haswonit Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvordan er det utenom garden da? Jævlig strengt eller? Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hår skal ikke gå over ørene eller berøre kragen. Ellers skal du være barbert eller om du har skjegg skal det være velstelt. Hårnetting er også ett alternativ. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 ikke over ørene? 1 års sparing rett i dass det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 ikke over ørene? 1 års sparing rett i dass det. du kan ha så langt hår du vil, men må da enten ha det i hårnett, hestehale eller på en annen måte som gjør at det ikke går over ørene og kragen. hvordan du fikser det er opp til deg, men det skal se skikkelig ut også... Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 ikke over ørene? 1 års sparing rett i dass det. Man skal jo ta seg litt bra ut da når man går i uniform. Du vil bli vant til kort hår etterhvert. Selvom du skal inn trenger du jo ikke å ta 3mm-ern. Ønsker du å få en "ordentlig" klipp så burde du jo kanskje stikke til frisøren før innrykk. Bare pass på at det blir kort nok slik at det ikke blir bortkasta penger. Lenke til kommentar
Serendipity_1986 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Feltøvelse med langt hår høres rimelig håpløst ut da. Om du skal i hæren, ville jeg satset på å klippe håret kort. Åssen er det med jenter og langt/halvlangt hår i hæren, noen som har noe erfaring? Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Feltøvelse med langt hår høres rimelig håpløst ut da. Om du skal i hæren, ville jeg satset på å klippe håret kort. Åssen er det med jenter og langt/halvlangt hår i hæren, noen som har noe erfaring? Er ikkke jente selv, men hadde da jenter i kompaniet. Det funker fjell å ha langt hår. Må bare sette det opp, hos "oss" (2BN) var ikke hestehale lov. Skulle være fletta eller satt opp. Eneste stress med langt hår er på øvelser. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har hatt håret på 6mm siden jeg slapp ut av mølla. Er deilig. Jeg så bare en som gikk med hårnett og det var en slik sær type, også en annen som nektet å kløppe seg men vi var i en drittbataljon i bardufoss så ingen gadd bry seg. Dropp garden... Er fint lite som er behagelig der inklusive hår på hodet. Lenke til kommentar
Serendipity_1986 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er ikkke jente selv, men hadde da jenter i kompaniet. Det funker fjell å ha langt hår. Må bare sette det opp, hos "oss" (2BN) var ikke hestehale lov. Skulle være fletta eller satt opp.Eneste stress med langt hår er på øvelser. Takk for svar Må bare passe på at jeg fletter det eller setter det opp så bra at det ikke blir no stress på øvelsene da (eks: masse spray )... har ikke noe lyst til å skinne av meg alt håret heller Lenke til kommentar
Burnham Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Feltøvelse med langt hår høres rimelig håpløst ut da. Om du skal i hæren, ville jeg satset på å klippe håret kort. Åssen er det med jenter og langt/halvlangt hår i hæren, noen som har noe erfaring? Det er ikke noe stress med langt hår i felt. Er bare mange her som sprer myter om hvordan de tror det er. Eneste problemet må være i gjørme/sølete forhold og hvis du har en litt trang vindlue. Lenke til kommentar
Oran Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 HAHA dreads i militæret. Hadde likt å sett deg drasse gjennom krigens krav. HAHA, hadde seriøst vært sykt vittig. Lenke til kommentar
Metou Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hehe, Garden er den strengeste linjen innenfor hele millitæret når det gjelder ikke bare håret, men også utseende. Det er jo Kongens Garde, de må se pene ut, alltid under 5mm og ny barbert, fine neiler osv:P Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Må man barbere seg i 2.bataljon eller GSV? Noen som vet? Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Må man barbere seg i 2.bataljon eller GSV? Noen som vet? Ja. Men hvis du har skjegg (hellskjegg, smultering osv) så trenger du bare å holde det trimmet. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 har de rett til å ta rasshåret og kukskjegget? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 ja, så tvinger de deg til på røyke det... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kan forøvrig legge til at hvis man skal ha sjegg i garden MÅ det være på grunn av religion. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 <insert guddommelighet> forbyr meg å rake av skjegget. Fy faen så BS. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg kommer til å skinne meg med glede. Savner det å ikke ha hår på toppen. Er en del år sida jeg har skinnet meg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå