Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Snus og skadeliggjøring


Gjest Guest_Snuseren_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Snuseren_*

Hei! Jeg liker å snuse. Har snusa i omkring 8 måneder. Bruker mindre nå enn jeg gjorde i begynnelsen. Som oftest blir det ikke mer enn toppen 5 poser til dagen, men jeg har alikevel begynt å bekymre meg litt. Kan leppa bli deformert eller mindre synlig etter bare et par år med noen få priser daglig? Kan man få hull i leppa etter så kort tid og såpass lite snusing? Jeg liker snus, men jeg er litt redd også. Alle seriøse svar mottas med takk. Er fint om noen som selv har snusa i noen år kunne tenke seg å svare.

 

Hilsen en som snuser for kosen sin skyld

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke det, jeg har snust i over 1 år og merker ingenting. Snuser mye mer en 5 om dagen og, mest løs forsåvidt.

 

 

Vist det var mulig å få hull i leppa ville jeg hatt et stort et. jeg snuser en boks general hver andre dag (løs). dette har jeg gjordt de siste 3-4 årene. og jeg har verken hull i leppa, missfarge på tennene eller dårlig tannkjøtt.

 

Det eneste er at jeg kan bli litt "nømmen" / sår i leppa vist jeg snuser mye og lenge på samme plassen.

 

Før var det småe glass bliter i snusen, dette er det no slutt på. og siden du snuser så lite som du gjør og bruker te-poser så nekter jeg å tro at det er noe fare for det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

heisann

 

vel jeg har snuset i 5 år nå. og nei har ikke merket noe jeg enn bare digg snus i leppa :)

snuset mye løs snus før. 3 år men gikk over til poser. snuset poser mest de siste to årene nå og nope tror ikke du har noe å bekymre deg for :) mange som sier at det skaper kreft og mye annet, men selv vet jeg ikke om noen som har fått det pga snus :)

Lenke til kommentar
Før var det småe glass bliter i snusen, dette er det no slutt på. og siden du snuser så lite som du gjør og bruker te-poser så nekter jeg å tro at det er noe fare for det ene eller det andre.

 

Det har aldri vært glass i snus!. Trudde og håpet vi drepte denne myten sist gang en bruker dro den opp!.

 

http://www.swedishmatch.com/Swe/NoenMyterOmSnus.asp

 

"Snus inneholder glass!"

 

Snus inneholder ikke glass, og har heller aldri gjort det. Myten om glass i snus er gammel og det er ukjent hvordan den har oppstått. Før kunne det forekomme at saltkrystaller utkrystalliserte seg i snusen, noe som muligens kunne se ut som glass."

Endret av Dataprob
Lenke til kommentar
Før var det småe glass bliter i snusen, dette er det no slutt på. og siden du snuser så lite som du gjør og bruker te-poser så nekter jeg å tro at det er noe fare for det ene eller det andre.

 

Det har aldri vært glass i snus!. Trudde og håpet vi drepte denne myten sist gang en bruker dro den opp!.

 

http://www.swedishmatch.com/Swe/NoenMyterOmSnus.asp

 

"Snus inneholder glass!"

 

Snus inneholder ikke glass, og har heller aldri gjort det. Myten om glass i snus er gammel og det er ukjent hvordan den har oppstått. Før kunne det forekomme at saltkrystaller utkrystalliserte seg i snusen, noe som muligens kunne se ut som glass."

 

da beklager jeg det. ikke meniga å feil infomere folk.

Lenke til kommentar

Nybegynnere...:-)

Jeg har snust siden jeg var 20, og nå er jeg 46, og jeg har da livet i behold enda. Hvite tenner har jeg enda også, men det skyldes nok mer at jeg har vært flink til å ta vare på tennene i alle år. Leppa har nok blitt en anelse større (og litt slappere), men jeg klarer da å spise både suppe og knekkebrød uten at det renner ut av meg......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...