Gå til innhold

Er det trygt å betale varer pr telefon?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille ting fra en butikk i England.

Den har såkalt "Google Checkout" som ikke aksepterer utenlandske betaling.

Han jeg har mailet med i butikken sier at jeg derfor sansynligvis må betale via telefon.

Hva vil dette si, og er det trygt? (Jeg regner med at butikken er seriøs, men jeg vet jo aldri.)

Har googlet litt, og det kan se ut som man gi fra seg de fire siste siffrene på kredittkortet sitt.

Uansett, kanskje tryggest hvis jeg bruker et kredittkort (som jo gjerne har forsikring mot endel tilfeller av svindel), i stedet for mitt vanlige Visa-kort (som vel er debet, og dermed et sugerør rett inn på kontoen min)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Er det slik at nettbutikken ikke aksepterer betaling over google checkout? I så fall kan du jo samtidig sende et bilde av noen gyldig legitimasjon til nettbutikken?

Jeg har selv brukt Google Checkout og opplever tjenesten som meget trygg og profesjonell. Det oppstod et problem der varen ikke ble betalt og Google behandlet saken hurtig og effektivt selv om det kun var snakk om "vekslepenger".

Lenke til kommentar

Butikken bruker Google Checkout, men det kan virke som bare for engelske kunder.

Dette er beskjeden jeg har fått fra butikken:

"Google Checkout won't accept overseas payments at the moment. You may have to give us a ring and pay over the phone."

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Har samme problemet, tror jeg. Forsøkte å kjøpe ringekredtitt på Gizmo5 (Av en eller annen grunn virker Skype ikke så bra hos meg!) Men når jeg taster inn betalingsinformasjon blir mitt telefonnr ikke godtatt. Kanskje fordi det ikke er amerikansk?

Har forsøkt alle mulige telefonnr kombinasjoner (00 47 xxx , +47 xxx, xxx osv)

Forresten noen som kjenner et annet bra fungerende alternativ til Skype?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...