Applebee Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Blu-ray, som vant formatkrigen mot HD-DVD, og skal bli DVD-ens arvtager, er utviklet av Sony og kommer med anti-piratsystemet BD+. Da dette systemet ble offentliggjort i fjor, ble det spådd at ingen ville kunne hacke den innen ti år. Vil dette si at folk kan begynne å ta backup av spill? Hvis dette er sant? Kilde Itpro BBC Btw: Har jo noe med Ps3 og gjøre, er jo blu-ray? Endret 29. mars 2008 av Applebee Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Trist. Et tap for oss som verdsetter kvaliteten i spill. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Piratkopiering av spill på PS3 kommer aldri til å bli like stort som på andre konsoller. Mye pga det vil bli stress å legge en haug med spill på HDDen, og for det andre pga brenning av spill vil koste en formue pga prisene på platene og brennerne. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Ikke minst med tanke på at et 50GB ISO vil ta ganske lang tid å laste ned. 1.5m/bit = ca 190 kb/s, 50GB = 50.000.000 kb 50mill kb/190 = godt og vel 3 døgn ++ sett at det går for full guffe hele veien, hvilket aldri kommer til å skje. Det går på noen PS1-titler, men aldri for PS2... (time lapsed 18 days 1.2%, 200b/s, 319 days left, cancel) Dessuten, som sagt, det vil ikke lønne seg. Går omtrent 10 spill per BD-brenner...og platene er rimelig dyre, er vel et spill for to spindler á 5 plater, rett meg om jeg tar feil...og blir du tatt er det vel fort hele spillbiblioteket til PS3 ganger ti det går for... Og MS sa vel det samme om at 360 ikke kunne hackes, tre måneder senere var det noen karer som plukket ut én enkelt brikke...som MS løste med en klatt lim :!: EDIT: Leif Endret 30. mars 2008 av S-r-ex Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 spill og filmer har vert mulig å ta backup av leeenge Men fungerende backup spill på ps3 er det verre med, iallfall public Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Er enig i det at PS3 spill tar veldig stor plass, bare se på kommende MGS4 som så vidt klarte å legge seg på en 50GB plate (enda de måtte fjerne og komprimere en del ting). Når det kommer til piratkopiering så tror jeg at PS3 spill ikke vil lide noe særlig, det er nok PC spill det går aller mest utover. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ikke minst med tanke på at et 50GB ISO vil ta ganske lang tid å laste ned. 1.5m/bit = ca 190 kb/s, 50GB = 50.000.000 kb 50mill kb/190 = godt og vel 3 døgn ++ sett at det går for full guffe hele veien, hvilket aldri kommer til å skje. Det går på noen PS1-titler, men aldri for PS2...(time lapsed 18 days 1.2%, 200b/s, 319 days left, cancel) Dessuten, som sagt, det vil ikke lønne seg. Går omtrent 10 spill per BD-brenner...og platene er rimelig dyre, er vel et spill for to spindler á 5 plater, rett meg om jeg tar feil...og blir du tatt er det vel fort hele spillbiblioteket til PS3 ganger ti det går for... Og MS sa vel det samme om at 360 ikke kunne hackes, tre måneder senere var det noen karer som plukket ut én enkelt brikke...som MS løste med en klatt lim :!: EDIT: Leif Vel vel. I gode gamel dager satt vi på 28.8 modem og lasta ned og ting tok år og da. Tok ikke lange stunden før vi alle hadde ISDN og raskere linjer via kabelTV-nettet. Når man startet med å laste ned mp3 så skulle filene være så små som mulige. I dag laster folk ned lossless audio og DVD isoer og HD rips på mange gigabyte framfor VCD og dårlige divx ripps. Det er flere teknologier som er på trappene i dag. Mange av oss sitter på ganske så rå linjer. Selv har jeg 16 Mbit og kan få tilbud om opptil 50 Mbit via fiber i borettslaget. Tviler på at de færreste spill fyller en hel 50 gig plate. De fyller vel halvparten. Sitter man med en linje som på rundt 10 Mbit. Laster man ned ca 1 MByte i minuttet mot de riktige sitene. Tar da ca 333 minutter å laste ned 20 gig. (20.0000 Mbyte /ca 60 Mbyte nedlastet pr minutt = ca 333 minutter ca 5,5 timer å laste ned 20 gig. Hvor lang tid brukte du på å laste ned en divx film for 2 år siden? Som du sikkert har skjønt så er ikke plass disk eller hastighet på nedlasting eller CPU noe issue. Det utvikler seg hele tiden og takk for det :-) Rent prinsippilet her det jo ikke lov å laste ned Blu-ray rips da men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Når ting som 100Mbit og enda mere blir normalt for folk, blir ikke en skarve 50GB fil noe problem å laste ned mere. Jeg husker jeg satt og lasta ned 1.44MB disketter med 14400k-modem (og samtidig blokka telefonlinja hjemme i timevis). Internetthastighet vil på ingen måte stagnere på 10Mbit. