MVI Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei. Har nettopp fått meg kamra og ser fort at det kan bli lagret mange bilder på datamaskinen. Men hva gjør dere for og ha kontroll over hvor de forskjellige bildene er? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Begynner å bli mange tråder om dette nå. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=931239 Selv bruker jeg Windows eget mappesystem; År->Land->Sted/Begivenhet. Lett å navigere i fra en rekke programmer. Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 ja År - måned og som regel undermapper. Lagrer på NAS disk, så alle PC-er har tilgang, og backup på en disk jeg gjemmer på et lurt sted Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 År/måned/dag/.... I tillegg har jeg bilder på flickr, så er enkelt å søke opp viktige hendelser (påskeferier, utenlandsferier etc) eller de beste bildene og finne år og dato. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Eller så er det veldig greit å ha bildene i et arkiveringsprogram slik spm Lightroom (som jeg bruker), aperture, iPhoto osv. Der kan kan man enkelt ta backup og man har veldig mange valg med å lage nøkkelord, mapper, grupper osv. I tillegg får du et kraftig redigeringsverktøy, ihvertfall i lightroom og aperture. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå