yaba Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei! Jeg leter etter noen som er interessert i å lage program/spill som kan brukes i skolen for elever som sliter med lesing og skriving (dysleksi). Jeg har en del erfaring med det, men vil ikke ta programmeringsjobben. Dette skal være "enkelt", men må ha litt innslag av belønning som "fanfare, ballonger, diplom" osv... Ser for meg at oppgavene kan hentes fra en orddatabase med flervalgsmuligheter. Det finnes svært få nye slike programmer som kan spilles/installeres fra cd. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke en web-løsning. Vel, finnes det noen som kan være interessert i et samarbeid eller har du noen gode tips om emnet? Lenke til kommentar
tarcon Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hei!Jeg leter etter noen som er interessert i å lage program/spill som kan brukes i skolen for elever som sliter med lesing og skriving (dysleksi). Jeg har en del erfaring med det, men vil ikke ta programmeringsjobben. Dette skal være "enkelt", men må ha litt innslag av belønning som "fanfare, ballonger, diplom" osv... Ser for meg at oppgavene kan hentes fra en orddatabase med flervalgsmuligheter. Det finnes svært få nye slike programmer som kan spilles/installeres fra cd. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke en web-løsning. Vel, finnes det noen som kan være interessert i et samarbeid eller har du noen gode tips om emnet? Dette er vell ikke Windows scripting, prøv ett annet underforum Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dette er vell ikke Windows scripting, prøv ett annet underforum Dette er det riktige forumet for spørsmål programmering/skriptin mot windows, men man ser dessverre ikke mye annet enn skripting her . Lenke til kommentar
yaba Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Dette er vell ikke Windows scripting, prøv ett annet underforum Dette er det riktige forumet for spørsmål programmering/skriptin mot windows, men man ser dessverre ikke mye annet enn skripting her . Dette er vel høyaktuelt å gjøre i windows, trodde jeg..? Men det kan hende jeg skal prøve andre kontaktmuligheter. Jeg er ikke på jakt etter heftige spill, men egentlig noe som er ganske kjedelig å bruke! dvs. med bra og gjennomtenkt design kan det bli litt mer motiverende å bruke. Det er ikke spesielt trivelig å sitte med øvingsprogrammer som blei laga for windows 95 eller eldre i 2008! Vista gir jo en del utfordringer. Mye av denne programvaren tar kvelden etterhvert. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 http://www.educational-freeware.com/freeware/gcompris.aspx http://childsplay.sourceforge.net/ disse funker på windows og linux, og legger du inn linux regner jeg med at får flere spill av denne typen å velge mellom, og sikkert mange stave/lese spill på GNUlisens som du kan velge egne ord/setninger på. (kan ikkenoe om dette, bare googlet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå