelig er deister, og muslimer bare i navn.

 

Jeg hater religion, og av alle religiøse så hater jeg muslimer, som gruppe, aller mest. Det akter jeg som militant ateist aldri å unnskylde meg for. Hat mot religion, dogme, og ting som får folk til å drepe hverandre og å begå kriminalitet og i det hele tatt oppføre seg som idioter er min PLIKT - ja det ER min religion, å hate disse menneskene, samt å forsøke å konvertere så mange av dem som mulig til ateisme/agnostisisme/deisme.

 

Her er en liten "breakdown" av de jeg hater mest:

 

1. Muslimer - de er rett og slett verst i alle kategorier, de skaper konflikt og faenskap overalt de er

2. Jøder - jødene er nesten like ekstreme som muslimene, men det er langt færre av dem, de følger lover og regler, de bygger sivilisasjon, og det går stort sett ann å forholde seg til dem

3. Hinduer - ikke like gærne som de to foregående, men er i samme klasse når det gjelder kvinnediskriminering, kastesystem osv.

4. Amerikanske evangelister - en potensielt livsfarlig gjeng, men deres innflytelse er på vei ned

 

Det er ikke muslimer som hater "alle", det er "alle" som hater muslimer. Det startet med korstogene, og fortsetter idag i blant annet krigen i Iraq, Afganistan og nå Gaza. Nesten all krig og konflikt som finnes i muslimske land, har blitt startet av vesten. Sunni og shia levde i fred i Iraq de, før USA grep inn og lagde trøbbel.

 

Hva i all verden lærer dere egentlig på skolen for tiden?

 

De 4-5 (var det 6?) første korstogene var RENE forsvarskriger for å ta tilbake territorie ifra muslimene, som hadde invandert både Tyrkia og Spania og Portugal, og stod inne i Frankrike. Etter at de presterte å slå de tilbake bestemte de seg for å gå videre, og også ta tilbake andre ikke-islamske territorier.

 

Afghanistan var også en legitim krig. Taliban og Al Qaida var to sider av samme sak. Gaza skjøt 6000 raketter mot Israel før Israel svarte med motangrep.

 

Sunni, Sjia og kurder har ALDRI levd i fred. Det har alltid hersket krig og maktspill. Det eneste som har balansert noe som helst der i gården er (tidligere) Storbrittania og Frankrike, og nå Israel og USA. Hadde ikke Israel bombet Irak i 1981 hadde Saddam hatt atomvåpen når han invanderte Kuwait.

 

Eller krigen i Bosnia. Serberne fikk gjløre hva de ville i fire år.

 

Kosovo var serbisk territorie. Om det hersker det INGEN tvil. Om det blir overvekt av muslimer i Oslo og de begynner en 30 år lang kampanje med terror mot de etniske nordmennene i Osloområdet... er det da riktig av FN å steppe inn og si at Oslo nå er muslimsk?

 

Legg ifra deg palestinaskjerfet, jeg tror det kveler oksygentilførselen til hjernen din :!:

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men du prater bullshit.

 

Det høres mer ut som om du hater muslimer enn noe annet.

 

Klart jeg hater muslimer. Det har jeg aldri lagt skjul på heller. Men det betyr ikke at jeg behandler alle muslimer som dritt. Jeg behandler dem stort sett likt alle andre. Jeg har hatt to kjærester som var muslimer. Men så hører det med til regnestykket at de var ute på ytterste venstre fløy. Jeg har også flere muslimske venner - også de vanlige, tilnærmelige, intelligente mennesker, som hovedsakelig er deister, og muslimer bare i navn.

 

Jeg hater religion, og av alle religiøse så hater jeg muslimer, som gruppe, aller mest. Det akter jeg som militant ateist aldri å unnskylde meg for. Hat mot religion, dogme, og ting som får folk til å drepe hverandre og å begå kriminalitet og i det hele tatt oppføre seg som idioter er min PLIKT - ja det ER min religion, å hate disse menneskene, samt å forsøke å konvertere så mange av dem som mulig til ateisme/agnostisisme/deisme.

 

Her er en liten "breakdown" av de jeg hater mest:

 

1. Muslimer - de er rett og slett verst i alle kategorier, de skaper konflikt og faenskap overalt de er

2. Jøder - jødene er nesten like ekstreme som muslimene, men det er langt færre av dem, de følger lover og regler, de bygger sivilisasjon, og det går stort sett ann å forholde seg til dem

3. Hinduer - ikke like gærne som de to foregående, men er i samme klasse når det gjelder kvinnediskriminering, kastesystem osv.

4. Amerikanske evangelister - en potensielt livsfarlig gjeng, men deres innflytelse er på vei ned

 

Det er ikke muslimer som hater "alle", det er "alle" som hater muslimer. Det startet med korstogene, og fortsetter idag i blant annet krigen i Iraq, Afganistan og nå Gaza. Nesten all krig og konflikt som finnes i muslimske land, har blitt startet av vesten. Sunni og shia levde i fred i Iraq de, før USA grep inn og lagde trøbbel.

