Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt hjelp, har begynnt å leke litt med programering, og VB6.

Jeg hadde tenkt å lage en tekst basert bot, som kan botte for deg på f.eks forumer, og online tekst baserte spill (Nordic Mafia,Infamousgangsters, Omerta osv.). Jeg har "litt" kunnskap, men bare fra tips og lignende fra andre (Youtube, og andre som driver med programering).

Dette er det jeg har så langt:

Jeg ligger inn Microsoft Internet Contols, utvider den, og dobbelklikker den.

Så skriver jeg:

wb.Navigate "www.nordicmafia.net"

DoEvents

While wb.Busy = True

DoEvents

Wend

wb.Document.All("brukernavn").Value = "Mitt brukernavn"

wb.Document.All("passoord").Value = "Mitt passord"

wb.Document.All("submit").Click

DoEvents

While wb.Busy = True

DoEvents

Wend

MsgBox "Logget Inn"

Så den logger inn for meg, men jeg har prøvd å få til Kriminalitet osv. men finner ingen vei.

Noen tips, eller tuts eller hvis DU kunne ha hjulpet meg hadde jeg vært veldig takknemelig .

Jeg vet at man må lese bøker osv. men det er jeg ikke interisert i atm, for jeg vil bare leke meg med det.

Takknemmelig for all hjelp! Men hvis du syns denne tråden er teit eller sløv, plz hold det for deg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg trenger litt hjelp, har begynnt å leke litt med programering, og VB6.

Jeg hadde tenkt å lage en tekst basert bot, som kan botte for deg på f.eks forumer, og online tekst baserte spill (Nordic Mafia,Infamousgangsters, Omerta osv.). Jeg har "litt" kunnskap, men bare fra tips og lignende fra andre (Youtube, og andre som driver med programering).

Dette er det jeg har så langt:

Jeg ligger inn Microsoft Internet Contols, utvider den, og dobbelklikker den.

Så skriver jeg:

wb.Navigate "www.nordicmafia.net"

DoEvents

While wb.Busy = True

DoEvents

Wend

wb.Document.All("brukernavn").Value = "Mitt brukernavn"

wb.Document.All("passoord").Value = "Mitt passord"

wb.Document.All("submit").Click

DoEvents

While wb.Busy = True

DoEvents

Wend

MsgBox "Logget Inn"

Så den logger inn for meg, men jeg har prøvd å få til Kriminalitet osv. men finner ingen vei.

Noen tips, eller tuts eller hvis DU kunne ha hjulpet meg hadde jeg vært veldig takknemelig .

Jeg vet at man må lese bøker osv. men det er jeg ikke interisert i atm, for jeg vil bare leke meg med det.

Takknemmelig for all hjelp! Men hvis du syns denne tråden er teit eller sløv, plz hold det for deg selv.

Ikke bry deg om han Manfred-trollet.

Var samme greia jeg starta med i VB for en stund tilbake. Holder motivasjonen oppe da man vet hva man skal lage.

Uansett, er visse regler i dette forumet. En av dem er å lage jukse-bots til spill. Dette er ikke lov her.

Det du heller burde spørre om er hvordan du kan trykke på en radio button, så trykke "Ok" eller noe.

Har ikke VB eller noen av mine gammle prosjekter på PCen, så kan dessverre ikke hjelpe. En god stund siden jeg har VB'a, så husker ikke alt :)

Edit: For all del, om du lurer på noe, søk i forumet først. Mange som har spurt om det samme som deg som har fått svar. De som spør etter på det har som oftest blitt flama. :p

Endret av vbPro
Lenke til kommentar

Men tingen er.. At jeg ikke skal lage en bot for å jukse, jeg vil lære programeringen. Men takk for ett godt svar :) Jeg forstår at juksebotter er ulovelig i forumet, men jeg er ikke en sånn taper som vil jukse til seier.. :)

Lenke til kommentar

...og så leser vi hva MS selv sier: "The support policy for the Visual Basic 6.0 IDE or Visual Studio 6.0 IDE as a whole will move out of extended support in April 8, 2008."

Eneste grunnen til at dette fortsatt er støttet i Vista er fordi Vista ble lansert før 8. april 2008.

Som det også er kommentert tidligere, så koster det penger å bruke VB6 (med mindre du bruker ulovlige hacks), og vb.net, som er den nye versjonen, er gratis å bruke.

En ting er å måtte jobbe med gamle systemer og slikt i VB6, men når du er ny og skal sette i gang med noe, så vil det være litt dumt å bruke noe som MS ikke vil støtte lenger en gang.

Edit: For å legge til: "VB6 development on 64-bit Windows is not and will not be supported. "

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Manfred kan kanskje virke litt trollete noen ganger, men i ekte "bad cop, good cop"-stil kommer jeg inn og sier at han har rett. VB6 er rett og slett foreldet. Om du bare skal lage en liten ting, og avslutte programmeringen, så er det ok, men om du har tenkt å bli en noenlunde god programmerer og kanskje satse på jobb senere, så bør du lære deg noe som er nytt og fint.

VB.net er gratis (du trenger ikke en piratkopiert versjon av utviklerprogrammet), nyere, støttet av Microsoft, bedre, større (.Net-rammeverket gir deg ALT du trenger), og det er til en viss grad kompatibelt med Linux (Mono). I tillegg er Visual Studio (programmet du programmerer i) en million milliard ganger bedre enn det gamle VB6-programmet!

Mvh

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Det er bedre ting å leke seg med en VB6 sin WebBrowser control, du kommer aldri til å bruke VB6 til et ordentlig program, og du kommer heller aldri til å bruke WebBrowser kontrollen, den er nesten ubrukelig.

Jeg vil påpeke at Manfred har rett; det er ingen argumenter for å bruke VB6

du kan laste ned Visual Basic 2008 Express her

Det er helt gratis, men krever at du registrerer produktet innen 30 dager (som selvsagt er gratis)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...