Gå til innhold

Oppgradering av gammel pc

Griffin

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å oppgradere en gammel pc.

Har fått ut masse data på systemet gjennom et lite program.

Har tenkt å øke på med RAM, men er litt usikker på hvor mye som egentlig er hensiktsmessig og hvilken RAM jeg kan kjøpe.

Legger ved PC spesifikasjonen.

Takk for alt svar.

cpuz.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KM2M Combo-L

• Supports four memory banks using two 184-pin DDR DIMMs or two 168-pin SDRAM DIMMs.

• Supports a maximum memory size of 2GB.

• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM.

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...mp;maincat_no=1

Ser du kun har en brikke på 256. Aldri en god ide å blande DDR og SD så jeg ville klart satset på DDR og investert enten i 2x512 eller 2x1024. Mer en 2gb har egentlig ikke så mye hensikt med mindre du har spesielle bruksområder som krever ekstra mye ram, vil det ikke matche resten av hardwaren særlig godt. Dersom du klarer å finne en rimelig 2600+ AMD prosessor kan du med fordel oppgradere - dette er dog maks hva kortet ditt klarer. Regner med du har PC2100 eller 2700 ram fra før.. I CPUZ rapporten står det maks 1gb ram mens MSI oppgir 2. Selv hadde jeg satset på 2x512 som i prisguiden finnes til ca. 150 kr pr. brikke. (PC2100)

edit: var kjapp med å lese 4 DDR slots og 2 SD.. skal selvfølgelig være 2 slots med 2x512 evnt. 2x1024

Endret av Star
Lenke til kommentar

Kjempeflott.

Takk for svar.

2stk. DDR 512MB PC2700 RAM skal da altså være god fisk...

Det er faktisk ikke min maskin... da jeg ville nok ha kun brukt den som en media server eller noe dersom det var min.

Det er min gamle far som bor i en annen del av landet som spurte etter hjelp og jeg hjalp ham med å få til den rapporten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...