Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående ClarkConnect

Anbefalte innlegg

For tiden kjører jeg Astaro som firewall/GW løsning(og er veldig fornøyd med denne).

Tenkte jeg for morroskyld skulle teste ut CC.

Tenkte spesielt på begrensning av båndbredde-modulen(har flere maskiner på LAN).

Skummet gjennom online-dokumentasjonen(til CC), og har noen spørsmål:

Fikk inntrykket av at DHCP til CC ikke har søtte for statisk IP fra DHCP, men at dette må settes opp på hver enkelt maskin. Stemmer dette?

På Astaroen kan jeg sette begrensinger på IP og portnummer med prioriteringer, og om disse prioriteringene skal ha mulighet til å dele båndbredde.

Er det noen lignende muligheter via begrensnignsmodulen til CC, eller er det kun IP og hatighet på båndbredden(Syntes det var lite info om modulen, mulig jeg ikke fant fram til hele dokumentasjonen).

Takknemlig for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk inntrykket av at DHCP til CC ikke har søtte for statisk IP fra DHCP, men at dette må settes opp på hver enkelt maskin. Stemmer dette?

En pc vil som oftens få den samme ip'en fra en dhcp server slenge den er ldeig, og da blir dette nærmest som statisk, sålenge den ikke er konfigurert annerledes.

Lenke til kommentar

En pc vil som oftens få den samme ip'en fra en dhcp server slenge den er ldeig, og da blir dette nærmest som statisk, sålenge den ikke er konfigurert annerledes.

I og med at det er mitt private LAN ville det være greit å gjøre det slik(sette opp lease tiden til f.eks 1 uke).

For enkelhetsskyld, og full kontroll(sikkerhet) fra ett sted, liker jeg at DHCP serveren har støtte for statisk IP.

Synes det er litt merkerlig at det ikke er støtte for statisk IP, i og med at det nesten er å regne som en standard(kommer til å installere CC i kveld så får jeg sjekke).

Noen som vet om det er vesentlige forskjeller mellom standard-versjonen(gratis) og office utgaven(som vel koster?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...