Gå til innhold

Fans misfornøyde med WiiWare!


LucarioX

Anbefalte innlegg

WiiWare-tjeneste kritiseres af fans

Nintendo lancerede i går, d. 25. marts, deres WiiWare-tjeneste, som giver Wii-ejere mulighed for at købe og downloade originale spil, i hjemlandet Japan. Tjenesten ses som Nintendos modstykke til Microsofts XBox Live Arcade-system, men skal man tro de første brugerrapporteringer, har Nintendo meget at lære.

 

Det seneste døgn har nemlig været præget af utilfredse WiiWare-brugere, der forvirres over dele af tjenesten koncept. Første kritikpunkt er, at spillene ikke er balancerede nok prismæssigt, da flere mener, at visse firmaer tager overpris for deres titler sammenlignet med andre. Næste kritikpunkt er relateret til den evige snak om pladsmangel på Nintendo Wii-systemet - og med WiiWare-tjenesten kommer manglen virkelig til udtryk. Spil som Square-Enix' Final Fantasy: My Life as a King fylder godt 300 blokke, og i den størrelsesorden rummer konsollen ikke nok plads til alle ni lanceringstitler.

 

Nintendo har endnu ikke kommenteret kritikken, men det frygtes. WiiWare- tjenesten debuterer i Europa til maj, og det vides endnu ikke, hvilke titler vi får at se ved frigivelsen.

http://www.n-gamez.com/dk/news.php?id=2852

 

Hva tror dere? Selv mener jeg fortsatt at Nintendo burde tenke over dette med en HDD igjen.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vi kan håpe at Nintendo komer med en HDD. Men det skjer ikke ennå som vi vet, så skaff et SD card.

Det at WiiWare titlene også er store, så kan man enten drite i å laste ned de spillene, laste ned VC spill, eller rett og slett skaffe seg et SD card. Det er faktisk ikke vanskeligere.

 

Og det med prisen er litt kjip, særlig for FFCC spillet, siden det er en pay to play tittel, men det ser spennende ut, og det skal kjøpes når WiiWare kommer hit. Noen som vet når sånn ca?

Men likevel er jo dette billigere enn å kjøpe spill i butikken, og WiiWare spillene er jo faktisk helt nye..

Lenke til kommentar
Wii støtter ikke mer enn 2 GB SD kort (noen 4 GB kort skal visst virke) så blir litt vanskelig å få et 16 GB kort til å funke dessverre.

 

Da forsnakket jeg meg visst. Siden tilogmed homebrew kasetter på DS støtter Micro SDHC kort tok jeg det som en selvfølge at Wii støttet det også. Det er skuffende å lese, og da ser jeg problemet med nedlastbare Wiiware titler. Dette var dårlig planlegging fra Nintendo sin side, jeg regner med at de fleste synes det blir unødvendig å måtte ha flere SD kort.

Lenke til kommentar

Nå er det på høy tid at Nintendo gir ut i alle fall en liten 10 gig harddisk til Wii, hva er det store problemet? Er det redd for å bruke alle de pengene de har tjent?

 

WiiWare er et kjempepotensiale sammens med Shopping chanel. Er synd hvis det skal bli slik at man må slette eller kopiere spillene over til flere SD kort og switche mellom dem hele tiden (eller laste ned innholdet på nytt) når det enkelt kunne bli gitt ut en HDD til Wii.

 

Ser ikke noen grunn til at Nintendo ikke skal gi ut en HDD.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
FFCC spillet, siden det er en pay to play tittel

 

Hold your horses, dette tror jeg er feil

 

Tror du kan slippe ut hestene...

 

Gammel tråd, men...

 

Får ikke sett den videoen med lyd, men jeg tror du bytter om begrepene. Ja, du må betale for FFCC - men det er ikke "pay to play". MMOs som WoW er pay to play.

 

Stemmer ikke dette?

Lenke til kommentar
FFCC spillet, siden det er en pay to play tittel

 

Hold your horses, dette tror jeg er feil

 

Tror du kan slippe ut hestene...

 

Gammel tråd, men...

 

Får ikke sett den videoen med lyd, men jeg tror du bytter om begrepene. Ja, du må betale for FFCC - men det er ikke "pay to play". MMOs som WoW er pay to play.

 

Stemmer ikke dette?

Det koster ikke å spille selve spillet nei, men man kan kjøpe diverse ting, vet ikke om man må kjøpe ting for å komme videre i spillet da. Men det er i alle fall ting som kan skaffes

Lenke til kommentar

Back on topic:

 

Nintendo burde, som folk her sier, få ut fingeren og lansere en liten søt Wii HDD. Nå som jeg endelig har skaffet meg Wii, skal jeg laste ned gamle spill som jeg har gått glipp av, som Zelda, og er ikke interessert i å bytte minnekort hver gang jeg skal spille det eller laste det ned på nytt. Det utgår.

 

Men er lov å håpe at HDD er den store nyheten Nintendo lovte for en stund sia.. (lettere skeptisk)

Lenke til kommentar
Personlig har jeg boikottet å kjøpe flere VC-spill til Nintendo lanseres en lagringsløsning. Har ikke lastet ned noe siden jul i fjor.

Du bestemte deg for å boikotte etter pressekonferansen dems på E3? :p Hjelper vel ikke så veldig mye at en person boikotter? De tjener jo gull og diamanter uansett, er jo ikke rent få spill som blir lastet ned om dagen heller. Du har vel heller ikke fortalt dem det? Med mindre du har sendt dem en mail?

 

Nei, selv tror jeg du kommer til å gå glipp av mye. Tviler nemlig sterkt på at de noen gang lanserer en HDD til Wii.

Når de ikke har gjort det allerede er det vel ikke så stor sjanse for at de skal gjøre det senere heller?

Kommer vel kanskje heller løsninger fra hackere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...