 

Hva i all verden lærer dere egentlig på skolen for tiden?

 

De 4-5 (var det 6?) første korstogene var RENE forsvarskriger for å ta tilbake territorie ifra muslimene, som hadde invandert både Tyrkia og Spania og Portugal, og stod inne i Frankrike. Etter at de presterte å slå de tilbake bestemte de seg for å gå videre, og også ta tilbake andre ikke-islamske territorier.

 

Afghanistan var også en legitim krig. Taliban og Al Qaida var to sider av samme sak. Gaza skjøt 6000 raketter mot Israel før Israel svarte med motangrep.

 

Sunni, Sjia og kurder har ALDRI levd i fred. Det har alltid hersket krig og maktspill. Det eneste som har balansert noe som helst der i gården er (tidligere) Storbrittania og Frankrike, og nå Israel og USA. Hadde ikke Israel bombet Irak i 1981 hadde Saddam hatt atomvåpen når han invanderte Kuwait.

 

Eller krigen i Bosnia. Serberne fikk gjløre hva de ville i fire år.

 

Kosovo var serbisk territorie. Om det hersker det INGEN tvil. Om det blir overvekt av muslimer i Oslo og de begynner en 30 år lang kampanje med terror mot de etniske nordmennene i Osloområdet... er det da riktig av FN å steppe inn og si at Oslo nå er muslimsk?

 

Legg ifra deg palestinaskjerfet, jeg tror det kveler oksygentilførselen til hjernen din :!:

 

Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, but here it goes:

 

Det er tydelig at du har et sterkt hat mot religion. Religion har også vært grunnen til krig, kun fra de kristnes side(andre verdenskrig, krigene i balkan, og nå i midtøsten) Jeg vet ikke hvorfor alt dette hatet mot muslimer,

men det er den eneste forklaringen. Jeg vet ganske mye om krigen i Bosnia, og det er ingen tvil om at denne krigen var kun forsøk på å rense hele området for muslimer.

 

Det at du kan hate en menneskegruppe sånn helt uten videre bare på grunn av deres trosretning, sier ganske mye om deg som person, men jeg skal alikevel svare til deg på en saklig måte.

 

Når det gjelder korstogene, så var det vel syv stk. De første 3-4 var forsøk på å gjennerobre områder, mens de siste var rene "plyndringer" Når det gjelder krigene i Iraq og Afghanistan, så hersker det jo utallig mange teorier - spesielt når det gjelder Iraq. De fleste vet vel at Saddam var en drittsekk, men USA's drittsekk. Selve krigen i Iraq vil vel de fleste idag si seg enig i at handlet om USA's vilje etter olje. Krigen i Afghanistan brøt jo ut etter 9/11, her også hersker det utallige teorier om hva som egentlig skjedde(men det er en annen diskusjon)

 

Sunni og Shia har vel levd i fred de. Så vidt jeg vet, så har det ikke vært noen alvorlige militante oppgjør, før USA kom inn i bildet. Når det gjelder Kurdere, så er dette noe helt annet. Den konflikten går ut på hvorvidt de får et eget land eller ikke, og har ingenting med religion å gjøre.

 

Nå vet jeg ikke helt hvorfor du begynte å bable rundt Kosovo når jeg nevnte Bosnia, men det er kanskje fordi du vet lite om Bosniakrigen. However, frigjørelsen til Kosovo er en helt annen diskusjon hvis det er det du prater om.

Hvis du mener krigen i Kosovo etter krigen i Bosnia, så skjønner jeg ikke helt hva du mener. Støtter du de Serbiske folkemordene? Må bare nevne at krigene i Balkan er ganske kompliserte greier, og vanskelig å diskutere med mindre du vet mye om dem.

 

Og nei, oksygentilførselen til hjernen min er helt fin den :new_woot:

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Det er tydelig at du har et sterkt hat mot religion.

 

Absolutt, og dette er noe jeg er svært stolt av. Ikke bare har jeg nok kritisk tankegang til å se religion for hva det er, men jeg kaller også en spade for en spade.

 

Jeg vet ikke hvorfor alt dette hatet mot muslimer

 

Dette har jeg forklart. Jeg hater ikke ALLE muslimer. Jeg hater islam. Jeg hater religion. Jeg hater kristendom, jødedom osv. men jeg hater islam mest av alle fordi den har de fleste og de farligste tilhengerne.

 

Det at du kan hate en menneskegruppe sånn helt uten videre bare på grunn av deres trosretning, sier ganske mye om deg som person, men jeg skal alikevel svare til deg på en saklig måte.

