[email protected] Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg lastet ned Norman security suite, installerte det og så stoppet så og si alt... Litt om gangen kanskje.. - Innledning Jeg lastet ned uten problemer og installerte. Alt sammen gikk egentlig rimelig glatt. Da jeg så startet maskinen igjen ble jeg bedt om å gå igjen en innstillingsprosedyre, slik alle skal. Foreløpig går vel egentlig det meste greit. Deretter skal jeg sikkerhetsklarrere en del programmer sånn som mirc, msn, logitech, skype mm.. Tar selvsagt på permanent løsning og tenker som så at det er siste gang jeg ser de. Deretter blir jeg igjen bedt om å restarte pcn med samme beskjed som første gang "norman er installert men maskinen må restartes for at innstillingene skal kunne tre i kraft". Noe merkelig iom at jeg allerede hadde gjort akkurat dette.. Vel vel, restartet maskinen og så begynner det meste å skje.. - Problemene starter Maskinen gikk kanskje noe tregere sist gang også, men tenkte det var pga norman rotfestet seg.. Nå begynte det for alvor å gå treigt. Min maskin, som vanligvis bruker en 1-2 minutt totalt på å laste seg inn, tok nå nærmere 30 minutt. I tillegg måtte jeg klarrere de samme programmene enda en gang, da norman tydeligvis ikke har fått det med seg, til tross for at jeg krysset av for permanent. Absolutt alt går tregt. Jeg klarer ikke å gå inn på startmenyen. Det tok vel en 20-30 minutt å åpne systemstatus (ville se om cpu kjørte for fullt, noe den ikke gjorde). Prøvde først å gå gjennom kontrollpanel -> legg til/fjern programvare, men den ville ikke åpne seg. Nå sitter jeg her og går direkte til c disken for å slette hele mappen.. Har holdt på i over en time på å komme dit.. Tar som oftest en 20 minutt å laste hvert vindu. Er helt rådvill nå.. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal gjøre dette? Skulle jeg skaffet noen logger?? Eller er det helst ved virusproblemer? Har forresten Windows xp.. M(ulykkelig)hilsen Lars Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Hei! Vi gjør det som dette zaxowen. Start->kjør Lim inn fet tekst %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Sett tilbake før install av norman. Etter dette post hjt logg. Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Endret 30. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Det er ikke mulig å gjøre noe i sikkerhetsmodus da? Der inne fungerer det nemlig rimelig greit.. Men siden det ikke er mulig å slette noe i sikkerhetsmodus så kommer jeg ingen vei. Når det kommer til oppskriften din så har jeg akkurat klart å skrevet inn exe kommandoen og trykket kjør.. Det har nå gått en 5 minutt og ingenting har dukket opp enda, men antar det kanskje kommer iløpet av den neste halvtimen (det går faktisk så tregt altså!) I går, i ren frustrasjon trykket jeg ctrl+alt+del en 5 ganger og systestatus poppet opp i tur og orden med en 5-10 minutters mellomrom etter en halvtime.. Om jeg klarer å komme meg inn på internett aner jeg ikke enda.. Tviler egentlig litt. Da må jeg isåfall sitte her en hel dag kun for å finne den loggen altså. Så om det er en annen måte utenom det så hadde det vært å foretrekke. Helst så få trykk som overhodet mulig.. Sitter her og vurderer sterkt om jeg skal formatere c-disken.. Tenker det kan være like greit egentlig. Har ikke hørt om noen som har hatt lignende problemer, at maskinen plutselig oppfører seg utrolig tregt? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Da har jeg prøvd med kjør -> %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Etter 45 minutt kom "skallet" av vinduet opp.. Nå, etter 1 time gir jeg meg for i dag gitt.. Det har altså tatt 1 time uten at jeg har fått gjort stort i det hele tatt.. Hah, skulle bare visst hvor utrolig irritert jeg er på norman akkurat nå... Jeg bruker tross alt maskinen til skolearbeid etc.. Endret 30. mars 2008 av zaxowen Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Det går fint å kjøre systemgjenoppretting fra sikker modus. Prøv det, om dette går for tregt i normal modus. Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting Endret 30. mars 2008 av norbat Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Faktisk, idet jeg postet innlegget over så åpnet vinduet seg og jeg klarte å velge opprettingspunkt.. Takker så meget for hjelpen, håper og tror at det skal fungere nå Kommer tilbake med loggene i morgen Endret 30. mars 2008 av zaxowen Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Gjett hva.. Denne meldingen er skrevet med min egen maskin! Aaah, deilig følelse.. Menneh, jeg er av den nysgjerrige typen; hva kan det ha kommet av?? Jeg mener, har lest en rekke steder om at norman security suite skal fungere ypperlig og at det faktisk skal ha et lavt ressursforbruk. Hvorfor ble min maskin totalt lammet av et slikt program? Henger liksom ikke på greip.. Kan ikke være at jeg har et virus på maskinen som forhindrer virusprogram?? (Har egentlig ikke hørt om et virus som så og si er usynlig i den forstand..) Har også norton antivirus, dog er den "utgått på dato".. Kan det ha noe med det hele å gjøre? Er ikke antivirusprogrammene glad i hverandre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Du skal ikke kjøre to antivirus samtidig! Det foresaker bare konflikter, så jeg anbefaler deg sterkt å avinstallere Norton. Det kan være at dette foresaket problemet. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Som uberninja sier du kan ikke kjøre 2 antivirus program sammen Norton er ikke alltid så lett og fjerne bruk denne for og få med alle rester Norton-Removal-Tool Endret 31. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå