Tore Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Denne koden fungerer på en privat server.. Men ikke på one.com eller domeneshop 2Gb.. begge hotelleverandører viser seg å ha allow_url_include Off Feilen er at sidene ikke blir hentet frem, web adresse endres men siden skifter ikke... Et lite utkast av kode. <?php # ___ $id: $id = str_replace('/', '', $id); $id = str_replace('\\', '', $id); if ($id == '___') {include('includes/___.php');} elseif ($id == '___') {include('includes/___.php');} elseif ($id == '___') {include('includes/___.php');} else { include('includes/___.php'); } ?> Må sies jeg kan 0 om php, men måtte prøve meg for å få et mer funsjonabelt oppsett på sidene. Edit: testserver kjører php4 , domeneshop og one har php5.. Edit 2 : ser ut som at php5 kan være synderen.. Hvordan (eventuelt) få dette til å fungere på php5.? Endret 29. mars 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg gjetter at register_globals er skrudd av, av sikkerhetsmessige årsaker. $id = $_GET['id']; // Fortsett deretter .. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 riktig : register_globals = off den lille koden fixer biffen altså.? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) jaata, nå fungerer alt som en drøm.! litt logisk å hente frem id der også da, er vel det som skiller php4 & 5.... Takktakk Endret 30. mars 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå