The Prodigy Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hei, Jeg trenger et nyhetscript som åpner "Les mEr" i ny side (ikke popup) har testet cutenews, ebanews. Scriptet trenger ikke være avansert. Skal bare ha mulighet til å poste/endre nyheter av admin, samtidig med at nyheten kan leses i en ny side. Hvis noen har en løsning til cutenews eller et annet opensource script er det flott. Endret 30. mars 2008 av The Prodigy Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hvorfor ikke Cutenews? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Her er et enkelt nyhetsscript: http://www.azforums.net/index.php?showtopic=3685&hl=cms Så kan du bare gjøre slik at bare litt tekst vises på forsiden, å lag en "Les Mer" link, så ser man hele nyheten i et nytt vindu. Nytt vindu ? Legg til: target="_blank" i a href'en! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Du ønsker sikkert ikke å høre det, men å ha target="_blank" bryter helt med forventet arbeidsflyt og bør ikke brukes. Vinduskontroll bør brukeren selv kontrollere. Hvilken fordel mener du dette medfører? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Helt enig med JohndoeMAKT, det blir veldig fort stress med 70 forskjellige vinduer ifra samme nettside. Men det er jo opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Med ny side, mente jeg ikke popup, iframe, eller ny side ved target_Blank.. Jeg skal åpne nyhetene på en annen side, internt.. la os si jeg har headlines på side1.php, og når man trykker på headline 1 så skal den åpnes i side2.php.. Cutenews "printer" les mere på samme side... Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ahh, slikt et annet utsende altså? Da tror jeg du må lage selv er ikke sikker Lenke til kommentar
uranus Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er bare å ha side1.php med link f.eks <a href="side2.php?id=1">Les hele saken</a> så vil den hente nyheten definert i side1.php og vise den i side2.php. Noe sånt? Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Ja, la oss si jeg bruker cutenews(eldre versjon) og jeg har nyheter på forsiden, dvs index.php. når man klikker på "les mer" på index.php, så skal nyheten som også finnes i nyheter.php åpnes med tilhørende nyhet. Er det forståeligt det jeg prøver på..? Hvor skal jeg eventuelt endre a href på cutenews template..? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bare å åpne template filene det da. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Her er template filen min: <table border="0" width="280" cellspacing="1" cellpadding="3"> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <b>{title}</b> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; color:#666; font-size:14;">{short-story}</font></td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="260" cellspacing="0"> <tr> <td width="180"><i><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11; color:black;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="100" ><div align=right> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;">[full-link]Læs Mer ...[/full-link] </font><br> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> Og det jeg vil er altså når man klikker på les mer fra index.php, skal nyheten åpnes i min annen side nyheter.php Jeg tror det er her jeg skal gjøre noe..? Fant denne i cutenews fil... $output = str_replace("[link]","<a href=\"$PHP_SELF?subaction=showfull&id=$news_arr[0]&archive=$archive&start_from=$my_start_from&ucat=$news_arr[6]&$user_query\">", $output); $output = str_replace("[/link]","</a>", $output); Men hvordan skal den nye kode bli... Endret 31. mars 2008 av The Prodigy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå