hokuspokus111 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei! Min HP ze5400 bærbar er 5 år og lite brukt. For ikke så lenge siden tok jeg den fra hverandre og fjerna støv, satt i ny 160gb harddisk og 1gb RAM og innstalerte windows xp. PC-en har en 2,7 ghz CPU. Men den er veldig treig, spesielt oppstarten og filmer hakker. Jeg kan mye om å "rydde opp" i windows og få det til å gå fortere. Har gjort alt det der... Vet noen hva det kan være? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Sjekk med Process Explorer! Om du ser på Side 2 i min guide for å feilsøke windows har du en guide for å feiksøke ytelsesproblemer med Process Explorer! Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 jeg fant ingen feil... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Mao rikelig med fysisk minne til overs og ingenting som tar unødig prosessorkapasitet? Oppstarten kan være litt kinkig å feilsøke men ved å bruke et program som heter Autoruns kan du få en fin oversikt over alt som startet opp og se om det er noe unødvendig der. (Msconfig viser langt ifra alt) Er den treg når du bruker Windows normalt ellers? Hvilket format bruker videoene som hakker? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Noen spørmål. Du innstalerer xp. Legger in drivere. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...c=en&os=228 Kjører alle oppdateringer for win. Restarter er den treg her? Eller kom dette etter du hadde brukt den en stund? video har du innstalert noen codecpakker. Hakker det i en standalone spiller som vlc. http://www.videolan.org/vlc/ Endret 29. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Den var treig med en gang og PC-en er treig hele tiden... Har bare prøvd å spille av en DVD i PC-en, men den hakka. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Bruker du Avast ? Bruker AVG free Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Oppdatert skjermdriveren din da? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Oppdatert skjermdriveren din da? Ja...Men bare den som er på HP siden, finner ingen driver til IGP 340m på ATI siden... Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Står HDD din i PIO modus? Gå i enhetsbehandling, og sjekk egenskaper på IDE der! Har opplevd at noen eldre laptoper havner i PIO modus og alt går suppetregt. Hvis den gjør det slett de der og restart maskinen. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Finner ikke ut hvor jeg stiller på det, finner dte ikke i enhetsbehandling... Kan noen forklare? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Trykk : Høyreklikk på Min Datamaskin>Egenskaper>Maskinvare>Enhetsbehandling Finner du disken din der? I såfall trykk på den(utvid), så høyreklikker du på ide kanal, velger egenskaper, velger avanserte innstillinger. Står denne i PIO modus. Eller mulig du har noe annet oppsett. Finner du hdd din der? Beklager jeg ikke helt vet hva som står der, men bruker ikke Windows nå. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Ja som på bildet. Sjekke ytlesen og feil på disken. Hd Tune Lurer litt på dette med drivere viss den vært sånn siden install. Alt ser ok ut i enhetsbehandling. Endret 30. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Trykk : Høyreklikk på Min Datamaskin>Egenskaper>Maskinvare>Enhetsbehandling Finner du disken din der? I såfall trykk på den(utvid), så høyreklikker du på ide kanal, velger egenskaper, velger avanserte innstillinger. Står denne i PIO modus. Eller mulig du har noe annet oppsett. Finner du hdd din der? Beklager jeg ikke helt vet hva som står der, men bruker ikke Windows nå. Jeg fant det nå, og den står i PIO-modus. Men får ikke valgt noe annet. (se bilde) Pio.bmp Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Ja,det kan jo være en produksjonsfeil på hardisken, den er jo helt ny. Skal teste den nå Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Mikkelello dette er avhengig av 3 ting. Bios se her om du finne noe,husker helt navnet i farta. Chipset drivere til hovdekort. Alle oppdateringer til win,det har kommet flere hotfix til dma-pio mode. Dette må være iorden,trenger ikke og teste disk før dette er iorden. Endret 30. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 OK, fant ingen feil. Men legger ved et bilde, se om det er no feil der. Kunne noen hjelpet meg å finne de hotfixene da? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Trykk : Høyreklikk på Min Datamaskin>Egenskaper>Maskinvare>Enhetsbehandling Finner du disken din der? I såfall trykk på den(utvid), så høyreklikker du på ide kanal, velger egenskaper, velger avanserte innstillinger. Står denne i PIO modus. Eller mulig du har noe annet oppsett. Finner du hdd din der? Beklager jeg ikke helt vet hva som står der, men bruker ikke Windows nå. Jeg fant det nå, og den står i PIO-modus. Men får ikke valgt noe annet. (se bilde) OK, ta og slett primar (eventuelt andre) IDE kanaler fra enhetsbehandling. Høyreklikk i enhetsbehandling og velg slett. Så starter du maskinen på nytt. Sjekk etter omstart hva den står på nå? Så kan det være lurt å oppdatere BIOS, chipsett drivere etc etterpå. Men mest sannsynlig er det at PC-em din står i PIO modus Endret 30. mars 2008 av Xpi Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) He ja disken blir supertreg fordi den står i pio modus. Se litt på det jeg har skrevet over. Har du oppdatert win?(under dette ligger alle hotfix) Da kan du gjøre som xpi sier slette,så vil win nok ordne det. Endret 30. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå