Gå til innhold

Militæret og hårklipp?

Anbefalte innlegg

har de rett til å ta rasshåret og kukskjegget?

De har ikke rett, men de anbefaler det. Instekter og småkryp trives best i varme kroker, masse hår og sånt. Masse kjønnshår vanskligere å holde rent etter en del gjørmebading, og for ikke nevne rasshår, tenk deg løs mage og masse rompe hår, bærsjen henger seg fast i håret og det klør og lugger. Du trenger ikke shave deg, bare stusse det litt, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ikke rett, men de anbefaler det. Instekter og småkryp trives best i varme kroker, masse hår og sånt. Masse kjønnshår vanskligere å holde rent etter en del gjørmebading, og for ikke nevne rasshår, tenk deg løs mage og masse rompe hår, bærsjen henger seg fast i håret og det klør og lugger. Du trenger ikke shave deg, bare stusse det litt, hehe.

Ja, men husk på at det vokser ut igjen tettere, tjukkere og lengre, jo mer du barberer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-INkUtP

Tar fram trimmeren ca hver 14 dag og barberer til 9-6mm. Kort hår er digg, jeg ser mer våken ut og tar kort tid å tørke etter dusj.

Lenke til kommentar
du kan jo ta håret når som helst?

De fleste menn med langt hår kan ikke ta det når som helst. Har halv-langt hår selv og har hatt det nesten hele livet (er 18). Det er litt komplisert og vanskelig og forklare, men det blir på en måte en stor del av personligheten. Hvis noen skjønner hva jeg mener.

Dette er vel min oppfatning av problemet/situasjonen.

Endret av akle
Lenke til kommentar

Nei ærlig talt. Jeg hadde ikke hatt kort hår siden 3. klasse på barneskolen, før jeg "skinna" meg nå forrige uke. Hadde hår som gikk ned til godt under brystet. Dessuten er det digg å bruke 2 sekunder på å tørke håret, kjenne sola i hodebunnen, kunne bevege hodet fritt osv.

Det er bare hår, det vokser ut igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, men husk på at det vokser ut igjen tettere, tjukkere og lengre, jo mer du barberer.

det stemmer nok ikke...

samme hvor mye du klipper/barberer håret, så blir det verken tettere, tjukkere eller lengre.

Lenke til kommentar
Det er ikke verdt det å ha langt hår i forshen, spesielt ikke i rekrutten. Klipp håret så slipper det å sitte fast i hjelmen.

Så du mener det er verdt å klippe håret man har spart i fem år, for to måneder med rekruttskole? Det var ihvertfall uaktuelt for min del. Jenter klarer å gå med hjelm og langt hår, det klarte jeg og. Om langt hår er en hindring for å "klatre opp i systemet" så sier det mer om forsvaret enn den enkelte soldaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...