Gå til innhold

pioner lx01 vs bose lifestyle 28

Anbefalte innlegg

Valget står mellom disse 2, noen som har kjennskap for disse ?

pioner koster 25000 og bose 26000 kr, men du får mer igjen for pengene hos pioner(snakker ikke om lyd nå)

Pioner: http://forbruker.no/digital/nyheter/lyd/article1822432.ece

Bose : http://www.deal.no/produkt.cfm?id=112884&a...d=kelkoo_112884

pioner anlegget fikk nylig en 5 i en test publisert i bla VG, der får det mye skryt

Det lille jeg har fått lese om bose anlegget er ikke videre positivt,alikevel anbefalte han på expert(der jeg kikket på pioner anlegget) et bose anlegg

Pioner anlegget er mye penere å se til, spiller klokkerent og har i tillegg en 250gb harddisk og mulighet for å sette i ipod spiller....

Men jeg trenger noen erfaringer på dette

Øyvind

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, tror ikke mange som kjøper surround-pakker til 20.000++ er så veldig aktiv her. Blir fort til at man får spesialtilpassede komponent-anlegg av veldig god kvalitet til samme eller lavere pris.

Syns designen til Pioneeren er veldig stilig, men frykter den blir litt voldsom i lengden. Er kanskje ikke like moderne om 5år.

På den annen side syns jeg Bose sine små plastikkmatbokser er direkte stygge. Men de er anerkjent, og desigenen er veldig typisk Bose. Mange liker den jo. Sitat av typen: "Åja, du har Bose-anlegg!"

Lyden er sikkert veldig bra i begge. Har hørt Bose 48 i butikk, og ble meget imponert. Tipper Bose 28 også gir deg god dose gladhet. Samme gjelder nok Pioneeren, uten å ha hørt det selv. Det står vel utstilt på HIFIcenteret i Bergen hvis jeg ikke husker feil.

Men selv ville jeg valgt et komponent-anlegg, til både musikk og surround lyd. med 25.000kr til rådighet er det og ta med seg øra ned i en hifi-sjappe eller spørre mer her på forumet.

Selv digger jeg designen på denne serien : AudioPro Mondial

Test : LydogBilde-test

Sammen med en stilig og god surroundreceiver blir det bra. Liker selv den nye designen på H/K. Men de er jo 16cm høye og oser ikke av linjelekkerhet og liten og nett i et konehjem akkurat.

Endret av tevil
Lenke til kommentar

Ok.....

Historien er at jeg har et "digert" annlegg med det meste av utstyr.

Saken er at vi har kjøpt nytt hus og er ikke fornøyd med stuen slik den fremstår i dag.

Bla liker ikke fruen dette svære annlegget som dominerer stuen, derfor er tanken å få det bort og erstatte det med disse "usynlige" lekkerbiskenene.....(ikke ofte damen i huset er villig til å spytte i penger på slike ting,hehe)

Jeg heller imot Pioneer sitt annlegg da dette er nydelig å se til og spiller flott. Det har i tillegg en harddisk på 250 gb og du får alt i en pakken(radio,cd,dvd,harddisk) slik at ledningsvirvarret endelig forsvinner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...