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Old news, ligger jo haugevis med crackede ps3 spill overalt.. Men hjelper jo lite når ingen har klart å cracke ps3en på skikkelig vis. S-r-ex: Når det gjelder lasting er det bare bestemødre som sitter på 1,5mbit.. Med 6 eller 10mbit setter du på spillet før du legger deg, og det er ferdig når du er hjemme fra jobb. Det som hindrer piratkopieringen er som flere sier, ingen har cracket PS3en for spilling av "backup" ps3 spill. Prisene på brennere og plater er litt vel høye for tiden, men om 2år er nok dette nede på et levelig nivå Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Piratkopiering av spill på PS3 kommer aldri til å bli like stort som på andre konsoller. Mye pga det vil bli stress å legge en haug med spill på HDDen, og for det andre pga brenning av spill vil koste en formue pga prisene på platene og brennerne. Geez. Det er alltid slik med ny teknologi, det koster hvis man skal ha brennere og plater, men sånn er det no da. Husker jeg kjøpte en Plextor 708A DVD-brenner for rundt 3000,- da den var helt ny, i dag kan man derimot få en BD-brenner helt ned i 2000,-, noe som må sies å være eksremt billig. BD-brenner Plater er fortsatt dyrt, men man kan da plukke opp plater til litt over 100-lappen (25GB) BD Moralen er...? Det koster i starten, men prisene vil alltid gå nedover Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Piratkopiering er ganske enkelt tarvelig og patetisk. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Piratkopiering er ganske enkelt tarvelig og patetisk. respekterer meningen din, men fy fader så mye morro jeg har det med alle filmene jeg laster ned i løpet av et år, har ikke økonomi til å kjøpe alle filmene jeg har lyst å se, og canal digital er ubrukelig trege med nye filmer. Når det gjelder spill har jeg jo skjerpet meg betraktelig på mine eldre år, men skjønner godt at folk laster ned, spesielt yngre folk. Er det patetisk å ville prøve de nyeste spillene når du er 13år og foreldrene dine nekter å kjøpe voldsspill feks ? Endret 30. mars 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) hehe! skulle til å nevne DVD saken jeg også.. Det var jo sviindyrt for brennere og plater i starten.. Etterhvert ble det billigere og billigere, og nå får du ikke kjøpt en pc uten dvd brenner.. og brennerene selv ligger nede i 200-lappen.. Platene også koster jo ca 3-5 kr stk for en single layer.. Samme var det med cd-brennere.. husker jeg kjøpte min første for 900kr! Og, da hadde de vært på markedet en liten stund.. edit: For å være med på pirat snakken, så må jeg vel føre til, at da jeg var 8 år, sparte jeg som en gud, først til N64.. så til alle spillene.. Mamma og pappa var motstandere av spill, og de nektet å kjøpe til meg.. Men jeg fikk bruke mine egne penger.. Når jeg var 13 var det vel tid for ps2, som også ble kjøpt selv.. har ALDRI spurt etter å få spill til bursdag/jul.. fordi jeg vet det er håpløst.. Fikk det èn gang, og det var GTA3.. det ble oppstyr! Nå for ett par år siden begynte jeg å piratkopiere litt, og jeg syntes det å få ett nytt spill mistet sjarmen sin.. Det er det blitt slutt på nå.. Endret 30. mars 2008 av Pebble Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Faren min jobber riktignok for Linuxlabs, men er umulig gammeldags, ufattelig at Saab'en vår er fra denne siden av årtusenskiftet...så her sitter jeg vel egentlig bare på 1.5mbit...foreslår 6mbit, "njaa", ADSL2+ ble et "uhm..." Selv skulle jeg gjerne hatt fiber, men...en dag kommer jeg til å bestemme... Men finn et PS2-iso som laster ned med 1MB/s... Lenke til kommentar
sagosen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 BD-disker er såpass dyre enda at piratkopiering berre blir teit. Feil folk som tjener på spela du koser deg med, rett og slett. Dessuten, såpass integrert som internet er i PS3'en kan eg ikkje tenke meg at folk vil ta sjansen på modding der. Om ikkje brikken fungerer som på Wii, så klart. Tar ingen sjanser på modding av min 60 gig, det er sikkert! Er jo berre å bytte frå seg spela man er ferdige med uansett, alt trenger ikkje koste skjorta. Og etter mange år med speling har eg funnet ut at det IKKJE lønner seg å piratkopiere, rett og slett fordi man sjelden får nyte spelet fullt ut pga det er eit TONN andre spel som berre ligger og venter. DS'en min med R4 er eit vakkert eksempel.. Hold på å selge den pga at eg ville ha PSP med eit tonn nye spel før eg i det heile tatt hadde spelt ferdig godspela på vesle maskina. Det er ein verdi i det å faktisk bruke penger på underholdningen sin. