AyeGee Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) LES NEDERSTE POST FOR MER INFO! Har en laptop (HP Pavilion DV9740) og en stasjonær (hjemmelagd). Begge med Gbit nettverkskort. Mellom de står det en Linksys RVS4000(oppdatert med nyeste firmware og forwardet port 21 mottaker). Siden dama er bruker av den ene og jeg av den andre, så blir det fort en del filoverføringer mellom de. Problemet er bare at jeg ikke får stabil hastighet over 500 kb/s. Brukte før vanlig filoverføring i windows, men er klar over at dette ikke er optimalt. Så nå når jeg skulle føre over 80gb, så valgte jeg å sette opp ftpserver istedet. Gikk ikke noe fortere av denne grunn. Noen som har noen tips om hvorfor de ikke klarer å nå i nærheten av den farten på overføringen som de burde? Kan nenve at jeg som programvare bruker Flash FXP og GuildFTPd. Kom gjerne med forslag. Bryr meg lite om hva som blir installert, da dette er dataer som begge er formatert innen 72 timer. Kan også nevnes at jeg var på TG for en uke siden og hadde begge dataene glatt 11 mb/s over en lengre tid, så dette er noe jeg gjør feil her hjemme. EDIT: Prøvde å gå tilbake til vanlig filoverføring i windows i natt...endte opp med en fart på rundt 10 mb/s. Greit nok. Men får jo noen nye spørsmål. Hvorfor får jeg bare 1/10 del av den hastigheten som routere og nettverkskort kan håndtere. Og hvorfor går ftp så ufattelig sakte. Sitter og laster ned fra FTP til hp.no nå. Denne går også ufattlig sakte. Endret 1. april 2008 av AyeGee Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Har nå formatert laptoppen, lagt inn vista 64 bit og og lagt inn alle drivere. Får nå kun 300 kb/s når jeg fører over via vanlig windows filoverføring. I følge routeren, så er begge tilkoblet gbitlan. Skjønner ingenting nå. Noen som har noen tips i det hele tatt om hva jeg kan prøve her? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bytte router? http://forums.linksys.com/linksys/board/me...ding&page=6 Eller, ihvertfall kan det se ut som flere sliter med denne routeren. Random googling, har ingen erfaring med den selv. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Synes det er utrolig rart. Den er jo omtrent helt ny. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 skrudd av Ekstern differensiell komprimering på kontrollnapel>programmer og tjenester> slå windows-funksjoner av eller på(?)? den nektet vertfall meg i å gå så langt over 0,5mbits.. bare for å si det. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Skal prøve alle forslag når jeg kommer hjem fra jobb. Hvis ikke dette fungerer, er det noen som har noen forslag om router med gbit som jeg kan velge? 4 eller 8 porter. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Linksys eller 3Com burde funke greit. Eller en HP ProCurve om du vil 1800-8G er jo helt OK. Web-managemen (som egentlig er noe piss på 1800!). Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 skrudd av Ekstern differensiell komprimering på kontrollnapel>programmer og tjenester> slå windows-funksjoner av eller på(?)? den nektet vertfall meg i å gå så langt over 0,5mbits.. bare for å si det. Det fungerte dessverre ikke =/ Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Nå hoppes det snart fra 11. etasje her. Under får dere litt informasjon om nettverket. Det som plager meg veldig her er at nedlastingen på PC 1 er så ufattelig treg, bortsett fra på torrents, og at lan hastigheten på alle pcene ikke er i nærheten av der den burde være. Vær så snill, kom med innspill som jeg kan prøve ut. Internettlinje: 14000/3000 Router: Linksys RVS4000, firmware V 1.1.14 PC 1: Laptop, Windows Vista Ultimate 64 bit SP1, 1 gbit lan Itavisen speedometerresultat: 1000/3000 Nedlastningshastighet LAN: 250kb/s(stabilt) - 600kb/s (ustabilt) Nedlastningshastighet torrent: 1.6 mb/s(stabilt) Firefox bruker så lang tid på å åpne en side at en får feilmelding Har deaktivert auto tuning og ekstern differensiell komprimering PC 2: Stasjonær, Windows XP Pro SP2 1 gbit lan Itavisen speedometerresultat: 14000/3000 Nedlastningshastighet torrent: 1.6 mb/s(stabilt) Ingen problemer med hverken gaming eller surfing PC 3: Laptop, Windows XP Home, 100 mbit lan Itavisen speedometerresultat: 14000/3000 Nedlastningshastighet LAN: 4.5 mb/s (stabilt) Ingen problemer med surfing Endret 31. mars 2008 av AyeGee Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Svaret sier seg selv det! Lese og skrivehastigheten fra/til disk greier ikke 1GB pr sek! GB nettverk er egentlig ikke nødvendig når du bruker en vanlig disk. Har du RAID eller Raptor disk i begge ender blir det litt bedre. Jeg har 1 GB nettverk og hvis jeg flytter en stor fil fra en pc til en annen, blir effektiv hastighet ca 150-160 MB pr sek. Det er alt disk kontrolleren klarer og svelge unna i serveren min. Hvis du ikke flytter store filer så er GB nettverk totalt unødvendig. Du kan uansett ikke regne med så mye mere enn en dobling av et 100MB nettverk. (effektiv hastighet, ikke teoretisk hastighet) Bruker du 2,5" disker er 100MB mer enn nok. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hva slags router har du? Akkurat nå har jeg 200 kb/s på lan. Så fornøyd med å komme meg opp til 10 mb/s. PC 1 og 2 har SATA hd btw, og det er mellom disse overførselene er. Så bør klare litt høyere hastigheter. Kan det være driverne som ikke er oppdaterte? Endret 31. mars 2008 av AyeGee Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Blir mye frem og tilbake her. Har nå kommet frem til at det mest sannsynlig ikke er routeren sin feil allikevel, men heller Vista 64 + drivere på PC 1, en HP Pavilion DV9740eo. Prøver dermed nå å reinstallere alle drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå