Pondus777 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hei Prøver og lære meg Python men ser ikke ut til at det går så bra Satt meg fast på lesson 1 Følger denne Tutorialen og har kommet til slutten av lesson 1. Jeg har lastet ned Python-2.4.1.exe og de ber meg om og teste om installasjonen var vellykket og ber meg derfor om og skrive "python -V" i DOS vinduet, vet ikke helt hva det er?? Føler meg dom sårry, er helt ny på programmering... Takker for svar Endret 29. mars 2008 av Pondus777 Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei Prøver og lære meg Python men ser ikke ut til at det går så bra Satt meg fast på lesson 1 Følger denne Tutorialen og har kommet til slutten av lesson 1. Jeg har lastet ned Python-2.4.1.exe og de ber meg om og teste om installasjonen var vellykket og ber meg derfor om og skrive "python -V" i DOS vinduet, vet ikke helt hva det er?? Føler meg dom sårry, er helt ny på programmering... Takker for svar Klikk Start, klikk Run / Kjør, skriv "cmd" Da får du "DOS-vindu". Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Tror ikke at Python legger seg i path som default i Windows. legg til "C:\Python24\bin" til i Path først. Så er det bare å skrive "python -V" i terminalen uten full path. Forøverig er Python 2.5.1 nyeste Python. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Tror ikke at Python legger seg i path som default i Windows. legg til "C:\Python24\bin" til i Path først. Så er det bare å skrive "python -V" i terminalen uten full path. Forøverig er Python 2.5.1 nyeste Python. Jeg husker ikke om den legger seg til i PATH, men jeg tror det. 1. Høyreklikk My Computer, velg Properties 2. Velg Advanced tab'en og klikk Environment Variables-knappen 3. Under System Variables, velg "Path" og klikk Edit 4. Hvis ikke banen til C:\Python24 står der, legg den til. Husk å skille med semikolon. (Det er ikke \bin. Python.exe ligger i rotkatalogen til installasjonen) 5. Hvis du vil kjøre pythonprogrammer uten å legge til .py, eller .pyw kan du legge inn disse ekstensjonene i PATHEXT. Marker, klikk edit og legg til ;.PY;.PYW 6. Klikk OK Trer ikke i kraft i aktivt CMD-vindu. Start et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå