Gå til innhold

Hverdagen til en Eletriker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på om man jobber på bygg er er service montør. En service montør gjør vel generelt mindre hver dag for det går mye tid i trafikk, prate med kunder osv..

 

Man trekker kabler, kobler opp skap, henger opp lamper.. Man gjør alt som har med strøm og gjøre. Og jobbe på bygg kan sikkert bli litt ensformig etterhvert, men man blir like lei av service også. Finn ut hva du trives best med.

Lenke til kommentar

Som en industri elektriker er hverdagn ganske variert, hvis du kunne tenkt deg å gå den rettningen.

På en fabrikk kommer du bort i motorer av alle størelser, relestyring, PLS, alle tenkelige følere, avanserte styresysemer, frekvensomformerer, mye kabel trekking.

Skjer det at en uventet stopp på drift så blir det å rykke ut å feilsøke alle tenkelige forskjelige drifter\maskiner. Så du driver med mye forebyggende vedlikhold og en del kritsik vedlikold. En dag er sjelden den samme.

 

Hvor enn i livet er du da? søker du lærling plass?

Endret av kas86
Lenke til kommentar
Kan ikke du skrive først hva du gjør en hverdag fra du står opp til du sovner om kvelden?

 

:w00t:

 

hvorfor skal jeg det? jeg har ikkje spurt om dere kan fortelle hva dere gjør hele hverdagen. det eneste jeg har spurt om er om dere kan fortelle om hverdagen deres på jobben som eletriker.

 

siden du spør så er ''jobben'' min å gå på skole.

Lenke til kommentar
Som en industri elektriker er hverdagn ganske variert, hvis du kunne tenkt deg å gå den rettningen.

På en fabrikk kommer du bort i motorer av alle størelser, relestyring, PLS, alle tenkelige følere, avanserte styresysemer, frekvensomformerer, mye kabel trekking.

Skjer det at en uventet stopp på drift så blir det å rykke ut å feilsøke alle tenkelige forskjelige drifter\maskiner. Så du driver med mye forebyggende vedlikhold og en del kritsik vedlikold. En dag er sjelden den samme.

 

Hvor enn i livet er du da? søker du lærling plass?

 

Jeg går siste året på ungdomsskolen, har søkt elektro. jeg prøver bare å finne ut litt tidlig om jeg vil bli elektriker eller ikke.

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Som en industri elektriker er hverdagn ganske variert, hvis du kunne tenkt deg å gå den rettningen.

På en fabrikk kommer du bort i motorer av alle størelser, relestyring, PLS, alle tenkelige følere, avanserte styresysemer, frekvensomformerer, mye kabel trekking.

Skjer det at en uventet stopp på drift så blir det å rykke ut å feilsøke alle tenkelige forskjelige drifter\maskiner. Så du driver med mye forebyggende vedlikhold og en del kritsik vedlikold. En dag er sjelden den samme.

 

Hvor enn i livet er du da? søker du lærling plass?

Dette er vel heller automatiker jobb. Det er ikke noe som heter industri elektriker. Som elektriker er vel det man gjør mest å sette opp stikkontakter og legge kabel/ledninger

Lenke til kommentar
Som en industri elektriker er hverdagn ganske variert, hvis du kunne tenkt deg å gå den rettningen.

På en fabrikk kommer du bort i motorer av alle størelser, relestyring, PLS, alle tenkelige følere, avanserte styresysemer, frekvensomformerer, mye kabel trekking.

Skjer det at en uventet stopp på drift så blir det å rykke ut å feilsøke alle tenkelige forskjelige drifter\maskiner. Så du driver med mye forebyggende vedlikhold og en del kritsik vedlikold. En dag er sjelden den samme.

 

Hvor enn i livet er du da? søker du lærling plass?

Dette er vel heller automatiker jobb. Det er ikke noe som heter industri elektriker. Som elektriker er vel det man gjør mest å sette opp stikkontakter og legge kabel/ledninger

 

Du mener det eller? Jeg er faktisk en industri elektriker med fagbrev Gr.L Teknisk Elektrisk Modul. Og slik er min hverdag på jobben. Automatikerene på jobben holder mest på med Luft,hydraulikk, prosessreglering, skjermstyring systemer og 24V ect...

 

Edit: Det er ikke noe som heter industri elektriker, men det ordet blir brukt på personer med fagbrev Gr.L Teknisk Elektrisk Modul.

Endret av kas86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...