f0kus Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hallo! Jeg har trent på et treningssenter i ca. et halvt år nå. Jeg vurderer nå å begynne med proteinpulver etter trening. Jeg trenger på senteret hver 2.dag (jeg er ikke den som pumper SÅ hardt, og bruker som regel alle apparatene der, men ikke så mye med frivektene), og når jeg kommer hjem så tar jeg i bruk handvektene og curl-stanga, og tar 12*3 på hver øvelse jeg tar. Jeg er 15år og veier 60-65kg + Spørsmålene er: Er det vits i å begynne med det hvis jeg ikke pumper meg? Er jeg for ung? Endret 29. mars 2008 av f0kus Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Kommer helt an på kostholdet ditt. Kast "curl-stanga". Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hallo! Jeg har trent på et treningssenter i ca. et halvt år nå. Jeg vurderer nå å begynne med proteinpulver etter trening. Jeg trenger på senteret hver 2.dag (jeg er ikke den som pumper SÅ hardt, og bruker som regel alle apparatene der, men ikke så mye med frivektene), og når jeg kommer hjem så tar jeg i bruk handvektene og curl-stanga, og tar 12*3 på hver øvelse jeg tar. Jeg er 15år og veier 60-65kg + Spørsmålene er: Er det vits i å begynne med det hvis jeg ikke pumper meg? Er jeg for ung? Ser ut som du burde begynne på et seriøst program. "og bruker som regel alle apparatene der" håper det er lite utvalg av apparater ellers går du på en smell. Bytt ut apparater med frivekter, ikke begynn å tren når du kommer hjem, da trenger kroppen mye mat og hvile, ikke enda en treningsøkt. Ikke tren det samme hver dag, for eks. å trene biceps annenhver dag som isolasjonsøvelse blir kvalifisert som overtrening (Husk; det er når kroppen har hvile at musklene vokser). Prøv deg enten på 2-3splitt eller fullkroppsprogram. Ta en rask søketur rundt forumet eller google og du vil se bra programmer for deg! Til ditt opprinnelige spørsmål: Så Ja! Er ikke noe negativt med proteinpulver, så lenge kostholdet ikke består av potetgull og cola så klart. Etter en treningsøkt er det veldig viktig med karbohydrater også, Så rett etter trening få i deg et par bananer + proteinshake (Jeg bruker selv karbohydratpulver, ganske billig og lettvint) Når du kommer hjem kan du for.eks lage deg pasta med et par brødskiver til. Tenk kosthold foran trening. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Gå inn her og les litt så kanskje du får noen ideer om treningsprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå