Gå til innhold

Trøbbel med DLink G510 [løst]

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg et DLink G510 trådløst nettverkskort som jeg skal bruke på den stasjonære PC-en min. Problemet derimot, er at jeg ikke får koblet meg til nettet. Jeg har gjort alt i riktig rekkefølge som det står i manualen, altså først innstallere programvaren som fulgte med (drivere og denslags) og deretter skru av PC-en og putte inn adapteret i PC-en for dermed å skru den på igjen. Men når jeg så skrur PC-en på, skjer det ingenting. Ikonet for kortet i startbaren er der, men den sier bare den ikke er tilkoblet. Noe som er litt rart derimot, er at i manualen så står det at etter jeg har slått på PC-en etter at jeg har satt inn kortet vil det komme opp enda en installasjonsguide til kortet. Dette har det ikke gjort hos meg, men jeg har prøvd å legge til programvaren i kontrollpanelet, men der står det bare at kortet fungerer som det skal.

Jeg har prøvd alt, byttet PCI inngang, reversere prosessen (dvs putte inn kortet først får så å innstallere programvaren), rulle tilbake drivere (men dette gikk ikke da det ikke var noen drivere å gå tilbake til). Jeg har også lett etter drivere til kortet på nettet, men fant ingen. Og på toppen av det hele, får jeg BSOD titt og ofte.

Er det noen som har peil på hva som være galt, eller er rett og slett kortet defekt?

Endret av hakhag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gir meg overende. Etter mye frem og tilbake fikk jeg løst problemet. Det jeg gjorde var å følge stegene i denne tråden. I tillegg flyttet jeg PC-en min så den stod rett ved siden av routeren og boom - det funket. Er dog et problem da det ikke er her PC-en skal stå. Kanskje jeg bare skal bytte tilbake kortet og kjøpe meg en egen router. Jeje...

Denne tråden kan nå stenges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...