Gå til innhold

Momsreduksjonen

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få et innlegg inn her, for nå begynner jeg å bli forbanna på staten. For det første er ikke Norge et demokratisk land, men en krysning av kapitalistiske og kommunsitiske. Altså alt vi gjør skal styres av staten mens staten får mest mulig penger ut av dette.

Problemer er at staten VET de ikke er demokratiske, men er veldig lure som gjør at de bare ligger på "kanten" av hva som er lovlig. Dette gjelder momsredksjonen på matvarer. De innførste denne BARE for å skjule at det de egentlig ville var å sette moms på det meste annet. De hadde ALDRI gjort dette om 1. De kunne satt moms på det uten å virke udemokratiske, eller 2. Tjene MER på det.

Jeg er dritt lei av å betale over 50% til staten av lønninga mi, og er dritt lei av alle "fantasiutgiftene" som jeg blir pålagt. Det med lønninga mi er verst. Det er liksom de som studerer og jobber hardt skal betale til de som bare satt på skolen og kastet papirfly. Det er ikke vår skyld at de ikke hat fått seg en godt betalt jobb, og vi skal ihvertfall ikke betale for dem!

Den reduskjonen på matvarer har nå snudd. Nå koster det meste enda mer enn hva det kostet før redusjonen. Som f.eks 1. kylling kostet 52,- før reduskjonen, så gikk den ned til 46,-, men nå ligger den på 54,- og da står det TILBUD på lappen. Potetskruer kostet 11,- før reduksjonen, gikk ned til 10, nå koster de 14,90,-, pepsien kostet 9,90 + pant, nå koster den 12,90 + pant. Og bæreposer koster hele 70øre, mens de før kostet 50øre.

Jeg blir rasende.

Jeg kunne ha skrevet mer, men jeg blir bare forbanna.

Mvh

A. L.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...