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Nå for ett par år siden begynte jeg å piratkopiere litt, og jeg syntes det å få ett nytt spill mistet sjarmen sin.. Det er det blitt slutt på nå.. Jeg er enig med deg Pebble , det er noe spesielt med og kjøpe spill Samme med filmer og musikk , det er digg og eie Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Veit hva dere mener. Jeg var sånn iherdig stornedlaster i mange år, selv før jeg fikk bredbånd. Lasta ned utallige spill og bare brente rett over på CD og aldri prøvde dem engang. Hele hverdagen gikk liksom mest ut på å finne det aller nyeste og siste 0-day warez og laste det ned. Ikke spille dem. Så satt jeg der med en hel hylle full av brente plater til slutt, og skjønte at det hele var fullstendig meningsløst. Nå kjøper jeg spill jeg vil ha. Mye mere tilfredsstillende, og man føler man MÅ fullføre, eller hvertfall spille spillet siden man har brukt penger på det. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Veit hva dere mener. Jeg var sånn iherdig stornedlaster i mange år, selv før jeg fikk bredbånd. Lasta ned utallige spill og bare brente rett over på CD og aldri prøvde dem engang. Hele hverdagen gikk liksom mest ut på å finne det aller nyeste og siste 0-day warez og laste det ned. Ikke spille dem. Så satt jeg der med en hel hylle full av brente plater til slutt, og skjønte at det hele var fullstendig meningsløst. Nå kjøper jeg spill jeg vil ha. Mye mere tilfredsstillende, og man føler man MÅ fullføre, eller hvertfall spille spillet siden man har brukt penger på det. Hå hå. Kjenner meg igjen der. Fikk tak i ting direkte fra scene FTP servere. Man følte seg helt kong men ble etterhvert helt idiot av å sitte med 50-100 spill som man aldri fikk tid til å spille. Ettet å ha spilt dataspill siden 80 tallet har jeg vel nok prøvd noen tusen spill. Har etterhvert blitt så jævelig kresen at det er ytterst få av dagens spill som er noe verdt å samle på. Bioshock var crap, COD4 var crap. Hvert eneste spill man setter på føles det som om man har spilt det 100 ganger før og hvorfor er absolutt alle levende vesener i et spill så hypp på å at livet av deg. Nei gi meg noen spill med litt mer utfordring! Alt ligner jo på ripofs av Half-Life og Doom, Quake, Unreal. Det neste lyspunktet jeg ser i tunnelen er GTA4! Det hjelper ikke at grafikken er pen når innholdet er resirkulert 100 ganger! Endret 30. mars 2008 av Mazeking Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Veit hva dere mener. Jeg var sånn iherdig stornedlaster i mange år, selv før jeg fikk bredbånd. Lasta ned utallige spill og bare brente rett over på CD og aldri prøvde dem engang. Hele hverdagen gikk liksom mest ut på å finne det aller nyeste og siste 0-day warez og laste det ned. Ikke spille dem. Så satt jeg der med en hel hylle full av brente plater til slutt, og skjønte at det hele var fullstendig meningsløst. Nå kjøper jeg spill jeg vil ha. Mye mere tilfredsstillende, og man føler man MÅ fullføre, eller hvertfall spille spillet siden man har brukt penger på det. Dette kunne jeg godt ha skrevet selv. Var gjennom en slik periode der jeg lastet ned ALT uten å spille noe jeg også. Det endte med at jeg mistet all interesse for spill. Spilte så og si ingenting på flere år! For ca et halvt år siden fikk jeg smått tilbake interessen for spill når jeg begynte å snuse litt på playstation 3. Endte opp med at jeg kjøpte både HDTV og PS3. Fikk meg også Wii etter hvert. I dag elsker jeg å spille igjen, og aldri i verden om jeg kommer til å begynne å laste ned spill ulovlig igjen. Uansett om muligheten skulle by seg aldri så mye til PS3!! Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Akkuratt slik det var med meg også, men da jeg dro til usa, lot jeg en chippet ps2 og wii stå hjemme, helt uten lyst til å spille.. haug med brente spill sto i hylla og ble prøvd ut en gang.. så hoppet jeg over til neste.. Da jeg kom til statene kjøpte jeg meg en ps3, og gikk på butikken for å kjøpe alle spillene mine.. Herlig følelse og komme hjem å glede seg til å spille spillene man hadde kjøpt! Er ett spill jeg ikke har fullført, og det er Kane&Lynch.. men det er rett og slett fordi det er crap.. Piratkopiering, er en slags "fjortisfase" om man kan få lov til å kalle det det.. Det går over før eller senere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå