Gå til innhold

Distance sensors er de noe verdt?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg jobber på en høyteknologisk bedrift, hvor vi ti lstadighet hiver ting som vi ikke har brukt for.. selv om de aldri har blitt brukt.. Så her om dagen skulle de hive en målestasjon for produktene vi lager.. denne stasjonen var splitter ny, sto fremdeles i innpakning! Den kostet 800 000,- og vi kjøpte den inn for ca 6 mnd siden, men vi fant en bedre løsning (vanlig skyvelær he he).. så derfor tok jeg med meg denne hjem..

Det var en del deler inne i den.. blandt annet disse:

16 stk av en OADM 12I6430/S35A - Distance sensors

og med disse tekniske data:

general data measuring distance Sd 16 ... 26 mm

adjustment Teach-in: button / external

Teach-in range min. > 1 mm

power on indication LED green

soiled lens indicator LED red / LED red blinking

resolution 0,002 ... 0,005 mm

linearity error ± 0,006 ... ± 0,015 mm

light source pulsed red laser diode

wave length 675 nm

laser class 2

beam type point

beam diameter 0,5 ... 0,2 mm

interference suppression < 30 ms

 

Er det noe jeg kan få solgt? eller noe artig jeg kan bruke dem til??

post-68150-1206816049.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei den er spesial laget for et formål, måle blokker av silisium.

Så jeg har begynt å pelle den fra hverandre, skal bruke selve bordet til å lage et fresebord. og bruke motorstyringen i bordet til å kunne kjøre fresen opp og ned..

Ikke en gang de som har designet / laget den for oss, vil kjøpe den tilbake.. de har gjort store penger på denne.. he he.. men vi gjør så store penger der nede at det ser ikke ut til at ledelsen tenker på slike småutgifter som 800 000,- det er det vi tjener der nede på 12 timers drift (etter at alle utgifter som lønn, råvarer etc, er trukket fra..)

Lenke til kommentar

hmm jeg har nettopp funnet ut hva disse laserene koster..

her: http://www.kempstoncontrols.co.uk/manufacturer_10_6.htm

 

I følge denne prislisten så koster 1 stk av disse £746,- dvs nesten 9000,- nkr pr stk.. og de har jeg nå 16 stk av :)

hmm men hvem pokker har brukt for dem, og er villig til å betale feks 2000,- pr stk som burde være råbillig! de har jo aldri vært i bruk.. hmm

 

Det fulgte med noe annet også, en strekkode leser (trådløs), den har jeg også sjekket opp prisen på (3500,-).. Den er ikke av typen laser, men ccd camera.. vi bruker dem på jobben hele tiden, og er bedre enn de med laser.

legger med et bilde:

kanskje jeg kan få en høvding for den..? hmm tror jeg får besøke finn.no når jeg har fått skrudd av alle delene..

post-68150-1206869604.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...