 

Ta en titt på verdenshistorien de siste 1500år, kriminalstatistikken i Europa, se på islamiseringen særlig i den arabiske verdenen, og si meg at jeg hater islam "sånn helt uten videre".

 

Islam sprer uvitenhet og hat. Det minste jeg kan gjøre er å hate religionen og de som utnytter den tilbake, og føle ynk for resten av deres ofre.

 

Når det gjelder korstogene, så var det vel syv stk

 

Tja, det var vel en god del fler enn det, men etterhvert utviklet de seg til mer "personlige" saker, og drømmen om seier, kontra legitim krigføring slik de første var.

 

Når det gjelder krigene i Iraq og Afghanistan, så hersker det jo utallig mange teorier - spesielt når det gjelder Iraq.

 

Her er forklaringen, og det er ingen konspirasjonsteori, men noe både Clark, Powell og andre har sagt helt åpenlyst

http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=pnac

 

Irak var kun ment å være begynnelsen. Republikanerne trodde de kunne tvinge igjennom forandring i hele regionen.

 

Selve krigen i Iraq vil vel de fleste idag si seg enig i at handlet om USA's vilje etter olje

 

Hva de fleste sier eller tror er irrelevant, og sannheten bryr seg også lite om folks meninger. Teorien om at USA gikk inn i Irak etter olje beror på en rekke betingelser som aldri har eksistert, og man aldri kunne ha trodd kunne eksistere, som f.eks oljepris, eierskap, krigens egenkostnad osv.

 

Sunni og Shia har vel levd i fred de. Så vidt jeg vet, så har det ikke vært noen alvorlige militante oppgjør, før USA kom inn i bildet

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Iraq_War

 

Nå vet jeg ikke helt hvorfor du begynte å bable rundt Kosovo når jeg nevnte Bosnia

 

Du sa Serbia fikk gjøre som de vil i fire år, men det var aldri tilfellet i den jugoslaviske borgerkrigen.

Lenke til kommentar
Har ikke både Islam & den Jødiske tro det i seg at de som ikke tilhører deres tro er "trash" og ikke har livets rett da?

 

Bare spør jeg?

 

 

Det er riktig det. I jødedommen er alle ikke-jøder Goyim, som betyr kveg. Bare jødene er mennesker, og kan følgelig behandle Goyim som de vil. For den første jøde som gjør krav på oss eller vår eiendom, har eiendomsrett over oss og vår eiendom.

Videre lærer talmed at Goyim er skapt til å være slaver for jødene.

 

islam har et tilsvarende syn, men her er det muslimer som er mennesker.

Lenke til kommentar
Når det gjelder korstogene, så var det vel syv stk. De første 3-4 var forsøk på å gjennerobre områder, mens de siste var rene "plyndringer"

 

Det står ikke så bra til med historieundervisningen i norsk skole i dag. Det er tydelig at undervisningen nå til dags består av historieforfalskning og politisk korrekte løgner.

 

Det var flere korstog, men igen av dem var "rene plyndringer"

 

http://www.thearma.org/essays/Crusades.htm

Lenke til kommentar
Det er tydelig at du har et sterkt hat mot religion.

 

Absolutt, og dette er noe jeg er svært stolt av. Ikke bare har jeg nok kritisk tankegang til å se religion for hva det er, men jeg kaller også en spade for en spade.

Bra for deg :thumbup:

 

Jeg vet ikke hvorfor alt dette hatet mot muslimer

 

Dette har jeg forklart. Jeg hater ikke ALLE muslimer. Jeg hater islam. Jeg hater religion. Jeg hater kristendom, jødedom osv. men jeg hater islam mest av alle fordi den har de fleste og de farligste tilhengerne.

Hate religionen men ikke tilhengerne? Lykke til.

 

Det at du kan hate en menneskegruppe sånn helt uten videre bare på grunn av deres trosretning, sier ganske mye om deg som person, men jeg skal alikevel svare til deg på en saklig måte.

 

Ta en titt på verdenshistorien de siste 1500år, kriminalstatistikken i Europa, se på islamiseringen særlig i den arabiske verdenen, og si meg at jeg hater islam "sånn helt uten videre".

Du mener hvordan den arabiske verdenen ble et sentrum for viten, fritenking og teknologi? Forferdelig.

 

Når det gjelder korstogene, så var det vel syv stk

 

Tja, det var vel en god del fler enn det, men etterhvert utviklet de seg til mer "personlige" saker, og drømmen om seier, kontra legitim krigføring slik de første var.

Erobre land for å plyndre, drepe og ta fra dem viktige privilegier som teknologi og frihet?

 

Sunni og Shia har vel levd i fred de. Så vidt jeg vet, så har det ikke vært noen alvorlige militante oppgjør, før USA kom inn i bildet

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Iraq_War

Du linker til en krig som ble finansiert av blant annet USA under Reagan, Israel og Russland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...