MysticoN Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei hei, har Vista 64b Home Premium, og er på jakt etter å "forbedre" systemet litt. Fant denne tråden, i signaturen til TCI og har lest litt der... Men forstod ikke helt dette: Vista har en funksjon som vil sette den “beste” visningen av mappene basert på innholdet. Dessverre er ikke denne funksjonen meget pålitelig, da den også overstyrer dine egne satte instillinger over tid. En løsning finnes derimot. Det er mulig å få Vista til å huske mappevisningen mye slik som i XP. Dette gjøres med noen registerendringer. Men for enkelhetens skyld legger jeg ved et automatisk script som gjør alt selv. For mer informasjon kan du lese om dette her. kan hende dette har noe med at jeg jobber nattevakt og er relativt trøtt. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei hei, har Vista 64b Home Premium, og er på jakt etter å "forbedre" systemet litt. Fant denne tråden, i signaturen til TCI og har lest litt der... Men forstod ikke helt dette: Vista har en funksjon som vil sette den “beste” visningen av mappene basert på innholdet. Dessverre er ikke denne funksjonen meget pålitelig, da den også overstyrer dine egne satte instillinger over tid. En løsning finnes derimot. Det er mulig å få Vista til å huske mappevisningen mye slik som i XP. Dette gjøres med noen registerendringer. Men for enkelhetens skyld legger jeg ved et automatisk script som gjør alt selv. For mer informasjon kan du lese om dette her. kan hende dette har noe med at jeg jobber nattevakt og er relativt trøtt. Det står jo svar-på-hvitt i linken hans: * Click on Start, and in the Start Search field copy and paste the following command that is in bold text: REG DELETE "HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags" /f * Press the Enter key and the command will be executed * Click on Start, press the arrow next to the power buttons, and select Log Off from the menu that appears. * Log back in. Du skal ha jobbet mye nattevakt om du ikke ser sammenhengen i dette. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Hei hei, har Vista 64b Home Premium, og er på jakt etter å "forbedre" systemet litt. Fant denne tråden, i signaturen til TCI og har lest litt der... Men forstod ikke helt dette: Vista har en funksjon som vil sette den "beste" visningen av mappene basert på innholdet. Dessverre er ikke denne funksjonen meget pålitelig, da den også overstyrer dine egne satte instillinger over tid. En løsning finnes derimot. Det er mulig å få Vista til å huske mappevisningen mye slik som i XP. Dette gjøres med noen registerendringer. Men for enkelhetens skyld legger jeg ved et automatisk script som gjør alt selv. For mer informasjon kan du lese om dette her. kan hende dette har noe med at jeg jobber nattevakt og er relativt trøtt. Det står jo svar-på-hvitt i linken hans: * Click on Start, and in the Start Search field copy and paste the following command that is in bold text: REG DELETE "HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags" /f * Press the Enter key and the command will be executed * Click on Start, press the arrow next to the power buttons, and select Log Off from the menu that appears. * Log back in. Du skal ha jobbet mye nattevakt om du ikke ser sammenhengen i dette. sa ikke (mente ikke) at jeg ikke forsto hvordan jeg gjorde dette, men heller hva det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå